موضوعات داغ

گزارش اولین دوره مسابقه درگ با حضور خودروهای پرمدعا

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
200 متر کم هیجان
از جمله مسابقاتی که رقابت بیشتری بین شرکت کنندگان بوجود می‌آید، درگ است. مسابقات درگ در همه ی جای دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. خودروهایی که باید در مسیر مستقیم به رقابت بپردازند. این مسیرها با توجه به طول پیست و دیگر پارامترها مشخص می شود. در دنیا درگ 200 متر، 300 متر، 400 متر و 800 متر جزو بیشترین درگ‌های برگزار شده محسوب می شوند. همچنین در برخی از کشورها بخاطر داشتن مسیرهای مستقیم امکان برگزاری درگ در مسیرهای بیش از 800 متر میسر است. در چندسال اخیر با تشکیل کمیته درگ توسط فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد برگزاری این مسابقات در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی هستیم. البته تا پیش از برگزاری این مسابقات توسط فدراسیون، پیست بوستان ولایت میزبان مسابقات درگ 400 متر توسط بخش خصوصی بود. اما در مجموعه ورزشی آزادی بخاطر نبود مسیر کافی تنها شاهد برگزاری درگ 200 متر هستیم. مسافتی که نمی‌توان خیلی قدرت واقعی خودروها را مشاهده کرد. شاید بتوان گفت درگ 200 متر چندان هیجان خاصی برای شرکت کنندگان و تماشاچیان ندارد. امسال نیز اولین راند از مسابقات درگ قهرمانی کشور در تهران برگزار شد. در این رقابت ها بیش از 5 استان و 40 شرکت کننده در 6 کلاس با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسافت 200 متری درگ

مسافت 200 متری درگ

در مسابقات درگ محدودیت خاصی برای خودروها درنظر گرفته نمی‌شود. به همین خاطر می‌توان از خودروهای استاندارد شهری خود نیز برای شرکت در این رقابت‌های جذاب استفاده کنید. موضوعی که در این چندسال اخیر در رقابت‌های درگ کشور به چشم می‌خورد. البته شانس قهرمانی در این مسابقات بیشتر برای خودروهایی است که تیونینگ و بهینه شده اند.
اولین راند مسابقات درگ با یک ساعت تأخیر در پنجمین روز از خردادماه برگزار شد. هوای بسیار گرم و آفتابی تأثیری در حضور علاقه مندان و شرکت کنندگان نداشت. علاقه مندانی که همیشه در تمامی شرایط آب و هوایی برای دیدن این رقابت‌ها به پیست آزادی می‌آیند. قبل از هرچیز باید این نکته را نیز اشاره کرد که تیم داوری تا زمان ارسال و تهیه این خبر هنوز نتایج و تایم شرکت کنندگان را اعلام نکرده بود. به همین خاطر ما تنها نام شرکت کننده و مقام کسب شده را ذکر کردیم. در صورت اعلام تایم ها توسط تیم داوری ما نیز آنها را در این مقاله اضافه خواهیم کرد.

اولین مسابقه درگ سال 96

اولین مسابقه درگ سال 96

در این مسابقه شرکت کنندگان استان خوزستان فراتر از انتظار ظاهر شدند. این شرکت کنندگان توانستند 8 جایگاه را به خود اختصاص دهند. به نوعی پرچم داران پر افتخار این رقابت ها محسوب می‌شوند. تیم های تهران و البرز هرکدام با کسب 3 سکو بعد از تیم خوزستان به عنوان پر افتخارترین تیم‌ها شناخته شدند.
این مسابقه حاشیه های کمی هم نداشت. همه منتظر حضور محسن فرهمند بودند. خودروی محسن فرهمند با تغییراتی که برروی آن صورت گرفته است طبق گفته ی وی قدرتی در حدود 1000 اسب بخار دارد. قدرتی که برای کنترل چنین خودرویی تا حدی سخت است. یک روز قبل از مسابقه نیز محسن فرهمند در زمان تمرین بخاطر گشتاور بالا و قدرت پیشرانه با خورد شدن پلوس خودرواش مواجه شد. موضوعی که در لحظه شروع مسابقه نیز با آن روبرو شد. وی در لحظه قرار گیری برروی خط استارت با بدشانسی مواجه شد و خورد شدن پلوس‌ها باعث شد تا نتواند تایمی به ثبت برساند. در عوض سامان خنجری با نمایش بسیار خوب خود توانست تا حدی نبود محسن فرهمند در این رقابت را جبران کند. سامان خنجری با شورولت مونزا خود در مسابقه حضور پیدا کرده بود.

شورلت مونزا سامان خنجری

شورلت مونزا (سمت راست) سامان خنجری

خودروهای استاندارد نیز نمایش قابل قبولی از خود نشان دادند. عطا ماجد با خودروی پورشه کررا S خود توانست در کلاس 6 و 8 اتمسفر جایگاه دوم را کسب کند (این خودرو قبلاً در خودروبانک تست شده بود: تست پورشه 911 کاررا S). اما مرسدس بنزهای CLA45 نمایش خوبی از خود نشان ندادند. خودروهایی که با موتور 2 لیتری AMG در شهر رقیب خوبی برای پورشه و ب‌ام‌وها هستند در پیست هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.
شهریار کریمی در غیاب محسن فرهمند توانست مقام اول کلاس آزاد را کسب کند. میتسوبیشی لنسر او در روز مسابقه حسابی کوک بود. این خودروی 4WD توانست بهترین تایم را به ثبت برساند. البته اگر خودروی محسن فرهمند دچار مشکل نمی شد شاهد رقابت بسیار خوبی بین این دو ورزشکار بودیم. زیرا حدس و گمان‌های بسیاری در خصوص سریع بودن خودروی محسن فرهمند شنیده می‌شد. حالا باید منتظر راند دوم مسابقات درگ بود. مسابقه ای که طرفداران بسیار زیادی دارد.

میتوبیشی لنسر شهریار کریمی

میتوبیشی لنسر شهریار کریمی

نتایج راند اول مسابقات درگ قهرمانی کشور

کلاس 4 سیلندر اتمسفر
1- علی رضا امام قلی پور اصفهان
2- هادی خالقی خوزستان
2- علی دهقان فارس
3- امید حیدری تهران

کلاس 4 سیلندر GT
1- سعید آیدین البرز
2- محمدرضا روحی البرز
3- شروین یگانه خوزستان

کلاس 4 سیلندر توربو
1- محمد جامعی زاده خوزستان
2- بابک بابا البرز
3- مرتضی کامران فر

کلاس 6 و 8 سیلندر
1- سامان خنجری خوزستان
2- علا ماجدی تهران
3- امیر ضیایی خوزستان

کلاس 206 اختصاصی
1- محمد نوذری فارس
2- محمدرضا غفاری اصفهان
3- آیدین فتحعلی خوزستان

کلاس آزاد
1- شهریار کریمی خوزستان
2- مرتضی خلف نژاد تهران
3- سامان خنجری خوزستان

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/6
قطعا و بدون شک جذاب ترین ماشین این درگ پورشه 911 کاررا s هست.زیبا خوش تیپ با اصالت و به قول معروف اصالت سه رقمی.وحشتناک عاشق پورشه هستم.
1396/3/7
فقط و فقط اون کامارو ss
1396/3/8
شما مثل اینکه نبودی اونجا ببینی اون لنسر 2 لیتری ساخت 27 سال پیش چجوری پورشرو لوله کرد میتسوبیشی دهه نود داره با خودرو های ساخت الان رقابت می کنه و شده قاتل سوپر اسپرتا
1396/3/9
شما مثل اینکه نبودی اونجا ببینی اون لنسر 2 لیتری ساخت 27 سال پیش چجوری پورشرو لوله کرد میتسوبیشی دهه نود داره با خودرو های ساخت الان رقابت می کنه و شده قاتل سوپر اسپرتا
1396/5/2
اشاره نکردید که رکورد ایران در 200 متر توسط لنسر اولوشن شکسته شد ، رکوردی که دست ماشین آقای فرهمند بود.
همین مغرضانه بودن گزارشتان را تایید میکنه