موضوعات داغ

دستگاه مدرن فروش خودروهای کارکرده

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید کمتر مشاغلی در سرتاسر جهان وجود داشته باشد که میزان اعتماد به آنها بسیار پایین باشد، درست مثل فروش ماشین‌های دست دوم که خیلی‌ها اعتماد کافی به فروشندگان ندارند و برای خرید اتومبیل دقت بسیار زیادی می‌کنند تا شاید اتومبیل معیوب نصیبشان نشود. با این حال در کشورهای پیشرفته اخیرا یکسری کمپانی وارد این کار شده‌اند تا دید مردم را نسبت به خودروهای دست دوم تغییر دهند. اما اخیرا خبرگزاری بلومبرگ از ایده‌ی جدید خبر داده است که توسط یک شرکت به نام "کاروانا" مطرح شده و به زودی در مناطق جنوبی ایالات متحده به اجرا در خواهد آمد.

به طور دقیق‌تر، این ایده یک دستگاه فروش خودروی دست دوم غول پیکر است که قرار خواهد بود در ۲۷ شهر مختلف ایالات متحده آمریکا از جمله آتالانتا، نشویل و یا سراسر تگزاس نصب شود و مجموعا ۷ هزار دستگاه خودرو را به فروش خواهند رساند. گفتنی است که این دستگاه‌های غول پیکر اتومبیل را با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسانند و حتی این امکان وجود دارد تا شما خودرو را خریداری کرده و آن را درب منزل خود همراه با مدارک دریافت کنید که برای اجرای این پروژه، "کاروانا" به سرمایه گذاری نیم میلیارد دلاری روی آورده است و در صورت موفقیت این پروژه، قطعا در آینده بیشتر هم خواهد شد.

و اما بزرگ‌ترین نگرانی برای این پروژه چه خواهد بود؟!. گفتنی است که بخش بزرگی از هزینه نیم میلیارد دلاری برای اجرای این پروژه، از طریق سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار نیویورک بدست آمده است، اما نگرانی بزرگ به ادعای خبرنگار بلومبرگ و به نقل از گروه خودروبانک، بزرگ‌ترین سهام دار این پروژه یعنی "ارنست گارسیا دوم" خواهد بود که در اوایل دهه 1990 میلادی به خاطر تقلب وام محکوم شد و هم اکنون پسر وی یعنی "ارنی گارسیا سوم" به عنوان مدیرعامل شرکت "کاروانا" مشغول به کار است که شاید نگرانی مشتریان را به همراه داشته باشد. ولی در هرصورت تقلب در این پروژه با یک سرمایه گذاری نیم میلیارد دلاری جای ریسک بسیار بالایی دارد که احتمال کلاه برداری از مشتریان را کاهش می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد