موضوعات داغ

بهترین تایم پیست نوربرگرینگ برای خودروهای سدان جابجا شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باوجود هوای بارانی، کمپانی خودروسازی سوبارو دست از تلاش خود بر نداشت و در پیست "نوربرگ رینگ" آلمان موفق به ثبت زمان کمتر از 7 دقیقه شد تا رکورد سریع‌ترین خودروی سدان در پیست نوربرگ رینگ را به نام یکی از محصولات تولیدی خود، یعنی نسخه ویژه سوبارو " WRX STI Type RA NBR" ثبت کند که با عملکرد بسیار خوب خود در پیست "نوربرگ رینگ" حتی باوجود هوای بارانی، موفق به ثبت زمان دقیق 6 دقیقه و 57 ثانیه و 5 صدم ثانیه شده است که طبق وعده سوبارو، به زودی فیلم آن در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

سوبارو WRX STI Type RA NBR

سوبارو WRX STI Type RA NBR

برای روشن شدن ماجرا، باید گفت که NBR یک خودروی کاملا جدید و یا ویژه برای تولید انبوه نیست و در واقع یک نسخه به شدت اصلاح شده از خودروی سوبارو WRX STI مدل 2017 به شمار می‌آید که ویژگی بسیار مهم و منحصربه فرد آن برای رکوردشکنی، می‌تواند بکارگیری پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر جدید با حداکثر قدرت حدودا 600 اسب بخار باشد که برای دریافت و انتقال آن به سمت هرچهارچرخ اتومبیل، از گیربکس‌های ویژه ماشین‌های رالی سوبارو استفاده شده است که علاوه بر رکوردشکنی در پیست نوربرگ رینگ، برای رکوردشکنی در " Isle of Man TT" نیز مورد استفاده قرار گرفت که این اتفاق توسط گروه خودروبانک تحت پوشش قرار گرفت.

سوبارو WRX STI Type RA NBR

سوبارو WRX STI Type RA NBR

در ادامه براساس اطلاعات بدست آمده، گفته می‌شود که حدود 500 نمونه از خودروی سوبارو WRX STI Type RA در سه ماهه اول سال 2018 میلادی راهی بازار ایالات متحده آمریکا خواهد شد، اما به نظر نمی‌رسد که با پیشرانه 2 لیتری 600 اسبی و همچنین جعبه دنده ماشین‌های رالی به مشتریان عرضه شود، بلکه با حفظ تقویت ظاهری، از پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر سوبارو WRX STI استفاده کند که حداکثر نیروی خروجی آن به عدد 310 اسب بخار می‌رسد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/2
خدای من چه دانشی دارن از موتور با حجم 2 لیتر 600 اسب بخار بیرون میکشن
1396/5/2
"پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت حدودا 600 اسب بخار"
چند وقت پیش یکی از اقایون کره ای باز میگفت هیوندای خدای تکنولوژی که از موتور 1.6 لیتری ولستر اون قدرت میگیره خخخخخ
امیدوارم بعد از خوندن این خبر سنکوب نکنه.
زندگی خیلی یکنواخت شده هر روز یک خبری از موفقیت و قدرت نمایی تکنولوژی ژاپن میاد
البته همین روزاست که دوباره برای سانتافه فراخوان بزنن و بخندیم
1396/5/3
دوست عزیز طراحی و تیونینگ موتور برای استفاده های مختلف متفاوته....

هیوندای هم از موتور 3.8لیتری 1040اسب قدرت کشیده بود.....حتی بیشتر هم جا داره..خب که چی؟

فراخوان ینی احترام به مشتری..همین چند وقت پیش مازراتی چن بار لوانته رو فراخوان کرد؟یا مزدا؟ تویوتا؟تسلا؟....یعنی اینا تکنولوژی پایینی دارن که فراخوان میدن؟

در شان طرفدار سایت معتبر و محترمی مثل خودروبانک نیست این حرفا
1396/5/3
حدود ده سال پیش میتسوبیشی از یه موتور ۲ لیتری ۴۰۰ اسبرفت و تو نسخه ی خاصی از اوو استفاده کرد . الان هم داریم شاهکار سوبارو رو میبینیم . واقعا ژاپن شاه کارههههههههه . هرچی از فاصلش با کره بگی کمه . شاید تو سگمنت ماشینای خوانوادگی و ارزون قیمت نزدیک ژاپن باشه ولی تو سگمنت های تخصصی تر عددی نیست جلوی اون .
1396/5/3
bmw از موتور 1500 سی سی M12/13
1500 اسب بخار گرفت اونم سال 1961
حالا 2017
از 2 لیتر 1000 اسبم هم بکشن هنری نکردن
1396/5/5
آقای نادر عزیز چند تا نکته رو به استماعتون برسونم. اولا اون موتور ام 12/13 که میفرمایید پرقدرتترین موتور ساخته شده توربو شارژ هست ولی برای خودروهای فرمول یک نه سدان!!!! اون موتور اصلا قابلیت نصب روی خودرو سدان رو نداره. دوما از سال 1961 ساختش شروع نشده نه اینکه در اون سال قدرت 1500 اسب رو ازش گرفته باشن!!! وقتی برای جواب دادن به یه پیام سریع میری جستجوی اینترنتی کنی یه کم وقت بیشتر بزار که مفهوم رو کامل متوجه بشی. سوم اینکه موتورهای توربوشارژ فرمول یک از انرژی ریکاچری هم استفاده میکنن. چهارم اینکه بیشترین قدرتی که ادعا کردن 1400 اسب بوده و بیشترین قدرت اندازه گیری شده 1280 اسب و در اون سالی هم که شما فرمودید نبوده!!. پنجم اینکه موتورهای بی ام و با وجود اینکه تونستن بیشترین قدرت رو بگیرن اما در کل تاریخ مسابقات فرمول یک فقط بیست تا گرند رو برنده شدن!!! به جز قدرت چیزهای دیگه هم مهمه. ششم اینکه توی موتورهای قابل نصب روی خودرهای سدان میتسوبیشی رکوردهایی که زده واقعا شاهکاره. در این زمینه بنز، نیسان، میتسوبیشی و مک لارن که بهتره بدونی موتورهاشو با مشارکت هوندا میسازه پیشتازن. خدمت اون دوستی هم که گفت هیوندای از موتور 3.8 قدرت 1040 اسب گرفته عارضم که عزیز جان چرا شایعه میپراکنی. هیوندای هیچوقت همچین چیزی که شما فرمودی نساخته.