موضوعات داغ

هیجان در پرند، نخستين راند مسابقات رالي در تهران برگزار شد

عکس مطلب اول
دور نخست مسابقات رالي كشوري صبح روز جمعه پنجم خردادماه آغاز شد و 12 خودرو در بيابان‌هاي پرند به رقابت پرداختند.
رالي تهران نسبت به آخرين رالي سال گذشته با افزايش تعداد شركت‌كنندگان مواجه شد كه به نظر مي‌آيد دليل اصلي آن كاهش تعداد روزهاي مسابقه از دو روز به يك روز است. اين تغيير در برگزاري رالي باعث كاهش هزينه تيم‌ها و برگزاري بهتر شده و نويدبخش افزايش تعداد شركت‌كنندگان در مسابقات بعدي نيز خواهد بود. رالي تهران حدود ساعت 9 صبح از مجموعه «سرزمين ايرانيان» استارت زده شد و شركت‌كنندگان سه تست را تا قبل از ظهر و سه تست را هم در بعد از ظهر پشت سر گذاشتند.
اين رالي جذاب در مسيرهاي خاكي پرند طراحي شده بود و در نهايت فريد پروين و پيمان فرازمند (نقشه خوان) از تيم ستارگان سرعت و با خودرو پژو 206 به مقام اول دست يافتند. علي كلهر و كامران حاتم‌خاني (نقشه‌خوان) از تيم سايپا نيز موفق شدند با اتومبيل كيا سراتو به مقام دوم برسند و مهدي ابوترابيان و مهدي زهتابيان (نقشه‌خوان) نيز از تيم هيات قزوين و با خودرو پژو پرشيا به رتبه سوم دست پيدا كردند.

مسابقه رالی پرند

مسابقه رالی پرند

رالي تهران البته حواشي جالبي هم داشت. در اين مسابقه سه شركت‌كننده جديد به نام‌هاي حسن منتظر (مازندران)، صابر خسروي (كرمانشاه) و حنيف مبرهني (تهران) حضور يافتند.
در طول مسابقه نيز ميثاق قاسمي، آرمان طاهردوست و شهاب پيشاني‌دار به دليل بروز نقص فني نتوانستند به خط پايان برسند.
يكي از جالب‌ترين اتفاقات اين مسابقه نيز حركت دو اتومبيل در شرايط غيرعادي تا خط پايان بود.
عبدالعظيم حاجيان به همراه سجادي (نقشه‌خوان) در حين مسابقه و از تست دوم دچار شكستگي بست كاپوت شدند و با اينكه كاپوت خودروشان روي شيشه را گرفته بود تا خط پايان راندند. راننده از فضاي كوچك زير كاپوت جلو مسير را دنبال كرد.
اتفاق عجيب ديگر نيز شكستن چرخ عقب اتومبيل علي كلهر بود كه نهايتا منجر به توقف او نشد و راننده باتجربه انواع مسابقات اتومبيلراني ايران، با سه چرخ توانست به خط پايان برسد و مقام دوم را به دست آورد!
دومين دور از مسابقات رالي كشور تيرماه امسال در مازندران و شهر ساري برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/7
اره منم 206 دارم .تو 206 با زدن کاپوت هم میشه جلو رو دید. عشق است 206 .بعد برید با تیبا 2مقایسه کنید.
1396/3/7
اره منم 206 دارم .تو 206 با زدن کاپوت هم میشه جلو رو دید. عشق است 206 .بعد برید با تیبا 2مقایسه کنید.
1396/3/7
بايد به طراح 206آفرين گفت که کاپوت ماشين رو طورى طراحى که کرده که در مواقع اضطرارى بشه از فضاى بين کاپوت و شىشه ؛جلو رو ديد و تصادف نکرد..
1396/3/7
رالی با خودرو های به تاریخ ‍پیوسته در اوج کیفیت...