موضوعات داغ

میتسوبیشی و توسعه مراکز تحقیقاتی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اصطلاح تحقیق و توسعه ( Research and development) که در صنعت با دو حرف R&D شناخته می‌شود، عبارت است از رشته فعالیت‌های مشخص در یک کسب و کار بنا به تعریف سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و همچنین تحقیق و توسعه که در مجموع شامل دو مدل اصلی می‌شود. در یک مدل وظیفه اصلی یک گروه تحقیق و توسعه دستیابی به محصول جدید است و در مدل دیگر، وظیفه اصلی گروه تحقیق و توسعه عبارت است از ساخت و کشف دانش نوین پیرامون عناوین علمی و فناورانه به منظور توسعه محصولات، پروسه‌ها و خدمات ارزشمند و جدید که در اکثر فعالیت‌های یک شرکت بازدهی سریع سود یا بهبود سریع در عملکردها با هدف تسریع در بازگشت سرمایه‌گذاری مورد انتظار است.

خلاصه شده پاراگراف بالا را اینطور می‌توان توصیف کرد که واژه R&D به اصلاح ظرفیت‌های موجود می‌پردازد و مهم‌ترین نقش آن می‌تواند تحقیق و توسعه برای ساخت یک محصول کاملا جدید باشد تا قابلیت رقابت در بازار را داشته باشد و از رقبای خود جا نماند. حال کمپانی خودروسازی میتسوبیشی هم برای تحقیق و گسترش کار خود در طراحی و تولید محصولات بروز و پیشرفته، واژه R&D را بیشتر از همیشه مورد توجه قرار داده و اخیرا یک سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری برای توسعه مراکز تحقیقاتی خود از جمله ساختمان دفتر اصلی، مرکز آزمایش‌های زیست محیطی و در آخر هم تونل‌های باد در استان آیچی ژاپن صرف کرده است تا به جدیدترین استانداردهای بین المللی و صنعت خودروسازی دست پیدا کند.

باتوجه به ادعای خبرگزاری‌های ژاپنی، در این پروژه حدود 33 میلیارد ین سرمایه گذاری شده است تا مرکز آزمایش‌های زیست محیطی با قابلیت تست در دمای منفی 40 درجه سانتی گراد و 50 درجه سانتی گراد زیر نور خورشید طبیعی و همچنین ساختمان اداری میتسوبیشی با گنجایش بیش از 2000 کارمند برای کارهای مختلف تا سال 2018 میلادی آماده شوند و تونل باد این شرکت هم تا سال 2020 میلادی تکمیل شده و برای تست محصولات میتسوبیشی و آیرودینامیک آنان مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این‌ها، تقریبا 1 سال می‌شود که شرکت خودروسازی میتسوبیشی وارد فاز همکاری با شرکت خودروسازی نیسان شده است و همین موضوع می‌تواند به دانش میتسوبیشی و همچنین طراحی و ساخت محصولات جدید آن کمک کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد