موضوعات داغ

تویوتا کمری در دهه 80 میلادی چگونه بود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از سال‌ها سلطه بر بازارهای جهانی در رکاب برادر کوچک‌تر خود یعنی کرولا، وقت آن رسیده تا با یک فلش بک به سال 1983 میلادی، مروری بر خصوصیات تویوتا کمری دهه 80 میلادی داشته باشیم که حالا به پشتوانه آن حیات برند کمری حفظ شده و همچنان شاهد تولید آن در نسل‌های جدید هستیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خصوصیات تویوتا کمری مدل 1983 میلادی آشنا کنیم.
- خطوط صاف بر روی بدنه
امروزه در خودروهای مدرن و پیشرفته برای افزایش آیرودینامیک بدنه از خطوط منحنی استفاده می‌کنند که با استفاده از شبیه سازهای کامپیوتری و یا تونل‌های باد مورد تست و بررسی قرار می‌گیرد و دوباره اصلاحاتی بر روی آن صورت می‌گیرد تا نتیجه مطلوب بدست آید، اما در هه 80 میلادی خطوط منحنی جایگاهی در صنعت خودروسازی نداشت و تمامی خودروسازان از خطوط صاف آیرودینامیکی بر روی بدنه اتومبیل استفاده می‌کردند که خودروی تویوتا کمری نسل اول یکی از دارندگان خطوط صاف در دهه 80 میلادی بود، اما باز هم برای تویوتا کمری نسل اول در مدل "لیفت بک" ضریب آیرودینامیک 0.36 و همچنین برای مدل سدان یک ضریب آیرودینامیک 0.38 بدست آمد که در مدل‌های جدید شاهد ضریب 0.25 الی 0.27 هستیم.
- استفاده از سیستم محرک محور جلو
تویوتا برای این کار خیلی دیر وارد عمل شد، ولی در نسخه‌های بعدی تویوتا کمری ساختمان پیشرانه را به صورت محور جلو محرک طراحی کرد تا فضای بسیار خوب و کافی برای سرنشینان عقب فراهم شود، بخصوص مدل Tercel از تویوتا کمری که بیشترین فضای ممکن را در اختیار کاربران قرار می‌داد و یک کشش بسیار خوب در مدل‌های محور جلو محرک داشت.
- طراحی فشرده خارجی، گسترده داخلی
تویوتا کمری با داشتن 107 فوت مکعب فضا در مدل‌‌های سدان و همچنین داشتن فضای 109 فوت مکعب در مدل‌های "لیفت بک"، به عنوان یک خودروی سدان سایز متوسط با ظاهری گول زننده، یک فضای داخل کابین بسیار خوب و جادار داشت که حدود 15 درصد بیشتر از تویوتا کرونا و همچنین 15 درصد فضای داخل کابین بیشتر نسبت به خودروی به اصطلاح لوکس تویوتا "کرسیدا" دارد که همین موضوع باعث شد تا خودروی تویوتا کمری بعد از کرولا تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی جهان شود و یا در مقطعی خود را به عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان معرفی کند.
- با ارزش بودن تویوتا کمری
همیشه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تویوتا کمری که باعث فروش بسیار خوب آن می‌شود، استهلاک و خرابی بسیار پایین پیشرانه‌های تویوتا و همچنین قدرت و اقتصاد سوخت بسیار خوب آنان است که در نسل اول شاهد بکارگیری پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر 92 اسب بخاری با گشتاور 140 نیوتن متر هستیم که برای دهه 80 میلادی یک گزینه خوب و کارآمد به شمار می‌رود.
- عملکرد بسیار خوب
نسبت قدرت به وزن تویوتا کمری در دهه 80 میلادی، امروزه با خودروی "فورد فیوژن هیبریدی" مطابقت داده می‌شود که آن زمان با استفاده از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر 92 اسب بخاری، می‌توانست شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 12.7 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت 118 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند که برای مهار آن از ترمزهای دیسکی 9.5 اینچ در جلو و ترمزهای کاسه‌ای 7.8 اینچ در عقب استفاده می‌شود.
- پرطرفدارترین خودروی وارداتی
باتوجه به آمارهای دهه 80 میلادی، دو خودروی تویوتا کرولا و تویوتا کمری به عنوان اتومبی‌های سرسخت بازار با کیفیت بالا شناخته می‌شدند که همین موضوع واردات آنان توسط کشورهای مختلف جهان را بسیار بالا برد، بخصوص در بازار ایالات متحده آمریکا و همچنین بازار داخل کشور که فروش بسیار خوب آنان همچنان تداوم دارد. در انتها تماشای گالری تصاویر این سدان محبوب و پر فروش ژاپنی را به شما توصیه می کنیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/8
قدرت موتورش از پراید بیشتر بوده
1396/4/8
فضای داخلیش شبیه پرایده مخصوصا باز کننده در یعنی خودشه.