موضوعات داغ

بازگشت پیکاپ پژو به بازار، شیری که باربر شد!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید در تاریخ فعالیت کمپانی خودروسازی پژو یک پیکاپ درست و حسابی وجود نداشته باشد، اما این خودروساز فرانسوی برمبنای پژو 207 اقدام به تولید یک خودروی پیکاپ کوچک (وانت) تحت عنوان "هوگر" کرده است که حدود سه سال پیش تولید آن به طور کامل متوقف شد، ولی حالا کمپانی خودروسازی پژو با شروع یک همکاری مشترک میان خودروسازان چینی و ژاپنی، یک خودروی پیکاپ دوکابینه رونمایی کرده است تا پژو نیز به دارندگان ماشین‌های پیکاپ اضافه شود.

پیکاپ پژو

پیکاپ پژو

نکته جالبی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند، انتخاب نام "پیکاپ" برای معرفی این خودروست که با تایید شرکت سازنده از ماه سپتامبر سال جاری میلادی تنها در بازار آفریقای جنوبی و با قیمت پایه حدودا 15 هزار دلار عرضه خواهد شد، اما اگر دقت کرده باشد در بخش قبلی گفتیم که پژو برای تولید این خودروی پیکاپ از خودروسازان چینی و ژاپنی کمک گرفته است که در این خصوص می‌توان به دو شرکت "نیسان" و "دانگ فنگ" اشاره داشت. به عبارتی ساده‌تر، محصول جدید پژو برای بازار آفریقای جنوبی دقیقا همان خودروی دانگ فنگ "ZNA Rich" است که برمبنای پلتفرم نیسان ناوارا توسعه پیدا کرده، اما به دلیل اینکه برند پژو اعتبار بسیار بیشتری نسبت به دانگ فنگ در بازار آفریقا دارد، این خودروساز چینی امتیاز تولید و عرضه پیکاپ‌های خود را به شرکت خودروسازی پژو واگذار کرده است تا بازار انحصاری آفریقا با لوگوی شیر ایستاده پژو بهتر و پویاتر تامین شود.

پیکاپ پژو

پیکاپ پژو

جهت اطلاع هم بد نیست بدانید که در زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانه 2.5 لیتری توربودیزل چهار سیلندر با حداکثر قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر مورد استفاده قرار گرفته است که توسط جعبه دنده 5 سرعته دستی دریافت شده و به چرخ‌های عقب و یا هر چهارچرخ اتومبیل ارسال می‌شود که بستگی به نیاز راننده و انتخاب آن در لحظه سفارش دارد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/2
یه سوال حجم موتور 2500 توربودیزل همش قدرت موتور 115 اسب تولید میکنه کم نیست ؟
1396/4/3
موتور دیزل فقط گشتاور بالا تولید میکنه
1396/4/2
پیکاپ امیکو بهتره پس😁
1396/4/2
پیکاپ پژو یا دانگ فنگ🤔🤔🤔
1396/4/2
زارت !
1396/4/3
دیگه داره حالم از خودرو چینی بهم می خوره تهش ختم شد به چین 2.5 لیتری 115 اسب بخار؟؟؟ پیکاپ ریچ سایپا که 130 اسب بخار تولید می کرد
1396/4/3
این دقیقا نسخه دیزلی همون وانت ریچ شرکت پارس خودرو هستش که اتفاقا در ایران هم الان هست و به نسبت مردم هم راضی اند.
جالبی اش اینجاست که خود این وانت کپی نیسان پیکاب هستش که اون هم توی ایران بود.
پس پژو با این همه افتخار، ارم خودش رو زده روی یه وانت چینی که خودش کپی برداری از یه وانت نیسان هستش.
البته مدیر عامل فعلی پژو از گروه رنو-نیسان اومده که اون هم شاید بی تاثیر نبوده باشه.
1396/4/3
هموطنان عزیز آفریقایی تبریک...