موضوعات داغ

سئات تولدو توسط معین موتور بزودی در بازار ایران عرضه می‌شود

عکس مطلب اول
همانطوركه احتمالاً خاطرتان باشد سال گذشته شرکت کیهان موتور توانسته بود مجوز واردات يكى از محصولات سئات اسپانيا به نام سئات لئون را دریافت کند. شرکتی که در زمینه واردات خودروهای مختلف تجربه داشت و حتی نمونه‌ای از این خودرو را برای تست و بررسى در پیست آزادی تهران در اختیار خبرنگاران قرار داده بود و نمونه ديگرى در يكى از مجتمع هاى خريد تهران به نمايش درآمده بود (تست و بررسی سئات لئون). اما این شرکت نتوانست مجوز واردات این خودرو را تمدید کند و اواخر سال 95 بود که دیگر خبری از نام سئات و کیهان موتور در لیست ثبت سفارش نبود. اما پس از مدتی کوتاه، سال 96 شرکت معین‌موتور که تا بحال به فروش و خدمات پس از فروش محصولات پورشه در بازار ایران حضور داشته، مجوز نمایندگی رسمی را از سئات اسپانیا دریافت کرد و نام خود را در سایت رسمی این شرکت ثبت کرد تا به تمامی حواشی پایان دهد و پرقدرت شیپور ورود رسمی سئات را در بازار ایران به صدا در آورد و تكليف سئات را در بازار ايران مشخص كند.

سئات تولدو رسماً به ایران می آید

سئات تولدو رسماً به ایران می آید

سئات اینبار قرار است برای قدم اول با مدل تولدو Toledo وارد ایران شود. سئات جزو زیر مجموعه‌های شرکت فلولکس‌واگن محسوب می‌شود و از جمله برندهای خوش اعتبار در بازارهای اروپایی می‌باشد. سئات تولدو از سال 2011 به بازارهای جهانی معرفی شده و روی پلتفرم A05+ فولکس‌واگن پیاده‌سازی شده است. سئات تولدو تا بحال چهار نسل را تجربه کرده و مدلی که به ایران خواهد آمد جدیدترین نسل یعنی همین نسل چهارم است.

سئات تولدو توسط معین موتور وارد می شود

سئات تولدو توسط معین موتور وارد می شود

سئات تولدو توسط معین‌موتور فعلاً با پیشرانه 1.6 لیتری مجوز واردات را گرفته است. پیشرانه 4 سیلندری DOHC که دقیقاً 1598 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 108 اسب بخار را تولید کند. اما طبق تماسی که خودروبانک با شرکت معین‌موتور داشت، متوجه شدیم که این خودرو قرار است به زودی در مدل 1.4 لیتری توربوشارژ نیز مجوز واردات را بگیرد. مدلی که می تواند حداکثر 125 اسب بخار در دور 5000 و 200 نیوتن متر در دور 4000 را تولید کند. شاید در نگاه اول 125 اسب بخار آنچنان هیجان انگیز به نظر نرسد اما وزن کم این خودرو که 1156 کیلوگرم است باعث شده تا شتاب صفر تا صد این مدل 9 ثانیه باشد و در حقیقت با یک خودروی چابک و سریع سر و کار داریم.

مدلسئات تولدو
پیشرانه4 سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور1.4 لیتر (1395 سی سی)
حداکثر قدرت125 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور200 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب رسمی9 ثانیه
حداکثر سرعت208 کیلومتر در ساعت
ابعاد4482 طول - 1706 عرض - 1461 ارتفاع
یکی از نکات بسیار خوب سئات تولدو میزان تولید آلایندگی بسیار پایین این خودرو است که تنها 112 گرم در هر کیلومتر است. موردی که قطعاً می‌تواند در کم شدن آلودگی هوای کلان شهرهای کشورمان موثر باشد.
سئات تولدو 4482 میلیمتر طول دارد و عرض این خودروی اسپانیایی 1706 میلیمتر است. اگر بخواهیم ملموس‌تر بگوییم که جثه این خودرو چگونه است باید گفت که از نظر عرضی تقریباً مثل پژو پارس خودمان است ولی از نظر طول کمی از این خودرو جمع‌و‌جورتر است. اما جالب است بدانید که با وجود کم تر بودن طول خودرو، حجم صندوق عقب سئات تولدو (550 لیتر) از حجم صندوق عقب پژو پارس (470 لیتر) بیشتر است! فاکتوری که قطعاً برای خانواده‌های ایرانی در هنگام خرید بسیار مهم است.

سئات تولدو

سئات تولدو

قیمت سئات تولدو

شاید نتوان قیمت سئات تولدو را قبل از ورود به بازار بصورت دقیق حدس زد. اما با توجه به اینکه خودروبانک معمولاً در قسمت معرفی خودروهای " به زودی در بازار" عادت به حدس و گمان در مورد قیمت احتمالی این خودرو دارد، قصد داریم ببینیم سئات تولدو در نهایت با چه قیمتی به بازار ایران عرضه می‌شود. قیمت پایه این خودرو در بازارهای جهانی حدود 22 هزار دلار است و این رقم با توجه به تجهیزات بکار رفته روی آن می‌تواند متغیر باشد. اما با یک حساب سر انگشتی می‌توان حدس زد که احتمالاً سئات تولدو را در محدود 150 تا 180 میلیون تومان در بازار ایران خواهیم داشت. اگر این حدس درست باشد باید گفت رقیبی جدی و اروپایی در حال وارد شدن به جنگ با چشم بادامی‌های قدیمی چون تویوتا کرولا و یا حتی هیوندای الانترا است. اما قیمت این خودرو هر آنچه باشد، خوشحالیم که معین‌موتور توانسته نمایندگی رسمی این برند اروپایی را بگیرد و امیدواریم به زودی شاهد حضور مدل‌های مختلف و جذاب این شرکت از جمله سئات لئون و یا سئات ایبیزا باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد