موضوعات داغ

نسل جدید بی ام و سری 5 مجوز واردات را دریافت کرد + عکس و فیلم

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ام و سری 5 را باید موفق‌ترین محصولات این کمپانی باواریایی بدانیم. سری 5 از سال 1972 معرفی شد و تا بحال 7 نسل از آن به بازارهای جهانی معرفی شده‌اند. بی ام و سری 5 همیشه جزو پرطرفدارترین محصولات بی ام و بوده و بعد از سری 3، پرفروش‌ترین مدل این شرکت است و حتی در سال 2010 توانسته حدود 50 درصد سود بی ام و را به تنهایی به دوش بکشد.
در حال حاضر بی ام و سری 5 در نسخه 528i فروش قابل توجهی را در بازار ایران تجربه کرده و با تغییر کد این مدل از 28 به 30 و معرفی نسل جدید سری 5، پرشیا خودرو مجبور به گذراندن مراحل قانونی برای اخذ ثبت سفارش این خودرو شد و حال پس از مدتی از حضور این خودرو در بازارهای جهانی، مجوز واردات آن به ایران نیز فراهم شده است.

بی ام و 530i

بی ام و 530i

نسل هفتم سری 5 با کد G30 معرفی می‌شود که در سال 2016 به بازارهای جهانی عرضه شد. این نسل نسبت به نسل کنونی (یعنی همین 528i خودمان!) حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر است و از تکنولوژی مدرن‌تری استفاده می‌کند. البته اگر خاطرتان باشد در خلال نمایشگاه خودرو ژنو، این خودرو را به صورت مختصر معرفی کرده بودیم و به واردات این خودرو به زودی توسط پرشیا خودرو نیز اشاره کرده بودیم. البته در این فیلم مدل M سری 5 در نمایشگاه بود و توضیح داده بودیم.


بی ام و 530 کماکان موتور 2 لیتری دارد!
بی ام و 530 اتاق G30 که به زودی وارد بازار کشور خواهد شد، با اینکه کد آن به 530 تغییر پیدا کرده اما این مدل جدید نیز همچنان به موتور 2 لیتری مجهز خواهد بود (لطفاً مجدد این اشتباه را نکنید که این خودرو موتور 3000 دارد! کدبندی بی ام و مدت‌ها است که بدین صورت نیست!). البته موتور 2 لیتری این خودرو کاملاً جدید است و با موتور N20 مدل 528 تفاوت دارد. موتور 530 حجمی معادل 1998 سی‌سی دارد و از نوع چهار سیلندر توربوشارژر است که می‌تواند 252 اسب بخار قدرت را در 5200 دور تا 6500 دور بر دقیقه و 350 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور 1450 تا 4800 دور بر دقیقه تولید کند. این موتور با موتور مورد استفاده در مدل 730 که آن نیز به تازگی وارد بازار کشور شده یکسان است اما قدرت و گشتاور موتور سری 7 به خاطر وزن بیشتر این اتاق کمی نسبت به سری 5 افزایش پیدا کرده است.

مشخصات فنی
مدلبی ام و 530i
پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور1998 سی سی
حداکثر توان252 اسب بخار در 5200 تا 6500 دور
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر در 1450 تا 4800 دور
شتاب رسمی6.2 ثانیه
حداکثر سرعت250 کیلومتر در ساعت محدود شده
مصرف سوخت ترکیبی5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
جعبه دنده8 سرعته خودکار
وزن1540 کیلوگرم
نیروی موتور از طریق یک گیربکس 8 دنده خودکار به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند و می‌تواند این خودرو را در عرض 6.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند که یک دهم ثانیه سریعتر از 528 است. حداکثر سرعت نیز همانند سایر بی ام و ها روی 250 کیلومتر بر ساعت قفل شده است. مصرف سوخت این خودرو همانطورکه در جدول بالا اشاره شده، آن را تبدیل به یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروها در این کلاس کرده است. میزان انتشار گاز دی‌اکسیدکربن نیز تنها 126 گرم در هر کیلومتر است که نشان می‌دهد استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 6 است.

بی ام و سری 5 جدید

بی ام و سری 5 جدید

دیگر خبری از سری 5 نسخه GT نیست!
یکی از بهترین اتفاقاتی که در مورد سری 5 اتفاده، حذف نسخه GT از این سری است و به جای آن سری 6 نسخه GT با کد G32 عرضه می‌شود. اگر نگاهی به سری 5 جی‌تی در نسل کنونی بیندازید، با تمام احترامی که به بی ام و قائل هستیم باید اعتراف کنیم که بی ام و سری 5 نسخه GT واقعاً خودروی عامه‌پسندی نبود و تقریباً اکثر مخاطبان آن را زشت می‌دانستند! و حال باید از بی ام و تشکر کرد که از دست این نسخه خلاص شدیم!

بی ام و سری 5 نسخه GT

بی ام و سری 5 نسخه GT

سری 5 جدید یا سری 7 کوچک شده؟
همانطورکه می‌دانید، مرسدس بنز کلاس S و E و C در نسخه‌های جدید بسیار شبیه به یکدیگر شده‌اند و شاید اگر کنار یکدیگر نباشند، نتوان به راحتی تفاوت آن‌ها را تشخیص داد. دیگر هر نسخه شخصیت جداگانه‌ای ندارد و همگی یکصدا از یک شخصیت واحد بنز تبعیت می‌کنند. اما گویا این ویروس به بی ام و نیز سرایت کرده و سری 5 جدید را باید یک سری 7 کوچک شده بدانیم البته نه به شدت اتفاقی که در نسل‌های جدید بنز افتاده است. گویا این روند را شرکت‌های بزرگ خودرویی پیش گرفته‌اند و سعی دارند مدل‌های جدید محصولات خود را بسیار شبیه به یکدیگر درست کنند.

بی ام و 530i جدید

بی ام و 530i جدید

اما هر آنچه باشد، باید بی ام و سری 5 را بواقع خودرویی زیبا، با طراحی پخته‌ای بدانیم که قطعاً می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. چهره همیشه عصبانی جلوی خودرو و مخصوصاً در نسخه کیت M چهره زیبا و جذاب آن نظر هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند و می‌تواند براحتی به فروش بیشتر این مدل کمک کند.

قیمت بی ام و سری 5 جدید
بی ام و سری 5 جدید مطمئناً از آن خودروهایی است که به زودی نمایشگاه‌های سراسر کشور را فتح می‌کند و می‌توانید مدل‌های مختلف آن را به وفور در خیابان‌ها مشاهده کنید. رنج قیمتی این خودرو در بازه‌ای است که احتمالاً می‌تواند فروش مناسبی را در نبود مرسدس بنز E جدید و همچنین لکسوس GS تجربه کند. قطعاً حدس زدن در مورد قیمتی که پرشیا خودرو به زودی اعلام می‌کند، کار آنچنان سختی نیست و باید منتظر قیمتی در حدود 500 میلیون تومان برای نسل جدید بی ام و سری 5 باشیم. اما امیدواریم هر چه زودتر کلاس E جدید در نسخه E250 و نسل جدید لکسوس GS وارد بازار شوند و بتوانیم شاهد رقابت داغ این رده لوکس بین ژرمن‌های پرمدعا و سامورایی خوش استیل باشیم.
در زیر می‌توانید عکس‌های مختلف این خودرو و تیزر تبلیغاتی سری 5 جدید را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد