موضوعات داغ

آیا می‌دانید چه مقدار بنزین فقط برای جستجوی محل پارک مصرف می‌شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
براساس مطالعات اخیر که از سوی موسسه ترافیک جهانی INRIX ارائه شده است، رانندگان آمریکایی، انگلستانی و همچنین رانندگان آلمانی سالیانه میلیاردها دلار صرف پیدا کردن جای پارک و یا حتی صرف مدت زمان بیشتری می‌کنند که ماشینشان در پارکینگ قرار دارد.
در مطالعه اخیر موسسه ترافیک جهانی INRIX، به طور دقیق 17 هزار و 986 راننده در 30 شهر مختلف از 3 کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند که به صورت نمونه تنها در شهر نیویورک، رانندگان معمولا 107 ساعت در طول سال را به جستجوی پارکینگ هستند، اما این رقم در شهر لندن به 67 ساعت می‌رسد و همچنین در شهر فرانکفورت آلمان نیز رانندگان چیزی معادل 65 ساعت در طول سال را به دنبال جای پارک می‌گردند.
علاوه بر این، موسسه ترافیک جهانی INRIX در ایالات متحده آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که هر راننده در طول سال، حدود 345 دلار سوخت خود را در جستجوی پارکینگ از دست می‌دهند که در سطح کشوری و با در نظر گرفتن خودروهای موجود در ایالات متحده آمریکا، سالیانه چیزی معادل 72.7 میلیارد دلار صرف هزینه سوخت ماشین‌هایی می‌شود که در جستجوی پارکینگ هستند، این درحالیست که رقم مذکور برای آلمان به 40.4 میلیارد یورو (46 میلیارد دلار) و همچنین برای کشور انگلستان به رقم 23.3 میلیارد پوند (30 میلیارد دلار) می‌رسد.
در کنار مصرف سوخت بیهوده برای پیدا کردن پارک، موسسه ترافیک جهانی INRIX به موضوع پرداخت‌های بیش از حد نیز توجه داشته است. به طور میانگین رانندگان آمریکایی بابت زمان بیشتری که ماشینشان در پارکینگ قرار دارند، در طول سال چیزی حدود 97 دلار اضافه پرداخت می‌کنند، اما این رقم در آلمان به 98 یورو (112 دلار) و همچنین در کشور انگلستان برای هر نفر به مبلغ 209 پوند (269 دلار) می رسد که در طول سال بابت زمان اضافه در پارکینگ پرداخت می‌کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/25
تو ايران اين زمان كمتر از ١ دقيقس...همه دوبله سوبله جولو پل و.... ماشين و مي زارن و خدافظ.....