موضوعات داغ

بی ام و 230 ، کروک تند و فرز باواريايى بزودی وارد می‌شود

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید این روزها و پس از ماه‌های سختی که پرشیا خودرو از شماره نشدن خودروهای X4 و X3 گذرانده بود، دیگر بخت با این واردکننده یار شده و نه تنها مشکل شماره‌گذاری خودروهای وارده شده به گمرک ساخت آمریکا حل شده بلکه توانسته مجوز واردات چند مدل از جدیدترین محصولات بی ام و را دریافت کند و پس از اخذ مجوز واردات نسل جدید بی ام و سری 5، حال سری 2 در دو نسخه 230 کروک و 220 کوپه مجوز واردات را دریافت کرده است.
بی ام و سری 2 سال گذشته در دو مدل کوپه و کروک و در نسخه‌های 228 و 220 وارد شد اما با توجه به تغییر کدبندی بی ام و، دیگر مجالی برای واردات این خودروها وجود نداشت و پرشیا خودرو مجبور شد مجدد مراحل اخذ مجوز واردات را برای این دو خودرو بگیرد.

بی ام و 230 کروک

بی ام و 230 کروک

حال پس از هر جریانی، به زودی شاهد ورود سری 2 کروک هستیم آن هم با موتور 230 که جزو پیشرانه‌های پرقدرت 4 سیلندری بی ام و محسوب می‌شود. تا اخذ مجوز واردات مدل سری 4 کروک، باید سری 2 کروک را تنها و البته کوچک‌ترین خودروی کروک ایران در كنار پورشه باكستر بدانیم. سگمنتی که تقریباً هیچ شرکتی به آن توجهی ندارد و اکثراً به جای کامل کردن سبد محصولاتشان، به دنبال واردات خودروهای پرفروش‌تر و روتین بازار هستند وگرنه شرکت‌هایی چون رنو و یا لکسوس کروک‌هایی دارند که هم‌اکنون می‌توانند در بازار ایران نیز عرضه شوند و یا حتی کوپه‌های جذابی چون تویوتا GT86 که با وجود بازار متفاوت و طرفداران خاصی که دارد، متاسفانه دیگر ایرتویا تمایلی به واردات آن ندارد.
بی ام و سری 2 از سال 2013 وارد خط تولید بی ام و شد و به عنوان نسخه‌های کوپه و کروک سری 1 متولد شد. مدلی از نسخه کروک که توانسته مجوز واردات را دریافت کند، به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی مجهز است و می‌تواند حداکثر 252 اسب بخار در دور 5200 را تولید کند که تنها کمی از نسخه‌های کد 28 با موتور N20 کنونی بیشتر است. اما گشتاور تولید شده در این موتور همانند خودروهای کنونی بی ام و در بازار ایران حداکثر 350 نیوتن متر است.

مدلبی ام و 230i کروک
پیشرانه4 سیلندر خطی توربوشارژ
حجم موتور1998 سی سی
حداکثر قدرت252 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر در 1450 دور در دقیقه
شتاب رسمی5.9 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی6 لیتر در هر صد کیلومتر
جعبه دنده8 سرعته خودکار

شتاب صفر تا صد بی ام و 230 کروک 5.9 ثانیه است که این کوچک ژرمن‌ها را به یک فلفل تند و تیز خشن تبدیل خواهد کرد و دیفرانسیل عقب بودن آن تاییدی بر قابلیت فوق‌العاده این خودرو در دریفت با 350 نیوتن متر گشتاور است که به راحتی می‌توانید با این دو درب جمع‌و‌جور، آسفالت را خطاطی کنید!

بی ام و سری 2 کروک

بی ام و سری 2 کروک

پرشیا خودرو توانسته مجوز واردات سری 2 در نسخه 220 کوپه را هم بگیرد. مدلی که قبل از این در بازار عرضه می شد و حتی در خودروبانک به تست و بررسی بی ام و 220 پرداخته بودیم. اما حال این خودرو دوباره توانسته مجوز واردات را بگیرد و به زودی شاهد حضور این خودرو در خیابان‌ها خواهیم بود. بی ام و 220 پیشرانه مشترکی با مدل 230 دارد اما بوست توربوی این مدل کمتر است و می‌تواند حداکثر 184 اسب بخار و 270 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. البته این پیشرانه برای چنین جثه‌ای کافی است و شتاب صفر تا صد این خودرو 7.2 ثانیه است. رقمی که اگرچه به خوبی مدل‌های کد 30 نیست اما برای یک کوپه شهری عددی سریع و چابک است.

عرضه بی ام و سری 2 کروک و کوپه بزودی

عرضه بی ام و سری 2 کروک و کوپه بزودی

قطعاً بی ام و سری 2 خودرویی زیبا و چابک است و مخصوصاً مدل کروک این خودرو جذابیت خاصی برای جوانان دارد. اما در نهایت همه چیز را قیمت تعیین می‌کند. قیمتی که هنوز مشخص نیست در چه محدوده‌ای توسط پرشیا خودرو عرضه می‌شود اما با توجه به قیمت مدل بی ام و 220 در سال گذشته که در محدود 280 میلیون تومان بود، می‌توانیم حدس و گمانی در محدوده بالای 300 میلیونی را برای این خودرو متصور شویم زیرا مدل‌های 2017 این خودرو نسبت به گذشته و تغییر کدها کمی گران‌تر نیز شده‌اند و قطعاً مدل کروک که به پیشرانه‌ای قدرتمندتر نیز مجهز است، قیمتی بیشتر نسبت به مدل کوپه دارد. اما در هر صورت باید منتظر اعلام قیمت پرشیا خودرو باشیم و ببینیم تنها کروک بى ام و ایران (فعلاً) با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد