موضوعات داغ

سایپا در حال تست چانگان بِنی، هاچ‌بک زیبای چینی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
چانگان بنی Benni نام خودرویی است که اخیراً عکس‌هایی از آن به دست خودروبانک رسیده است و به نظر می‌رسد که سایپا در حال انجام تست این خودرو قبل از عرضه به بازار است. چانگان بنی Benni یک هاچ‌بک کوچک شهری شرکت چانگان است که نسخه اخیر آن در سال 2014 وارد بازار شد.
چانگان بنی به یک پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر خطی مجهز است که دقیقاً 1370 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتن‌متر گشتاور را در دورهای بین 4000 تا 4500 تولید کند.
روی این خودرو هر دو گیربکس 5 سرعته دستی یا خودکار قابل نصب است اما هنوز مشخص نیست که سایپا کدام یک را برای بازار ایران انتخاب خواهد کرد. حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر در ساعت است و نکته قابل توجه در مورد چانگان بنی، نصب فرمان برقی EPS است.

چانگان بنی

چانگان بنی

چانگان بنی از نظر ظاهری خودروی قابل توجهی است و باید گفت با یک هاچ‌بک زیبا سر و کار داریم. مصرف سوخت چانگان بنی در سیکل ترکیبی 5.3 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و حجم مخزن سوخت آن 38 لیتر است که این سوخت را با استاندارد یورو 5 می‌سوزاند.
تا بحال تنها چند عکس از این خودرو به دست ما رسیده و هیچ اطلاعات دیگری در دسترس نیست و معلوم نیست که این خودرو با چه سطح امکاناتی به بازار عرضه می‌شود اما روی چانگان بنی تجهیزاتی چون سانروف، کنتل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS و EBD و همچنین دوربین و سنسور عقب قابل نصب است. جالب است بدانید که در کامل‌ترین مدل از چانگان بنی می‌توان به صورت سفارشی شیفتر پشت فرمان را نیز نصب کرد که برای یک خودرو در این قیمت قابل توجه است.

چانگان بنی Benni

چانگان بنی Benni

از نظر ابعاد و اندازه چانگان بنی 3730 میلیمتر طول، 1650 میلیمتر عرض و 1530 میلیمتر ارتفاع دارد که اگر با میتسوبیشی میراژ مقایسه کنیم باید گفت که از آن در طول و عرض کمی بزرگ‌تر است اما ارتفاع بنی نسبت به میراژ کمتر است.
حدس زدن در مورد قیمت هاچ‌بکی که این روزها توسط سایپا تست می‌شود کار دشواری است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اصلاً سایپا تصمیمی به عرضه این خودرو خواهد گرفت یا خیر و در صورت مثبت بودن جواب، با چه سطح امکاناتی به بازار ایران راه خواهد یافت.
با تشکر از جناب آقای مسعود خاکباز بابت ارسال عکس به گروه خودروبانک.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/27
سوژه ای جدید برای چاپیدن مردم کم درآمد
1396/4/27
این کجاش زیباست؟؟؟!!!
1396/10/3
دوست عزیز، این ماشین در کلاس قیمتی پراید و تیبا هست(البته خارج از ایران)
اگه با ماشین های هم قیمتش مقایسه کنید میبینید که واقعا طراحی بهتری داره(حتی از آشغال گرون قیمتی مثل ساندرو هم زیبا تره انصافا)
1396/10/5
خودمونیم از فرغونهای تولید داخل خیلی طراحیش بهتره
1396/9/9
به نظر من چینی هاوکره ای ها جنگیدن تا پیشرفت کردن ولی مدیران مانه سوادداشتن نه درایبت نه سواد ماتاابد بااین آقایون عقب مانده میمانیم تاابد