موضوعات داغ

بررسی تویوتا لندکروزر سری 70 مدل 2017، پیرمرد جوان‌دل!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
استرالیا، سرزمین کانگروها را می‌توان تنها کشوری نامید که همچنان تویوتا لندکروزر سری 70 را با یکسری بروزرسانی‌ها تولید و به بازار عرضه می‌کند. اگر به سال 1984 میلادی بازگردیم، شرکت خودروسازی تویوتا در این سال به مناسبت سالگرد 25 سالگی برند "لندکروزر"، سری 70 را جایگزین سری 40 می‌کند تا اینکه پس از گذشت تقریبا 32 سال فعالیت، همچنان شاهد استمرار تولید این برند در جهان بویژه در کشور استرالیا باشیم. اما اخیرا افسانه تمام نشدنی تویوتا لندکروزر سری 70 به دستان کارشناسان "کار ادوایس" افتاده است تا مروری کلی بر روی آن داشته باشند که جزییات آن توسط گروه خودروبانک آماده شده و در اختیار شما قرار گرفته است.
به نقل از منابع خارجی، تنها چیزی که بیشتر از کلاه‌های لبه دار در کشور استرالیا مرسوم و گسترده است، خودروی تویوتا لندکروزر بویژه مدل‌های بروزرسانی شده تویوتا لندکروزر سری 70 است که همچنان پس از گذشت 10 یا شاید هم 20 سال، شاهد فروش قدرتمند آن در بازار استرالیا هستیم.

تویوتا لندکروزر سری 70

تویوتا لندکروزر سری 70

دلیل خوبی که برای فروش بسیار خوب این خودرو وجود دارد، راحتی استفاده برای کشاورزان و همچنین قابلیت اطمینان برای کسانی است که به فکر انجام کارهای سخت و دشوار با یک خودروی پیکاپ هستند تا در پایان هزینه نگهداری کمتر و همچنین قدرت بیشتر از یک اتومبیل دریافت کنند. به همین دلیل است که کمپانی خودروسازی تویوتا تصمیمی بر توقف تولید این خودرو در استرالیا ندارد، این درحالیست که قرار بود به خاطر پاس نکردن استانداردهای آلایندگی یورو 5 تولید این خودرو متوقف شود، اما در پایان کمپانی خودروسازی تویوتا تصمیم به ارائه یک پیشرانه جدید 8 سیلندر با استانداردهای آلایندگی یورو5 گرفت تا تدوام تولید این خودرو در کشور استرالیا حفظ شود.
علاوه بر بخش فنی، بر روی امکانات و تجهیزت ایمنی تویوتا لندکروزر سری 70هم توجه شده است و بر روی این لندکروزر پیرمرد، از چندین کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و زانوها، سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و همچنین از سیستم کمک حرکت در سربالایی‌ها استفاده شده است تا از سوی سازمان ایمنی ANCAP استرالیا موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شود. هرچند این افزایش تجهیزات به صورت رایگان انجام نشده است و حالا برای داشتن هر یک از خودروهای پیکاپ تویوتا لندکروزر سری 70، باید هزینه‌ای معادل 62 هزار و 490 دلار استرالیا بعلاوه هزینه حمل و نقل آن پرداخت کرد.

تویوتا لندکروزر سری 70

تویوتا لندکروزر سری 70

در کنار ارتقا تجهیزات ایمنی خودرو، می‌توان شاهد یکسری بروزرسانی فنی بر روی پیشرانه و همچنین بدنه اتومبیل بود که شامل تغییر در انژکتورها برای پاسخ دهی بهتر موتور، سروصدای کمتر کابین، ارتعاشات کمتر، قاب تقویت شده شاسی و همچنین ریل‌های ضخیم‌تر برای بهبود ثبات و ظرفیت خودرو می‌شود. هرچند طراحی ظاهری اتومبیل هم نسبت به مدل‌های استاندارد لندکروزر سری 70 به چراغ‌های جدید پیشانی، کاپوت بزرگ‌تر، رینگ‌های جدید 16 اینچی با لاستیک‌های 95/225 و یا حتی قفل اتوماتیک به عنوان یک آپشن جدید مجهز شده است.
تجهیزات داخل کابین تویوتا لندکروزر سری 70 هم بیشتر همانند لندکروزر 40 سال پیش است. اما در قالب پروژه مدرن سازی این خودرو، از یک سیستم سرگرمی جدید بر روی تویوتا لندکروزر سری 70 استفاده شده است که مجهز به 4 بلندگو، رادیو FM و AM، دستگاه پخش CD با ورودی USB و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و یا حتی مجهز به کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان خود شده است، ولی در این بین خبری از دوربین دید عقب و یا تجهیزات پیشرفته صنعت خودروسازی از جمله سیستم‌های تشخیص عابرپیاده، سیستم هشدار خروج از جاده و...نخواهد بود و یا حتی سیستم تهویه مطبوع اتاق هم به صورت اختیاری با پرداخت هزینه اضاف 2671 دلار استرالیا بر روی اتومبیل نصب خواهد شد.

تویوتا لندکروزر سری 70

تویوتا لندکروزر سری 70

با ورود به بخش فنی و بالا زدن کاپوت این خودرو هم به یک پیشرانه هشت سیلندر 4.5 لیتری دیزلی خواهیم رسید که حداکثر قدرت خروجی آن به 202 اسب بخار و همچنین گشتاور تولیدی آن هم در دور موتور 1200 RPM به عدد 430 نیوتن متر می‌رسد که با مصرف سوخت 10.7 لیتر گازوییل به ازای کارکرد 100 کیلومتر بدست می‌آید. اما در مقابل برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی موتور از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده شده است که در اکثر موقعیت ها به خوبی کار می کند و می توان در تعویض دنده 2 و 3 شاهد سرعت بسیار خوبی بود.
بازنگری در شاسی اتومبیل هم باعث شده است تا یک سواری و هندلینگ بهتر در جاده‌های استاندارد داشته باشید و برای راحتی بیشتر سرنشینان هم از سیستم تعلیق ترکیبی مستقل در جلو و همچنین از سیستم تعلیق برگی در عقب استفاده شده است که ظرفیت بارگیری بیشتر نسبت به سیستم‌های تعلیق استاندارد دارند، اما راحتی ماشین و سرنشینان را تحت الشاع قرار می‌دهد. برای حرکت قفل به قفل غربیلک فرمان نیز به 3.83 دور نیاز دارید که با قفل کردن در یک طرف، می‌توان یک شعاع گردن 14 متر با خودرو داشته باشید که دلیل اصلی آن می‌تواند طول نسبتا زیاد این اتومبیل باشد.

تویوتا لندکروزر سری 70

تویوتا لندکروزر سری 70

سیستم ترمز تویوتا لندکروزر سری 70 نیز با دستکاری و بهبودهای صورت گرفته بر روی آن، به سیستم‌های جدید و نرم افزارهای پیشرفته مجهز شده است، اما هنوز نمی‌توان انتظار یک عملکرد شگفت انگیز را بر روی آن داشت که بخشی از آن شاید به خاطر لاستیک‌های بزرگ و آفرودی تویوتا لندکروزر سری 70 باشد.
برای ارسال نیروی موتور به هرچهارچرخ اتومبیل هم از یک دیفرانسیل لغزش محدود استفاده می‌شود که قدرت و گشتاور تولیدی موتور را به صورت مساوی بین چرخ‌های اتومبیل تقسیم می‌کند، اما اگر نیاز به یک قفل دیفرانسیل برای چرخ‌های عقب و جلوگیری از هرزگردی آنان در مواقع اضطراری دارید، می‌توانید با پرداخت 1500 دلار هزینه بیشتر هنگام خرید این خودرو، از یک دیفرانسیل لغزش محدود برای چرخ‌های عقب بهره‌مند شد.
در پایان هم کارشناسان "کار ادوایس" پس از بررسی دقیق قسمت‌های مختلف این خودرو و عملکرد اتومبیل، نمره 7 به تویوتا لندکروزر سری 70 داده‌اند که در این بین کارایی و اقتصاد نمره 7.5، فضای کابین و راحتی نمره 6.5، فناوری و اتصال نمره 6.5، قیمت و امکانات نمره ضعیف 5.5 و همچنین در آخر کیفیت سواری و هدلینگ تویوتا لندکروزر نمره 8 از 10 دریافت کرده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/27
چقدر سر دنده و پنل تهويه اش شبيه پرايد ماست!!!
1396/4/27
سلطان...
1396/4/28
همین مدل آمبولانسشو تو پادگان داشتیم مدل نودو یک دوتا باک دیزل داشت هرکدوم هشتاد تا جا میگرفت واقعا تویوتا کم نمیزاره عالی بود اینو باید ایرانم بیارن جای نیسان بدن دست مشتری
1396/4/28
ای کاش این شرکت زامبی ساز میرفت تویوتا لندکروزر سری 70 مونتاژ میکرد.
1399/2/12
سلام.از کجا میتونیم بخریم؟