موضوعات داغ

جشن تولد بی ام و سری 3، پر افتخارترین مدل باواریایی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نسخه‌های ویژه می‌آیند و می‌روند، اما شرکت خودروسازی BMW برای آغاز تولید یکی از مدل‌های ویژه بی.ام.و سری 3 که در ماه "می" سال جاری معرفی شده بود، نسل اول سری 3 را هم به خط تولید خود آورد تا از نزدیک شاهد تولید این نسخه ویژه باشد، زیرا این خودرو یادبودی از نسل اول سری 3 خواهد بود که همچون جد بزرگ خود، بر روی بدنه از یک رنگ نارنجی سود می برد.
همانطور که در تصاویر می‌بینید، نسخه ویژه بی.ام.و سری 3 در کنار نسل اول سری 3 (E21) در این جشن تولید شرکت کرده‌اند که عرضه آن در پاییز سال 1977 میلادی همراه با یک پیشرانه شش سیلندر 122 اسب بخاری آغاز شد که چندماه پس از آن یک نسخه جدید با پیشرانه 143 اسب بخاری دریافت کرد، هرچند عرضه این خودرو با پیشرانه چهار سیلندر در سال 1975 میلادی راه اندازی شده است. اما حالا نسل اول سری 3 در کنار مدل‌های جدید سری 3 قرار گرفته است تا شاهد تولید یادمان خود و نسخه ویژه سری 3 در کارخانه BMW باشد.

جالب است بدانید که خودروی بی.ام.و سری 3 اصلی در ابتدا با یک رنگ نارنجی به چرخه تولید اضافه شد و حالا نسخه ویژه آن هم در نسل‌های ششم به رنگ بدنه نارنجی درآمده است که حالا شاهد قرارگیری هردوی آنان در کنار یکدیگر هستیم تا جشن تولد و تولید سری 3 ویژه را در کارخانه بی.ام.و جشن بگیرند، ولی یکی سدان و دیگری کوپه که از نسل چهارم به بعد راهشان تغییر پیدا کرد و شاهد عرضه محصولات سری 3 به عنوان یک خودروی سدان و در نسل‌های بعد همراه با یک مدل استیشن بودیم که تاکنون موفق به فروش بیش از 15 میلیون دستگاه در تمامی نسل‌ها شده است و انتظار می‌رود که با معرفی نسل هفتم تا پایان سال 2018 میلادی و یا در اوایل سال 2019 میلادی، شاهد رشد قابل توجه این آمار باشیم.

در ادامه گفتنی است که مدل‌های جدید سری 3 در قالب دو خودروی سدان و استیشن به مشتریان عرضه خواهد شد که ضعیف‌ترین پیشرانه آن یک نسخه دیزلی 116 اسب بخاری بر روی مدل 316d و همچنین قوی‌ترین مدل آن هم یک پیشرانه شش سیلندر 326 اسب بخاری بر روی مدل 340i خواهد بود که حالا نسخه‌های ویژه سری 3 بر روی مدل 340i با قابلیت شخصی سازی بالا راه اندازی شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/4
من سری 3 ندارم ولی یه بار سوارش شدم و فقط هم از اینکه عقبش سر بیچ ها سر میخوره این جوری راحت میشه باهاش دریف کنی لذت بردم