موضوعات داغ

جک S3 ، برادر کوچک جک S5 به زودی در ایران عرضه می‌شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
جک S3 بعد از تعویقی نسبتاً طولانی بالاخره قرار است به بازار ایران عرضه شود. همانطورکه می‌دانید کرمان موتور در زمان تحریم با شرکت‌های چینی همچون لیفان و جک همکاری گسترده‌ای داشت و کماکان محصولات مختلفی از این دو شرکت در سبد محصولات کرمان موتور قرار دارد. اما پس از برجام، کرمان موتور توانست مجوز نمایندگی رسمی هیوندای را بگیرد و به جز واردات چند محصول، دو خودروی هیوندای i20 و هیوندای i10 را روی خط تولید ببرد.
اما همکاری کرمان موتور با دو خودروساز جک و لیفان ادامه دارد و به زودی و از 27 تیرماه پیش فروش جک S3 آغاز می‌شود. جک S3 یک کراس‌اوور جمع‌و‌جور شهری است که از نظر ابعاد و اندازه یک سگمنت پایین‌تر از جک S5 قرار می‌گیرد و جزو شاسی بلند های کوچک شهری است. جلوپنجره بکار رفته روی جک S3 بسیار بزرگ بوده و در وسط آن نشان جک به بزرگی نمایش داده شده است. در نمای پشتی با چهره ساده و نسبتاً قابل قبولی سر و کار داریم و البته در این ناحیه کمی ما را به یاد رنو کپچر نیز می‌اندازد.

جک S3

جک S3

در نمای داخلی همان غربیلک فرمان همیشگی جک نصب شده و پشت صفحه کیلومتر شمار نیز همانند جک S5 است. داشبورد میانی این خودرو کمی ساده اما طبق طراحی دیگر محصولات جک است و نورپردازی آبی نیز در آن استفاده شده است.
اما شاید مهم‌ترین قسمت برای این خودرو، پیشرانه نصب شده روی جک S3 است. روی جک S3 یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه 1.6 لیتری نصب شده که تنفس طبیعی است و از سیستم پرخوران استفاده نمی‌کند. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 118 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور را در 4000 دور در دقیقه تولید کند. گیربکس نصب شده روی جک S3 نیز از نوع CVT است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی جک S3 را مشاهده کنید:

حجم موتور 1599 سی سی
پیشرانه ۴ سیلندر خطی، ۱۶ سوپاپ
استاندارد آلایندگی یورو 5
حداکثر قدرت 118 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
جعبه دنده CVT
طول خودرو 4325 میلیمتر
عرض خودرو 1765 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1660 میلیمتر
فاصله دو محور 2560 میلیمتر
وزن خالص 1250 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت (لیتر)45 لیتر

از نظر سطح تجهیزات رفاهی، جک S3 در سطح خوبی قرار دارد و روی این تازه وارد چینی کیسه هوا برای راننده و سرنشين جلو، كنترل فشار باد چرخ‌هاTPMS ، ترمزهای ABS و EBD ، سيستم كنترل پايداری ESP ، ترمز كمكی هيدورليک HBA ، سيستم كنترل ايستايی در سر بالايی HAC ، سنسور پارک عقب، سانروف، چراغ مخصوص روز، روشن شدن اتوماتيک چراغ‌های جلو با توجه به نور محيط، چراغ‌های جلو مجهز به سيستم مشايعت تا درب منزل، آينه‌های جانبی با تنظيم برقی و گرمكن، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان،كامپيوتر سفری، تهويه مطبوع اتوماتيک، صندلی چرمی، سيستم پخش MP5، بلوتوث، ورودی AUX و USB، ورودی iPod، 6 بلندگو، برف پاک‌کن شیشه عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب نصب شده است.

جک S3

جک S3

همچنین سیستم فرمان جک S3 از نوع برقی EPS بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارد. رینگ‌های جک S3 از نوع آلومینیومی 16 اینچی هستند و در چرخ‌های جلو و عقب سیستم‌های ترمز دیسکی بکار رفته اند.
هنوز قیمت نهایی جک S3 اعلام نشده و شاید همه چیز و سرنوشت این خودرو را همین قیمت نهایی مشخص کند. با توجه به مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی، احتمالاً باید انتظار قیمتی در محدود 60 الی 70 میلیون تومان را برای جک S3 داشته باشیم که در این صورت می‌تواند جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار لقب بگیرد و می‌تواند کم‌کم خود را به عنوان جانشین لیفان X60 و همچنین رقیب ارزان‌تر ام وی ام X33S معرفی کند.

بروزرسانی در ساعت 13:45
قیمت قطعی فروش جک S3 از سوی کرمان موتور 71.9 میلیون تومان اعلام شد. سری اول پیش فروش دارای تخفیف نیز می باشد.

در زیر می‌توانید تیزر رسمی جک S3 را مشاهده کند:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد