موضوعات داغ

تیزر تبلیغاتی جالب شاسی‌بلند جگوار و چرخش از کنار! + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر جیمزباند می‌تواند با خودروی کلاسیک AMC Hornet یک چرخش از کنار داشته باشد، چرا کمپانی خودروسازی جگوار نتواند با خودروی شاسی بلند E-Pace جدید خود چنین کاری انجام دهد؟
جگوار E-Pace، جدیدترین خودروی کراس اوور این کمپانی خودروسازی انگستانی به شمار می‌رود که در روزهای گذشته به طور رسمی معرفی شد و قرار است از اوایل سال 2018 میلادی با قیمت پایه 38 هزار و 600 دلار به فروش برسد، اما یک نکته جالب که با معرفی این خودرو همراه بود و سال 2015 میلادی هم شاهد چنین حرکتی از سوی جگوار با خودروی شاسی بلند F-Pace بودیم، رکوردشکنی جگوار E-Pace در حرکت نمایشی "چرخش از کنار" است و با موفقیت انجام شد که فیلم آن توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای مقاله بارگذاری شده است. البته ناگفته نماند که رکورد شکنی جگوار F-Pace متفاوت از رکوردشکنی کراس اوور جگوار E-Pace است، زیرا خودروی شاسی بلند جگوار F-Pace در سال 2015 میلادی با تکمیل یک حلقه بزرگ 19.08 متری موفق شد نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.
همانطور که در ابتدا گفته شد، این حرکت از شیرین کاری " راجر مور" با خودروی AMC Hornet در فیلم معروف "جیمز باند" الگوبرداری شده است که در این بین قطعا خودروی جگوار E-Pace یک وسیله نقلیه بهتر و پیشرفته‌تر است که موفق به انجام چنین کاری شده است و در این خصوص کمپانی خودروسازی جگوار می‌گوید: حرکت نمایشی "چرخ از کنار" برای وسایل نقلیه بسیار چالش برانگیز است که این چالش برای ماشین‌های شاسی بلند بسیار بیشتر می‌شود، اما خودروی جگوار E-Pace با انجام چنین کاری نشان داد که تنها یک خودروی شاسی بلند ساده نیست و چابکی بالای برای انجام کارهای خود دارد.
در ادامه گفتنی است که برای ثبت این رکورد، از "تری گرانت" یکی از بدل‌کاران و رانندگان حرفه‌ای استفاده شده است و هم اکنون 24 رکورد گینس را به نام خود ثبت کرده است که گوشه‌ای از آنان می‌تواند همین "چرخش از کنار" با خودروی جگوار E-Pace، رانندگی باخودروی نیسان جوک بر روی تنها 2 چرخ و همچنین طی کردن پیست "گوود وود" با حرکت معکوس (دنده عقب) بوسیله یک دستگاه خودروی نیسان لیف باشد.
در پایان هم گفتنی است که خودروی جگوار E-Pace در بازار اروپا با 2 پیشرانه مختلف در دسترس خواهد بود که گزینه اول شامل یک موتور 2 لیتری دیزلی با سه خروجی قدرت 148 اسب بخار، 177 اسب بخار و همچنین 237 اسب بخار خواهد بود و گزینه دوم نیز شامل یک موتور 2 لیتری توربوشارژر بنزینی می‌شود که حداکثر نیروی خروجی آن معادل 245 اسب بخار و یا 296 اسب بخار گزارش شده است. برای انتقال نیروی پیشرانه‌های کم قدرت دیزلی هم ازیک جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده خواهد شد، اما سایر پیشرانه‌های موجود بر روی جگوار E-Pace از جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک برای تبدیل و انتقال نیروی خود استفاده می‌کنند.


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/26
تیزر بی نظیر ! نفس تو سینه حبس میشه واقعا" دست مریزاد .