موضوعات داغ

بهترین طراحی‌های خودرو سال 2017 میلادی را ببینید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در جشنواره "رد دات دیزاین" امسال، بهترین طراحی‌های خودرو در سال 2017 میلادی انتخاب شدند که در ادامه برای شناخت بهتر آنان می‌توانید با خودروبانک همراه باشید.
برای مقدمه چینی می‌توان گفت که "رِد دات دیزاین اوارد" عنوان یک جایزه بزرگ در زمینه طراحی محصول و طراحی ارتباطی است که از سوی موسسه طراحی "Design Zentrum Nordrhein Westfalen" واقع در شهر اِسن/ آلمان، به برترین محصولات شرکت کننده در جشنواره "رد دات" اعطا می‌شود. گفتنی است که این رویداد شامل گروه‌های مختلف و سطوح گوناگون می‌شود که برخی از آنان شامل طراحی محصول، موسسات طراحی و مفاهیم طراحی می‌شوند که هر کدام جایزه ویژه خود را دریافت می‌کنند. اما نکته مهم‌تر این است که از سال 1955 میلادی تاکنون طراحان و تولید کنندگان مختلفی از سراسر دنیا برای دریافت جوایز "رد دات" در این جشنواره شرکت می‌کنند و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که در سال 2014 میلادی چیزی حدود 15 هزار و 500 درخواست از 70 کشور دنیا برای حضور در این رویداد بزرگ طراحی ثبت شد که در تاریخ این جشنواره بی‌سابقه گزارش شده است، اما در پایان مراسم اعلام نتایج در موزه "رد دات دیزاین" برگزار می‌شود و جوایز آنان همزمان با اعلام نتایج در این موزه اعطا می‌شود. اما ارزشمندترین جایزه برای طراحان و تولیدکنندگان، بویژه شرکت‌های بزرگ خودروسازی می‌تواند انتخاب محصولاتشان به عنوان یکی از برترین‌های این جشنواره باشد که قطعا در شرایط فروش آنان تاثیرگذار خواهد بود.

حال با مروری بر روی نتایج این جشنواره در سال 2017 میلادی، می‌توان به چنین نتیجه‌ای رسید که هیئت داوران "رد دات دیزاین" در جشنواره امسال خودروهای مختلفی همچون فراری J50، خودروی مزدا MX-F RF، خودروی کیا اپتیما اسپرت واگن و همچنین خودروی آئودی Q2 را به عنوان بهترین طراحی در بین بهترین‌ها معرفی کرده‌اند.

یک سطح بالاتر، جوایز این جشنواره به خودروهای بی ام و سری 5، سیتروئن C3، جنسیس G80 اسپرت، هیوندای آزرا، کیا ریو، پژو 3008، سئات ایبیزا، اشکودا کودیاک، اشکودا اکتاویا کمبی، ولوو V90 و همچنین سه خودروی فراری از جمله 458 MM، GTC Lusso و همچنین لافراری آپرتا اعطا شده است. هرچند در بخش طراحی افتخارآفرین نام خودروی هیوندای i30، کیا نیرو و همچنین خودروی بورگوارد BX5 دیده می‌شود که طراحی ظاهری آنان بسیار خوب و ارزشمند توصیف شده است.
و اما در پایان حضور چهار محصول فراری در این لیست یک موفقیت بزرگ برای این خودروساز ایتالیایی باسابقه به شمار خواهد آمد، اما مهم‌تر از آن حضور 5 محصول "هیوندای موتورز" و زیرمجموعه آن "کیا موتورز" در این لیست مهم و بزرگ است که نشان از پیشرفت قابل توجه این دو خودروساز کره‌ای در سطح بین المللی دارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/18
و باز هم هیوندای و کیا میدرخشن ، لایک
1396/4/18
ای وای الان متعصبین ژاپنی ناراحت میشن که ولی متاسفانه ژاپنیا طراح خوبی ندارن اگرچه باکیفیت هستن اما کره ای ها خداییش عالین
1396/4/18
دوست گرامی ژاپنیو کیفیت و کم استهلاکی. هیچکس درباره طراحی خوب چیزی نگفته. گرچه رده بالاهای تویوتا و هوندا و مزدا و نیسان خیلی هم خوش طراحی هستن
1396/4/20
واقعا هوندا سیویک 2017 تو سگمنت خودش زشت تر از طراحی کیا و هیوندا بوده!!!..... واقعا باید به نتایج بعضی موسسات حتی بین المللی شک کرد