موضوعات داغ

خودروهای غیر استاندارد از چرخه ی تولید خارج می شوند

عکس مطلب اول
ایرنا: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران می‌گوید: خودروهایی که تا ابتدای دی ماه سال 1397 نتوانند 83 استاندارد خودرویی مصوب را بگذرانند، به‌ناچار از خطوط تولیدی خارج خواهند شد. نیره ‌پیروزبخت افزود: شورای سیاست‌گذاری خودرو، برنامه کنترل کیفیت و بازرسی را تصویب کرده است که براساس آن از ابتدای امسال از 52 استاندارد آغاز و به 83 استاندارد در سال آینده ختم می‌شود. این مقام مسوول بدون اینکه از خودروی خاصی نام ببرد، تصریح کرد: تا ابتدای دی ماه سال آینده هر خودرویی که نتواند 83 استاندارد یاد شده را پشت سر بگذارد، با توقف تولید مواجه می‌شود. وی یادآوری کرد: برنامه ابتدایی سازمان ملی استاندارد، اجباری شدن 52 استاندارد بود که البته با تجدیدنظر انجام شده حالت سختگیرانه‌تری یافته و این 52 استاندارد باید تا پایان امسال پیاده شوند. پیروزبخت ادامه داد: تا ابتدای دی‌ماه سال آینده خودروها مشمول 83 مورد استاندارد می‌شوند و پس از آن معلوم خواهد شد که باید با چه خودرویی خداحافظی کنیم. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: تقریبا همه خودروسازان کشورمان قادر به پشت‌سر گذاشتن 53 استاندارد فاز نخست هستند، اما برای فاز دوم فرصت دارند تا اصلاحات لازم را در پلت‌فرم‌ها، طراحی‌ها و حتی قطعات مورد استفاده اعمال کنند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/28
83 استاندارد که چیزی نیست خودروهای سایپا و ایران خودرو بالاتر از اینهاشم استانداردن!!!؟؟؟
واقعا باعث خجالته پژو 405 و پرایدی که حدود 25 سال دارن تولید و تو پاچه مردم میکنن تازه براش استاندارد معین کردن اونوقت این 83 استاندارد مطابق با کدوم استاندارد جهانی است ؟؟؟!!! خودرویی که بیش از 30 سال پیش طراحی شده با چه استانداردی هماهنگه تازه اونم با قطعات کاملا تقلبی ، چینی و ، هندی و ... ؟!!! تازه زمان تعیین کردن دی ماه 97 که خداروشکر مشمول زمان میشه و خیلی راحت به فراموشی سپرده میشه بابا خجالت هم بد چیزی نیست حق و لیاقت مردم این فرقون ها و لگن های 30 سال پیش نیست یکم باید دوستان از فکر پرکردن جیب هاشون که خدارو شکر پرشدنی هم نیست دست بردارن و به فکر این مردم باشن که از صدقه سر اونها دارن نون میخورن .
1396/3/28
18 ماه بعد میخوان مشخص کنن تولید کدوم ماشینا میخواد متوقف بشه
البته که تولید هیچ کدوم متوقف نمیشه و تولید همه ماشینا ادامه پیدا می کنه
ببینید مملکت به چه روزی افتاده
1396/3/28
کل صنعت پلتفرم و خودرو سازی تو ایران تو سه خط خلاصه میشه :
پژو 405 = خانواده پارس = خانواده سمند = خانواده دنا
پژو 206 = خانواده 206 صندوقدار و بی صندوق = رانا
پراید = خاندان پراید(111-131-151-132-141) = تیبا = ساینا = کوییک
یعنی الان قلبم گرفت یاده شرکت های المانی افتادم
خخخخخخخخخخخخ
اگه پراید و پژو و 206 استاندارد نیستند کله تولیدات ایرانی استاندارد نیستند چون از یک خانواده ن ....
1396/3/28
کل صنعت موتور های تولیدی در ایران کلا تو سه خط خلاصه میشه:
xu7پژو 405 = پارس =سمند
tu5 پژو 206 = رانا =پارسlx = پژو slx
موتور پراید = تقویت شده در تیبا = ساینا = کوییک
یه موتور هم هست رو سمند و دنا و سورن میزارن اصلا اسمش رو نمیبریم حداقل این اشغالهای بالا رو پژو و فورد 35 ساله پیش ساختن ef7 رو کی ساخته؟؟؟
وای خخخخخخخخخخخخخخخ
1396/3/29
دوست عزیز موتور tu5 علاوه بر اینهایی که فرمودید روی 207 و h30 ایرانخودرو هم نصبه
ضمنا شما از موتور k4m رنو چیزی نگفتین که با کیفیت ترین موتوری هست که روی خودروهای داخلی نصب میشه
ضمنا موتور ef7 موتور بسیار خوبیه یعنی حداقل از xu7 به مراتب بهتره و بر پایه موتور xu7 و با کمک آلمانها ساخته شده
1396/3/28
یعنی اگر این پراید و 405 از خط تولید رفتن کنار ، من اسممو میزارم جوجه فکلی.
الان بار چندمه که قراره این دوتا ماشین توقف تولید بشن. هربار یکی میاد و تکذیب میکنه. عمرا بزارن کنار. وقتی ملت دارن همینجوری میخرن و واسشون سود داره، عمرا متوقفش کنن. درست مثل دو سه بار قبلی ، تکذیب میکنن و میگن کی گفته.
1396/7/22
به علی قسم اینا همونایین که صبح پشت علی نماز میخونن شب سره سفره معاویه میشینن
1396/8/15
دی ماه 97 !؟ باید دی ماه 20 سال پیش توقف تولید میشدن که انقدر آدم نکشن ! خسته نباشید واقعا !!! زحمت کشیدید دی ماه 97 !!!
البته دوستان یک احتمال دیگه هم وجود داره اونم اینه که بیان با اعمال نفوذ تا سال دیگه این خانومه که الان رئیس سازمان استاندارده رو عوض کنند و یکی دیگه بزارن جاش اونم بیاد بگه خودروساز ها همه محصولاتشون با کیفیته و کلا بزنه کاسه کوزه رو بشکنه و بره ....
این مورد محتمل تر از توقف تولیده !