موضوعات داغ

تست رانندگی و بررسی کونا، کراس اوور جدید هیوندای

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مشخصات هیوندای "کونا" ویژه ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر 2017 و بعد از معرفی در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس اعلام خواهد شد و انتظار می‌رود که فروش آن در سال 2018 میلادی آغاز شود. در این بین گفته می‌شود که هیوندای کونا با دو گزینه مولد قدرتی وارد بازار ایالات متحده آمریکا خواهد شد که گزینه اول شامل یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 147 اسب بخار و گشتاور حدودا 180 نیوتن متری می‌شود و با انتخاب گزینه دوم نیز به یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر 1.6 لیتری خواهید رسید که حداکثر نیروی آن به 175 اسب بخار و گشتاور آن هم به 265 نیوتن متر می‌رسد که از بین این دو گزینه مولد قدرتی کارشناسان به نسخه 1.6 لیتری توربوشارژر دسترسی پیدا کرده‌اند تا پیش از ورود این محصول به بازار، آزمون‌های رانندگی بر روی آن صورت بگیرد.
به گزارش منابع خارجی و به نقل از خودروبانک، پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر کونا با توقف در مرکز تحقیق و توسعه (R&D) هیوندای برای بهبود عملکرد، یک کارکرد صاف و قدرتمند خواهد داشت که با قرار دادن دور موتور بر روی محدوده 4500 دور بر دقیقه، حداکثر 175 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که با کمک گرفتن از یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک، این نیرو کاملا تصفیه شده و با تغییر دنده منظم به سمت چرخ‌های محرک ارسال می‌شود تا یک سواری نرم و لذت بخش به همراه داشته باشد.

هیوندای کونا

هیوندای کونا

هیوندای انتظار دارد که حدود 35 تا 40 درصد از خریداران هیوندای کونا در ایالات متحده آمریکا پیشرانه توربوشارژر را انتخاب کنند، در حالی که این پیشرانه یکی از قوی‌ترین موتورهای بنزینی بر روی ماشین‌های کراس اوور کوچک است و میانگین سوخت بهتری هم خواهد داشت که انتظار می‌رود خیلی بیشتر از 35 تا 40 درصد از مشتریان پیشرانه توربوشارژر را انتخاب کنند.
در ادامه باید گفت که سیستم فرمان هیوندای کونا عملکرد خوبی دارد و بازخوردهای مناسبت هم از خود نشان می‌دهد، اما چیزهای پیشرفته و پیچیده در این خودرو وجود ندارد که برای یک خودروی کراس اوور همچون هیوندای کونا بالاتر از حد متوسط است که با این اوصاف، باز هم انتخاب شما را در مقایسه با نیسان جوک، تویوتا C-HR و همچنین جیپ رنگید عاقلانه نشان می‌دهد.

هیوندای کونا

هیوندای کونا

در خصوص امکانات و سطح رفاهی، کمپانی خودروسازی هیوندای تاکید می‌کند که این کراس اوور به بهترین شکل ممکن فضای داخل کابین را در اختیار شما قرار می‌دهد و بهتر از تمامی رقبایش خواهد بود که یکی از دلایل مهم آن می‌تواند طول کلی 4165 میلی متر، عرض 1800 میلی متر، ارتفاع 1550 میلی متر و مهم‌تر از همه، فاصله بین دو محور 2600 میلی متر باشد که باعث شده فضای کابین خوب و جادار برای مشتریان بدست آید.

هیوندای کونا

هیوندای کونا

این خودرو با دو سیستم انتقال قدرت "محور جلو محرک" و "چهار چرخ محرک" به مشتریان عرضه خواهد شد، اما هیوندای می‌گوید که سیستم چهار چرخ محرک این اتومبیل نیروی موتور را به صورت پیش فرض به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند، مگر اینکه لغزش در چرخ‌ها شناسایی شود و آنوقت است که سیستم محرک در حالت AWD قفل می‌شود تا نیروی تولیدی موتور به هرچهارچرخ اتومبیل ارسال شود.
در زمینه فن آوری نیز هیوندای "کونا" نه تنها چیزی از رقبایش کم ندارد، بلکه تجهیزات و فن آوری بهتری هم در خود جای داده است که مهم‌ترین گزینه‌ها می‌تواند صفحه نمایشگر 5، 7 و 8 اینچی کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید، یک پنل نمایشگر شیشه‌ای در بالای صفحه کیلومتر همانند مزدا 3، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک، نوربالای اتوماتیک و... باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/3
سلام داخلش هماهنگ و قشنگه اما جلوی ماشین ناهماهنگ و بدریخت جدیدا هیوندای داخل ماشین هاشو اینجوری میزنه که به نظر من خیلی خوبه باتشکر
1396/4/3
همه دارن پیشرفت میکنند به جز ما!!!