موضوعات داغ

مخالفت ترامپ با خودروهای آلمانی در بازار آمریکا

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در این چند ماه اخیر، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا یعنی "دونالد ترامپ" به خاطر اظهارات زیاد خود در رابطه با خودروسازان داخلی و خارجی، تبدیل به یکی از سوژه‌های اصلی مجلات و وبسایت‌های فعال در حوزه خودرو شده است. به عنوان مثال در طول مناظرات و مبارزات انتخاباتی میان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ تهدید کرده بود که در مورد قرارداد "نفتا (NAFTA)" مذکرات مجدد صورت می‌گیرد و این در حالیست که دو شرکت خودروسازی فورد و جنرال موتورز برنامه‌های سال آینده را برمبنای قرارداد "نفتا" پایه ریزی کرده بودند که واکنش دو کمپانی خودروسازی جنرال موتورز و فورد را به همراه داشت.
به عنوان بخشی از برنامه‌های دونالد ترامپ مبنی بر تقویت تولید در ایالات متحده آمریکا، بویژه صنعت خودروسازی این کشور هم شاهد تلاش‌های بسیار زیاد رییس جمهور جدید آمریکا برای جذب نیروهای بومی در کارخانجات صنعتی و خودروسازی این کشور هستیم تا پس از چندین سال سلطه ژاپنی‌ها در جهان، بار دیگر صنعت خودروسازی آمریکا باشد که به عنوان خودروسازان برتر جهان شناخته شود. حال دونالد ترامپ در جدیدترین اظهارات خود به شرکت‌‌های آلمانی حمله کرده و آنان را خودروسازانی "بد" توصیف کرده است تا به همین بهانه از ورود آنان به داخل خاک ایالات متحده آمریکا جلوگیری کند، این درحالیست که اعتبار و کیفیت محصولات خودروسازان آلمانی در جهان بسیار بالاتر از خودروسازان آمریکایی است و حتی خود دونالد ترامپ هم بارها سوار بر خودروی آلمانی مرسدس بنز SLR مکلارن دیده شده است که به طور کامل ادعای "بد" بودن خودروسازان آلمانی برای جلوگیری از ورود آنان به خاک آمریکا در قالب سیاست درهای بسته را رد می‌کند.
براساس ادعای نشریه آلمانی اشپیگل و به نقل از خودروبانک، دونالد ترامپ در یک جلسه غیرعلنی با مقامات اتحادیه اروپا به موضوع خودروسازان آلمانی پرداخته و در این رابطه چنین گفته است که: آلمانی‌ها بد، خیلی بد هستند. میلیون‌ها اتومبیل از آن‌ها در کشور ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد و این وحشتناک است. ما این را متوقف خواهیم کرد.
باتوجه به آمار سه ماهه اول سال 2017 میلادی، مازاد تجارت آلمان با ایالت متحده آمریکا در صنعت خودروسازی حدود 15.7 میلیارد دلار افزایش یافته است که نشان از فروش بالای خودروسازان آلمانی در خاک آمریک دارد، اما دونالد ترامپ ماه ژانویه مالیات خودروسازان آلمانی را به 35 درصد افزایش داد و حالا نیز به توقف واردات ماشین‌های آلمانی اشاره کرده است. البته این موضوع ربطی به خودروهای آلمانی تولید شده در خاک آمریکا ندارد که بزرگ‌ترین آن می‌تواند کمپانی خودروسازی BMW با یک سبد تولیدی بزرگ همچون X3، X4، X5، X6 و برخی دیگر از محصولات مهم این خودروساز آلمانی باشد که در خاک آمریکا تولید می‌شود، اما این موضوع می‌تواند برای ماشین‌های خاص آلمانی یک زنگ خطر باشد، بخصوص ماشین‌های سوپر اسپرت مرسدس بنز و یا محصولات پورشه که در خاک آلمان تولید شده و به دیگر کشورهای جهان صادر می‌شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/6
واقعا خیلی اوضاش خرابه....حالا یه عده میگن چون خیلی به کشورش علاقه داره و فلان و....ولی تاریخ ثابت کرده افرادی که خیلی افراطی در هر کاری حتی اصلاح کشورشون عمل کردن با شکست روبرو شدن...حالا این اصلاح که نه کلا میخواد همه دنیا بترکونه و فک میکنه فقط آمریکا هست...و این حرفش هم راجع به آلمان نشون دهنده حسادت بسیار نسبت این کشور هست...چرا راجع به فرانسه چیزی نمیگه؟
1396/3/7
رنو و پژو كه جايگاهى در ايالات متحده ندارن
1396/3/6
کلا دیوونه تمام عیار.ما میخوایم ماشینای المانی جای فرانسه مضخرف و کره بیاد ایران این میگی همه درپی تیا باشن المان معهد اتومبیل سازی نباشه
1396/8/17
خداییش خوب متوجه شده که ماشینای آلمان جزء پر خرجترین ماشینا هستن