موضوعات داغ

آیا M Power به سراغ خودروهای الکتریکی نیز خواهد رفت؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل بعد محصولات سری M بی.ام.و می‌تواند بر روی سیستم‌های محرک پیشرفته تمرکز داشته باشد که با اشاره نماینده BMW در کشور استرالیا، احتمالا با سیستم محرک هیبریدی یا سیستم محرک تمام الکتریکی خواهد بود.
الکساندر کووتوک به عنوان مدیر بخش تولید محصولات بی.ام.و در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌های استرالیا عنوان کرد: در حال حاضر بی.ام.و 530e iPerformance با یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی راه اندازی شده است، درحالی که نسل جدید بی.ام.و M5 کامل شده و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونمایی از آن خواهیم بود، به همین دلیل می‌توان در آینده به ادغام این دو فاکتور، یعنی سیستم محرک پلاگین هیبریدی یا الکتریکی با نسل جدید بی.ام.و M5 امیدوار بود. هرچند ما هم اکنون ماشین‌های پلاگین هیبریدی و الکتریکی به مشتریان عرضه می‌کنیم، ولی باز هم مشتریان به داشتن بسته M اسپرت بر روی ماشین‌های پلاگین هیبریدی و الکتریکی این شرکت علاقه‌مند هستند که بی.ام.و i8 می‌تواند یکی از گزینه‌های مورد نظر باشد.

در حال حاضر گفتنی است که خودروی بی.ام.و i8 دارای موتور الکتریکی 96 کیلووات با گشتاور 250 نیوتن متری و همچنین یک موتور سه سیلندر توربوشارژر 1.5 لیتری است که می‌تواند 170 کیلووات قدرت به همراه 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نتیجه ترکیب این دو نیرو با یکدیگر، بدست آمدن شتاب صفر تا صد 4.4 ثانیه به ازای مصرف سوخت 2.1 لیتر در صد کیلومتر کارکرد بوده است که در صورت داشتن یک بسته تقویتی M اسپرت، می‌توان یک عملکرد بسیار بهتر را از خودروی بی.ام.و i8 شاهد بود، اما هنوز ارائه چنین بسته عملکردی برای سوپراسپرت هیبریدی بی.ام.و تایید نشده است. مگر اینکه با ارائه یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی برای M5 چنین کاری صورت گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد