موضوعات داغ

محصولات میتسوبیشی در نمایشگاه شیراز حاضر شدند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
آرین موتور نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، با دست پر به شهر شیراز آمده است تا در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشور شرکت کند که در غرفه آن به ترتیب شاسی بلند میتسوبیشی اوتلندر، میتسوبیشی میراژ، متیسوبیشی لنسر و میتسوبیشی ASX دیده می‌شود که امروز مروری کلی بر روی چهار خودروی ذکر شده در غرفه آرین موتور خواهیم داشت.

میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر

- میتسوبیشی اوتلندر
بزرگ‌ترین عضو خانواده میتسوبیشی در غرفه آرین موتور، خودروی شاسی بلند "اوتلندر" خواهد بود که با طول 4695 میلی متر، عرض 1810 میلی متر، ارتفاع 1680 میلی متر و همچنین با یک فاصله بین دو محور 2670 میلی متر ساخته شده است که در مجموع از این ابعاد و اندازه، حداقل وزن خشک 1585 کیلوگرم بدست آمده است. حال برای حرکت دادن این خودروی بیش از 1.5 تنی در جاده‌های کشور، شاهد نصب یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر همراه با یک جعبه دنده جدید CVT با قابلیت تعویض دنده دستی هستیم که در دور موتور 6000 حداکثر نیروی آن به 166 اسب بخار و همچنین گشتاور آن در دور موتور 4200 به حداکثر 220 نیوتن متر می‌رسد، درحالی که مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه حدود 9.3 لیتر و همچنین حداقل شتاب آن هم معادل 10.2 ثانیه اعلام شده است.

میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX

- میتسوبیشی ASX
یک کلاس پایین‌تر، به خودروی کراس اوور میتسوبیشی ASX خواهیم رسید که در گوشه راست غرفه آرین موتور قرار گرفته است. گفتنی است که این ماشین با طول 4295 میلی متر، عرض 1770 میلی متر، ارتفاع 1625 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2670 میلی متر در بازار کشور عرضه می‌شود و به یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز شده است که با مصرف سوخت ترکیبی 8.4 لیتر به ازای 100 کیومتر، می‌تواند قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 197 نیوتن متر داشته باشد که در عمل باعث شده این خودروی شاسی بلند میتسوبیشی به حداقل شتاب 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

میتسوبیشی لنسر

میتسوبیشی لنسر

- میتسوبیشی لنسر
مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر در قدم اول شامل ابعاد کلی 4570 میلی متر در طول، 1760 میلی متر در عرض، 1490 میلی متر در ارتفاع با وزن خالص 1275 کیلوگرمی می‌شود که در این ابعاد به صورت استاندارد، در قسمت جلو اتومبیل سیستم تعلیق "مک فرسون استرات" و در عقب هم سیستم تعلیق اتصال چندگانه (مولتی لینک) نصب می‌شود. همچنین در این خودرو ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS، کنترل پایداری ASC، کنترل کشش TLC، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی EBD و ترمز کمکی BA نیز موجود هستند.
علاوه بر این‌ها، میتسوبیشی لنسر به یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر مجهز شده است که با مصرف سوخت 8.6 لیتر به ازای 100 کیلومتر کارکرد ترکیبی، قدرت آن در دور موتور 6000 به حداکثر 140 اسب بخار و همچنین گشتاور آن هم به 176 نیوتن متر می‌رسد که همراه با جعبه دنده اتوماتیک CVT، شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 192 کیلومتر بر ساعت به همراه داشته است.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

- میتسوبیشی میراژ
آخرین و کوچک‌ترین خودروی میتسوبیشی در غرفه آرین موتور که در کنار بزرگ‌ترین عضو خانواده یعنی میتسوبیشی اوتلندر ایستاده است، مربوط به خودروی هاچ بک میتسوبیشی میراژ می‌شود که قدرت مورد نیاز خود را از طریق پیشرانه سه سیلندر‌ 1.2 لیتری با حداکثر توان خروجی 78 اسب بخار (58 کیلووات) و گشتاور 100 نیوتن متر تامین می‌کند که با استفاده از جعبه دنده انتقال متداول CVT، حداقل مصرف سوخت خودرو به 4.6 لیتر و همچنین حداکثر سرعت آن هم به 170 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
علاوه بر پیشرانه، میتسوبیشی میراژ به سیستم‌ها و بروزرسانی‌های دیگر فنی در مدل‌های جدید مجهز شده که یک سیستم تعلیق جدید با کمک فنرهای پیستونی قوی‌تر، ترمزهای دیسکی بزرگ‌تر به همراه سیستم ترمز ضدقفل ABS، هفت کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری و در نهایت یک سیستم کنترل فشار تایرها بخشی از سیستم‌های جدید بکار رفته در این هاچ بک کوچک میتسوبیشی هستند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/30
اوتلندر حرف نداره البته طراحی نمای کناری خودرو یه مقدار بی ابهت و ضعیفه. میراژ هم برعکس بیرونش که اندازه کوچکی داره، داخلش دلباز و راحته. وگرنه از نظر طراحی و کیفیت قطعات فوق العاده است
1396/4/31
اون اوتلندر چه رنگ قشنگی داره
خیلی به اوتلندر میاد