موضوعات داغ

چهارچرخ فولکس روی هوا/ قرارداد ماموت و و فولکس بایگانی می شود؟

عکس مطلب اول
خودروکار: "قرارداد فولکس واگن با یک شرکت بخش خصوصی با مشکلاتی مواجه شده و امضای آن به تاخیر افتاده است." این جمله ای است که محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین نشست خود با خبرنگاران، یعنی همین چند روز پیش بیان کرد.
به گزارش خودروبانک به نقل از خودروکار؛ با به نتیجه رسیدن برجام زمزمه ورود خودروسازان خارجی به ایران بیشتر و بیشتر شد. اما نام فولکس واگن آلمانی چند ماه قبل از برجام و از زبان هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو شنیده شده بود. قرار بود این آلمانی خوشنام محصولات خود را به خط تولید آبی های جاده مخصوص ببرد.
اما با گذشت زمان، نام فولکس در طالع ایران خودرویی ها گم شد. چند ماه بعد، مدیرعامل گروه صنعتی ماموت اعلام کرد که این شرکت به جمع خودروسازان سواری خواهد پیوست. در همان زمان شنیده ها حاکی از این بود که مذاکرات کرمان موتور نیز برای بازگرداندن رفیق قدیمی اش به ایران به صورت جدی دنبال می شود.
بهار سال ۹۵، با اینکه حضور فولکس در ایران تقریبا جدی شده بود ولی خبری از شراکت با کرمان موتور مطرح نبود، چرا که فولکسی ها شرط تک سورس بودن خطوط تولید را برای کرمانی ها مطرح کرده بودند که تبعا با توجه به شراکت آنها با چینی ها امکان پذیر نبود.
در ادامه ماجرا این ماموتی ها بودند که با فراغ بال و در نبود رقیب به مذاکره با دومین خودروساز بزرگ جهان ادامه دادند و نهایتا مهرزاد فردوس، مدیرعامل این شرکت، زمستان سال گذشته خبر رسمی مشارکت با فولکس را اعلام کرد و از آمادگی خطوط تولید این شرکت برای تولید محصولات فولکس واگن تا پایان همان سال خبر داد.
حالا سه ماه هم از سال جدید گذشته اما همچنان هیچ خبری از امضای قرارداد میان این دو شرکت نیست. یعنی نه فولکسی ها حاضر به پذیرش شرط ساخت داخل در ایران شده اند که این موضوع تولید محصولات این برند آلمانی در ایران را منتفی می کند و نه اجازه ثبت سفارش برای واردات محصولات فولکس به ایران از طریق شرکت مشترک ماموت و فولکس، به آنها داده شده است.
در همین خصوص صالحی نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چند روز پیش در نشست خبری خود عنوان کرد: قرارداد ماموت و فولکس اشکالاتی دارد که هنوز نهایی و به امضا نرسیده است.
با این اوصاف که همه چرخ های فولکس برای حضور در بازار ایران فعلا پنچر شده و وزارت صنعت هم به طور رسمی به مشکل حضور این خودروساز در ایران اشاره کرده، مشخص نیست آماده سازی شو روم فولکس واگن با چه هدفی صورت می گیرد؟ صرفا چسباندن نام فولکس به یک شرکت یا نمایش محصولات واقعی این آلمانی سخت گیر؟

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/4
طلسمی که مافیای خودرو به این بازار دمیده مانع از آن میشود که خودروسازان بنام در آن کار کنند. پس بازهم چینی ها باز هم مدل های از رده خارج
1396/4/5
مشخص بود از اولش. فولکس واگن المانی مثل فرانسوی ها اهل رشوه دادن و دوز و کلک نیست و نمیتونه با دولتی ها کار کنه، زفت سراغ یک شرکت خصوصی مناسب که لابی شرکت های دولتی عمرا بزارن این قرارداد جوش بخوره