موضوعات داغ

شماره‌گذاری بی ام و X4 و X3 امکان‌پذیر شد، آینده X4 چگونه است؟

عکس مطلب اول
گزارش‌ها حاکیست که مشکل شماره‌گذاری بی ام و مدل X4 و X3 حل شده و هم‌اکنون امکان شماره‌گذاری این خودرو وجود دارد. بی ام و X4 در کنار هوندا CR-V به این دلیل که ساخت سایت‌های این کمپانی‌ها در کشور آمریکا هستند مدتی بود که شماره‌گذاری نمی‌شدند و این مورد سبب سردرگمی و ایجاد مشکل برای خریداران این خودروها شده بود. این در حالی است که خریداران این خودروها با این استدلال که کمپانی مادر آمریکایی نبوده و این خودروها آلمانی و ژاپنی محسوب می‌شوند نباید مانعی برای شماره‌گذاری آن‌ها وجود داشته باشد و به عدم پلاک‌گذاری این خودروها اعتراض داشتند زیرا این خودروها طبق قانون در سایت ثبت سفارش بودند و تمامی مراحل ترخیص شماره‌گذاری را به درستی گذرانده بودند و تنها در مرحله آخر و شماره‌گذاری و آن هم یک شبه جلوی شماره‌گذاری آن ها گرفته شده بود بدون اینکه این برداشت از قبل به این شرکت‌ها اطلاع داده شود.
با این وجود چند ماهی بود که بی ام و X4، تعدادی X3 و هوندا CR-V پلاک نمی‌شدند و خریداران آن‌ها در این مدت بلاتکلیف ماندند ضمن اینکه هیچ سازمان یا نهادی نیز پاسخگوی آن‌ها نبود و این تنها برداشت مستقل راهنمایی رانندگی از این قانون بود. چندی قبل نیز تعدادی از مالکان این خودروها تجمع اعتراضی را برگزار کردند و با نامه‌نگاری‌های صورت گرفته میان دادستانی و راهنمایی و رانندگی گویا امکان شماره‌گذاری مجدد بی ام و X4 فراهم شده و خریداران این خودرو می‌توانند حالا با مراجعه به مراکز شماره‌گذاری اقدام به نصب پلاک کنند. احتمالاً مشکل هوندا CR-V نیز به زودی و طی روزهای حل شود.
موضوع قابل توجه این است که در حال حاضر تنها شماره‌گذاری خودروهایی امکان‌پذیر است که تا سال گذشته وارد شده و در گمرک قرار دارند و معلوم نیست از این پس چه اتفاقی برای این نوع خودروها می‌افتد. در حال حاضر نزدیک به 2000 دستگاه که اکثر آنها X4 هستند در گمرک حضور دارند و آماده شماره‌گذاری هستند و اگر قرار باشد که از این پس خودروهایی که با هر برندی ولی در کشور آمریکا تولید می‌شوند، وارد کشور نشود احتمالاً باید منتظر افزایش قیمت سرسام‌آور بی ام و X4 باشیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/2
لطفا میخوام بدونم ب ام وX4 که اردیبهشت ماه96 وارد کشور شده کی پلاک میشه
ممنون