موضوعات داغ

کدام کراس‌اوور بیشترین فضای بار صندوق را دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سه حرف انگلیسی SUV کنار یکدیگر که قطعا با آن آشنایی دارید، مخفف کلمات "sport utility vehicle" است که به خودروهای شاسی بلند نسبت داده می‌شود و در این میان کلمه utility اشاره مستقیم به سودمندی ماشین‌های شاسی بلند برای کاربرانشان دارد که فضای داخل کابین و همچنین فضای بار اتومبیل می‌تواند فاکتورهای مهم سودمندی یک خودروی شاسی بلند برای مشتریانش باشد، اما با روی کار آمدن خودروهای کرس اوور که دارای قیمت کمتر و ابعاد کوچک‌تر نسبت به خودروهای شاسی بلند هستند، طبیعتا یک فضای بار کمتر هم در اختیار مشتریان خود قرار خواهد گرفت که اصل utility را تحت تاثیر قرار داده و مهندسان طراحی را با چالش جدی مواجه می‌کند، حال پیرو این موضوع کارشناسان "موتورترند" از بین خودروهای کراس اوور موجود در بازار، 5 عدد از بهترین و جادارترین خودروهای کراس اوور را پیدا کرده اند و دارای بیشترین فضای بار در هستند که به ترتیب آنان را در خودروبانک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیوک انکور

بیوک انکور

5- بیوک انکور با قیمت پایه 23 هزار و 915 دلار
برای بیشتر کردن جذابیت مقاله اگر کارمان را از آخرین خودروی لیست شروع کنیم، اول از همه به خودروی "بیوک انکور" خواهیم رسید که با فضای بار 532 لیتر در حالت استاندارد، موفق شده از میان کراس اوورهای بی‌شمار موجود در بازار، خود را در جایگاه پنجم لیست بزرگ‌ترین فضای بار ماشین‌های کراس اوور قرار دهد، این درحالیست که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان فضای بار اتومبیل را به 1370 لیتر هم افزایش داد.

جیپ رنگید

جیپ رنگید

4- جیپ رنگید با قیمت پایه 19 هزار و 90 دلار
شاید خودروی کراس اوور "جیپ رنگید" در رنکینگ‌های جهانی جایگاه ویژه‌ای نداشته باشد، اما در این لیست با سود جستن از فضای بار 523 لیتر در حالت استاندارد، موفق شده خود را در جایگاه چهارم این لیست قرار دهد، هرچند با خواباندن صندلی‌های عقب اتومبیل می‌توان حجم بار را به 1438 لیتر افزایش داد که در مقایسه با بیوک انکور و هزینه پرداختی بابت آن، گزینه‌ای معقول‌تر خواهد بود.

سوبارو Crosstrek

سوبارو Crosstrek

3- سوبارو Crosstrek با قیمت پایه 22 هزار و 570 دلار
معمولا خبرگزاری‌های خارجی، خودروی سوبارو Crosstrek را در میان خودروهای هاچ بک سایز بزرگ قرار می‌دهند، اما در واقع خودروی سوبارو "کراس‌ترک" بسیار بزرگ از یک خودروی هاچ بک و همچنین اندکی کوچک‌تر از یک خودروی کراس اوور خواهد بود که در این بین کارشناسان موتورترند به خاطر داشتن فضای بار 588 لیتر در حالت استاندارد، آن را در میان خودروهای کراس اوور قرار داده‌اند، هرچند فضای بار این اتومبیل قابلیت ارتقا به 1565 لیتر را هم خواهد داشت که با خواباندن صندلی‌های عقب امکان پذیر خواهد بود.

نیسان روگ

نیسان روگ

2- نیسان روگ اسپرت با قیمت پایه 22 هزار و 380 دلار
خودروی استاندارد نیسان روگ در بین شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد، اما نسخه اسپرت نیسان روگ دارای ابعاد و اندازه کوچک‌تر و مناسب برای جوانان است که باعث شده در سگمنت خودروهای کراس اوور قرار گیرد، اما با این وجود دارای فضای بار 648 لیتر است تا خصوصیات برادر بزرگ‌تر خود را به ارث برده باشد، بویژه اینکه با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان به عدد 1730 لیتر هم دست پیدا کرد.

هوندا HR-V

هوندا HR-V

1- هوندا HR-V با قیمت پایه 20 هزار و 405 دلار
در آخر هم به نماینده کراس اوور هوندا در این لیست، یعنی خودروی HR-V خواهیم رسید که اخیرا صحبت از ورود آن به داخل کشور می‌شود، حال باتوجه به قرارگیری هوندا HR-V در میان جادارترین خودروهای کراس اوور جهان بویژه کسب جایگاه نخست این لیست با داشتن حجم بار 688 لیتر در حالت استاندارد، می‌تواند خیال مشتریان را از بابت خرید خود راحت کند. ولی خب فضای بار این اتومبیل با خواباندن صندلی‌های عقب به 1665 لیتر خواهد رسید که در مقایسه با نیسان روگ کمتر خواهد بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/9
خدا وکیلی قیمتها رو ببینید به پول ما تقریباَ بهترین ماشینهای روز و شاسی بلند زیر صد میلیون به ملت عرضه میکنند...ولی تو ایران با 100 میلیون بهت فقط شاسی بلند چینی میدهند...
1396/4/9
برادر من حجم صندوق hrv دقیقا ۴۷۰ لیتر هست. اگر هم هوندا crv منظورتون بوده اون هم ۵۸۹ لیتر فضا داره. نمیدونم ۶۸۸ لیتر از کجا اومده! اعداد نیسان روگ یا همون ایکس تریل هم اشتباهه دیگه بقیه رو چک نکردم. با تشکر