موضوعات داغ

سانگ یانگ رکستون G4 به زودی توسط رامک خودرو عرضه می‌شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
سانگ یانگ رکستون شاسی‌بلند بزرگ شرکت سانگ یانگ کره جنوبی است که در سال‌های اخیر با پیشرانه 3.2 لیتری توسط رامک خودرو به بازار عرضه می‌شد. اما منع واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی این خودرو را زودهنگام از رقابت کنار زد و دیگر محصولات رامک خودرو از جمله سانگ یانگ کوراندو یا اکتیون کار این برند را در بازار ایران ادامه دادند اما هیچ کدام موفقیت فوق‌العاده تیوولی را تجربه نکردند و در دو سال اخیر تیوولی توانسته یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مرز 100 میلیونی بازار ایران باشد.
اما حال پس از مدت‌ها دوری رامک خودرو از عرضه محصولی جدید، زمزمه ورود یک شاسی‌بلند زیبا و البته قدرتمند به گوش می‌رسد و قرار است امسال شاهد ورود یک رقیب سرسخت در بازه 200 میلیونی‌های قدبلند باشیم. در مورد نسل جدید رکستون صحبت می‌کنیم که سال گذشته به صورت مفهومی رونمایی شده بود و در نمایشگاه خودروی پاریس، خودروبانک گزارشی را از این خودرو تهیه کرده بود اما اوایل سال جاری شمسی سانگ یانگ رکستون جدید رونمایی شد و حال پس از وقفه‌ای کوتاه از عرضه این خودرو به زودی خیابان‌های کشور ما را نیز لمس خواهد کرد.

نمای عقب سانگ یانگ رکستون جدید

نمای عقب سانگ یانگ رکستون جدید

سانگ یانگ رکستون G4 نسل جدیدی از بزرگ‌ترین شاسی بلند سانگ یانگ است که به تازگی در نمایشگاه سئول به صورت کامل معرفی شده و به بازار کشورمان نیز راه پیدا خواهد کرد. این خودرو که باید آن را رقیبی برای مدل‌هایی چون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو دانست در بحث ابعاد خارجی دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۸۵۰، ۱۹۲۰ و ۱۸۰۰ میلی‌متر است و فاصله‌ بین دو محور آن نیز معادل ۲۸۶۵ میلی‌متر است.
سانگ یانگ رکستون جدید با کد Y400 شناخته می‌شود و از نظر ظاهری پیشرفت چشمگیری نسبت به مدل‌های قبلی محصولات این شرکت داشته و باید گفت با چهره‌ای ساده اما در عین حال به روز و مدرن سر و کار داریم. در طراحی این خودرو به وضوح از خودروی مفهومی LIV-2 سانگ یانگ نیز استفاده شده، کانسپتی که پیشتر در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده بود.

رکستون G4

رکستون G4

برای دستیابی به حداکثر استحکام ممکن در شاسی و بدنه‌ این خودرو سانگ یانگ اقدام به بهره‌گیری از دانش مهندسی شرکت فولاد سازی POSCO کره جنوبی در این خودرو کرده و در ساختار ستون‌ها و بدنه از فولاد Gpa 1.5 استفاده کرده است. ایمنی این خودرو به همین مساله استحکام محدود نمی‌شود بلکه سانگ یانگ در این محصول ۹ عدد کیسه هوا نیز در کنار سیستم کنترل پایداری بهره‌گیری کرده است. همچنین سیستم‌های ایمنی روز همانند سیستم کمکی بین خطوط، هشدار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری و سیستم ترافیک عقب نیز در این خودرو موجود هستند.

استفاده از فولاد POSCO در رکستون جدید

استفاده از فولاد POSCO در رکستون جدید

در بخش پیشرانه، برخلاف پیشرانه پر حجم ۶ سیلندر نسل قبلی، در این مدل جدید از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده شده است که می‌تواند ۲۲۵ اسب بخار قدرت را در کنار ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه‌ای که اگرچه در کنار هم رده‌ای‌های خود دارای حجمی کمتر است، اما توربوشارژ نصب شده روی آن قدرتی را تولید می‌کند که در هیچ یک از هم رده‌ای های خود نیست و باید گفت قوی‌ترین شاسی بلند این رنج خواهد بود.

مدلسانگ یانگ رکستون G4
پیشرانه4 سیلندر خطی مجهز به توربوشارژ
حداکثر قدرت221 اسب بخار
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر
جعبه دنده6 سرعته خودکار Aisin
انتقال نیرودیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل
فضای داخلی جدید رکستون نیز متحول شده و شاهد استفاده از چرم ناپا در بخش‌های مختلف کابین هستیم. فضای پای سرنشینان افزایش پیدا کرده و یک نمایشگر چند منظوره ۹.۲ اینچی در داخل کابین نصب شده است که تصویر دوربین ۳۶۰ درجه نیز در آن نمایش داده می‌شود.

داخل کابین سانگ یانگ رکستون جدید

داخل کابین سانگ یانگ رکستون جدید

با وجود اینکه کاملاً مشخص است که پیشرانه نصب شده روی سانگ یانگ رکستون جدید رامک خودرو چه پیشرانه‌ای خواهد بود، اما حدس زدن در مورد قیمت این خودرو کار دشواری است و باید تا عرضه این خودرو صبور باشیم. اما با یک حساب سر انگشتی می‌توان حدس زد که قیمت این شاسی بلند جدید رامک خودرو در حدود 220 میلیون تومان خواهد بود که در این صورت رقیب خودروهایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر است و چهره به روز این خودرو و پیشرانه قدرتمند آن می‌تواند رقابتی داغ و نفس گیر با بین این رنج قیمتی پرهیجان ایجاد کند.



بروزرسانی در اول بهمن ماه: رامک خودرو به صورت رسمی از سانگ یانگ رکستون G4 رونمایی کرده است که می توانید در این صفحه با این خودرو به همراه عکس و فیلم بهتر آشنا شوید.

نظرات کاربران

56 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/1
عالیه به نظرم که حرف نداره همه چیزش عالیه
1396/5/1
مبارک صاحبانش باشه.پرایدمم ارزوست
1396/5/1
سلام وباز تشکر از زحمات گروه شما کارتان درسته
لطفا به دنبال تست تصادف تست گوزن وتست ....باشید ممنون کوشش شما
خود شما توقع ما را بالا بردید
1396/5/1
واقعا در این اشفته بازار قیمت گذاری های افتضاح هیوندای و کیا و تویوتا در کشور به علت تقاضای بالا و عدم اعتماد به چینی های خوش خط و خال بهترین گزینه های موجود سانگ یانگ است که قیمت گذاری معقولتر و کیفیت خوب و همچنین طراحی چشم نوازی داره و تازه برخوردشون با مشتری فوق العاده بهتر از هیوندا و کیا است
1396/5/2
دوست عزیز سانگ یانگ تولید کره جنوبی نه چین
1396/5/2
عزیزم اصلا متنو خوندی؟! من کجا گفتم سانگ یانگ چینیه؟! گفتم چینی های خوش خط خال رو نمیشه بهشون اعتماد کرد اما به سانگ یانگ میشه. این معنیش اینه ک سانگ یانگ چینیه؟
1396/5/1
فوق العادس
موتور قوی، مانیتور 9.2 اینچی، آپشن های زیاد و سایز بزرگ
از نظر ابعاد تو این نزدیک ترین رقیبش سورنتو که از اون 7 سانت در طول، 7 سانت در عرض و 13 سانت در ارتفاع بزرگتر و بلندتر از سورنتو که هر چقدرم سنگین تر از سورنتو باشه به خاطر موتور قوی قطعا چابکتره.
اگه به صورت کامل فول آپشن بیارنش تا 240 میلیون هم کشش قیمتی هست براش ولی اگر با قیمت پایین تر از 220 تومن باشه میتونه سهم زیادی از بازار سانتافه و سورنتو و حتی ایکستریل، کولئوس و روفور رو بگیره
1396/5/1
220= شکست1000 درصدی
1396/5/1
تقلید و کپی برداری از رنجروور
1396/5/1
آقای خودرو بانک از شما انتظار تحلیل و بررسی کامل تر و عمیق تری رو داشتیم.

به نظر من با توجه به قدرت موتور و ابعاد این ماشین و همینطور قابلیت آفرودی که رکستون داره نباید با سورنتو و سانتافه از نظر فنی مقایسه بشه.این ماشین بیشتر تو کلاس پرادو هست.
شاسی جدا از بدنس و سیستم های تعلیق دوجناغی که باعث میشه ماشین مثل پرادو و لندکروزر قابلیت آفرود داشته باشه‌. سانتافه و سورنتو اصلا این قابلیت رو ندارن
1396/5/1
واقعا این ماشین عالیه
نسل قبلی این ماشین به تعداد محدود وارد شد و به مشکل ممنوعیت واردات با حجم بالا خورد متاسفانه و کسایی دارنش خیلی ازش راضی هستن.
یکی از دوستان تعریف میکرد یه بنده خدایی برای یکی از پسراش رکستون خریده بود برای یکی دیگه BMW X3 بعد از 1سال استفاده X3 رو به تقاضای آقا پسر فروختن و یه رکستون دیگه خریدن! البته این دوتا ماشین باهم قابل قیاس نیستن ولی در کل رکستون قدیمی واقعا عالیه. امیدوارم نسل جدیدش با قیمت گذاری منطقی مثل تیوولی بتونه خوب جاشو تو بازار باز کنه.
1396/5/2
خوبی شما برادر؟؟/
رکستونتو چند میفروشی؟
1396/5/1
دوستان انتخاب شما در صورتی که سانتافه و رکستون با یک قیمت و یک سطح آپشن ارائه بشن چیه؟
لطفا برند قویتر هیوندای و همینطور موتور قویتر رکستون و آفرود بودنش رو در نظر بگیرید.
سانتافه +++++++++
رکستون _ _ _ _ _ _ _
1396/5/2
گل پسر توی خودرو بانک فقط میشه + داد و اصلا - در کار نیست
1396/5/13
رکستون
1396/5/1
خوبه ولی رقیباش بهترن
1396/5/1
طراحی اش خیلی خوب شده نسبت به نسل های قبل و مدلهای قبلی سانگ یانگ
من رکستون رو به دیگر رقبای کره ای مثل کیا سورنتو و هیوندای سانتافه ترجیح می دم
چون کیفیت محصولات سانگ یانگ نسبت به کیا و هیوندای بیشتره
1396/5/1
من کلیپ های این ماشین رو دیدم یکی از نقاط قوتش به نسبت رقبا که شما بهش اشاره ای نکردید کیفیت و متریال داخل کابین هست که یک سروگردن از هموطن های خودش بالاتر کار کرده. قطعا فروش خوبی داره. تو ایران البته بستگی داره با چه آپشنی و قیمتی عرضه بشه.
1396/7/6
https://www.youtube.com/watch?v=B6xF0Di9Qa4
بزرگترین نقطه ضعفشم.... تست موس این ماشینه که هندلینگ ماشین رو نشون میده و فکر نمیکنم از این بدتر هم باشه
1396/5/1
سلام
اتفاقا چند روز پیش یه عکس دیدم تو کره که همین رکستون جدید کنار سانتافه بود و خیلی برام عجیب بود چون از سانتافه خیلی بزرگتر بود!
1396/5/1
مگه دیگه طرف دیونه باشه میتسوبیشی ژاپن و یا رنو کلئوس که موتور اون هم ساخت ژاپن هست رو ول کنه بره این ماشین رو بخره...
میتسوبیشی زیبا و اصیل هست و فنی عالی داره و در نرمی و شتاب و خصوصا آفرود فعلا بین رقبا اول هست ... رنو هم اگر چه تازه وارد در بحث شاسی بلندها هست و قدمت پاجرو رو تو کارنامه نداره وای در زیبایی و طراحی بسیار خوب کار کرده و رقیب زیادی نداره ...
1396/5/2
آقای سامان میشه بگی اوتلندر چندتا فروخته؟ و شما چندتا ازش تو خیابونا دیدی؟
1396/5/13
کدوم میتسو افرودره؟
منظورتون اوتلندره؟
میشه 5 تا از خصوصیات یه افرودرو نام ببری؟!
1396/5/16
اقا سامان حجم موتور ماشین با کیفیت داخل این خودرو و ابعادش جدا از این ها یه سوال کسی از روستا نمی تونه بلند شه تلاش کنه بیاد به جاهای بزرگ برسه چرا در ماشین به این فکر نمی کنیم واقعا اوتلندر اگر خوب بود چرا مردم نمی خرن راجع به کلیوس هم بزار بیاد ببینیم چند مرده حلاجه
1396/5/19
من كاملا با سامان موافقم. كيفيت هيچكدام از برندهاي كره اي با خودروهاي ژاپني قابل مقايسه نيست.
1396/6/26
220 تا پول این ؟ خل باید باشه آدم اونم با پشتیبانی رامک خودرو
شکست زود هنگام
کاملا موافقم با سامان فکر کن تویوتا رو ول کنی اینو بخری خخخخ تازه تویوتا ارزونتره
1396/5/1
طراحیش خیلی خوبه ولی حیف که بالای 2500 سی سی نمیتونه وارد بشه
1396/5/2
220 اسب بخار کمه به نظرتون وقتی همه رقیباش تو ایران 170 تا 180 تا بیشتر ندارن؟
1396/5/3
اسب بخار كره اي رو حدودا ٤٠ درصد كمتر بايد حساب كرد
البته سانگ بانگ كه اگه نگيم هندي بايد بگيم هندي كره اي
1396/5/13
علی جان اسب بخار یک واحد مثل واحد قد و وزن ....شما نمی تونی بگی مثلا اگه ی کره ای قدش180cm در واقع قدش 120cmهستش ...
1396/5/1
واقعا عالي و بدون نقص هم طراحي داخلي و هم طراحي خارجي موتور و قدرت و گشتاور خوبي داره گيربكسم كه همان گيربكس ايسين تيوولي كه سه حالته است فقط ميمونه قيمت من خودم به عنوان دارنده تيوولي مطمينم اگر رامك در ابتدا همچون تيوولي اين خودرو را با قيمتي زير دويست ميليون عرضه كند بسيار موفق خواهد بود با توجه به ابعاد بزرگ خودرو
1396/5/1
خدایا ما را بکش راحتمان کن. تا کی باید در این حسرتها بمانیم........
بخدا ناراحتم برا خودم برا بچه هام برا همه
1396/5/2
چرنده و قطعا موفق نخواهد بود
هندي ها (مالك سانگ يانگ) طاهرا فقط تو تيولي تو طراحي خوش ذوق بودند
چين و كره هيچ وقت خودرو ساز نميشوند
ماشين فقط ميتسوبيشي
1396/5/2
بله یک کودک متعصب دیگه که کل آمار فروش دنیا رو با عقاید منسوخش رد می کنه. داشتم نگران می شدم چرا از این قشر نیمده زیر این خبر نظر بده کم کم. یه کم راهنماییت می کنم عزیزم شاید تعصب رو بزاری کنار و کمی آگاهانه تر نظر بدی:

- طراحی سانگ یانگ بر عهده ایتالیایی ها هست (سرچ که بلدی؟).
- کره ای ها جای خودشون رو تو بازار جهانی باز کردند. (متاسفانه دنیا بر روی تعصب های شما نمی چرخه)
- قطعا موفق خواهد شد چون سانگ یانگ در کنار کیفیت خوب همیشه ارزون تر از کیا و هیوندا ماشین می ده. (بازار ایران به نظر شما کاری نداره)
- میتسوبیشی برند خوبیه ولی بزرگسالان مسائل دیگه ای رو هم در کنار برند در نظر دارند. (تعصب بر برند کره یا ژاپن یا حتی آلمان باعث می شه فرد حقایق رو نبینه و نظرات خنده دار بده مثل شما.)

1396/5/2
الان ولوو رو که مالک جیلی ، چینیا طراحی کردن؟
یا جگوار لندرور رو هندی ها طراحی میکنن؟
1396/11/3
نادر عزیز ، من توصیه می کنم ابتدا با کسانی که نیو کوراندو و تیوولی داشتند هم صحبت کنید. متاسفانه کاملا در اشتباه هستید ، بنده تا همین اواخر نیو کوراندو داشتم و آن را فروختم ، البته اشتباه بزرگی کردم .
کوراندو خودرو فوق العاده مطمئنی ظاهر شد و بعنوان یک شاسی بلند کوچک خانوادگی ، عملا از اسپورتیج یا توسان بهتر عمل می کرد ، بارها این موضوع را در شرایط سخت زمستانی و جاده های خراب تجربه کردم ، در حالی که دو ساخته دیگر کشور کره بی تردید زیباتر هستند .
در خصوص میتسوبیشی باید و سایر خودروهای ژاپنی یا اروپایی ، شما باید ببینید در برابر پولی که می دهید چقدر خدمت می گیرید، بله بنده هم لندکروزر را به رکستون ترجیح می دهم ، اما آیا اصولاً دسترسی به لندکروزر ۲۰۱۸ در ایران ممکن است ؟ حتی اگر روزی آزاد شود با چه قیمتی ؟ متأسفانه انتخاب های ما محدود هستند ، شما میتسوبیشی را فقط می شناسید، قطعا سایر خوانندگان خودروهایی خیلی بهتر را می توانند مثال بزنند که میتسوبیشی در کنار آنها دیده نمی شود ، با کمال تأسف خودرو پاجرو آخرین شاهکار میتسوبیشی بود که دیگر آن موفقیت تکرار نشد ، حداقل خودروهای میتسوبیشی موجود در بازار ایران چنگی به دل نمی زنند ، حقیقتا اوتلندر یا برادر کوچکترش را با تویوتا راوفور مقایسه کنید یا حتی با کیا سورنتو ، خودتان بهتر متوجه مشکلات میتسوبیشی خواهید شد ، هر چند ظاهر خودرو سلیقه ای است اما مشخصات فنی و ارزش یک خودرو در برابر هزینه خرید آن ارتباطی به سلیقه یا تعصب نداشته و مستقیم با منطق بشری طرف حساب است .
1396/11/14
خوبی شما؟
1396/11/17
عالى ميتسوبيشي اشقال
1396/5/2
من به شخصه محصولات سانگ يانگ رو خيلي قبول دارم ...و روز به روز هم از نظر طراحي دارن پيشرفت ميکنن و طراحيشون واقعا جالب وشبيه محصولات ديگه اصلا نيستن ....
رکستون بسيار ماشين عالي و با کيفيت هست و حتما از سانتافه بهتره ولي بايد اين رو شرکت رامک در نظر داشته باشه که بازار خريد و فروش هيوندا و کيا در ايران بسيار پر رونقه و مردم تمايل به خريد ماشيني دارن که بيشتر ازش شناخت دارن ...پس اگر رامک خودرو ميخواهاد فروش موفقي داشته باشه بايد قيمتي رقابتي در نظر بگيره کم کم20 تا 30 مليون پاينتر از رقبا تا بتونه پيروز ميدان باشه
1396/5/2
مشخصات فنيش روي كاغذ بر خلاف طراحيش خوبه
اگه تو عمل بازده خوبي داشته باشه، مثلا شتاب زير ٩ بده مشخص هست كه طراحي مهندسي قابل اعتماد دارد ولي باز قيمتش خيلي زياده و حتما شكست خواهد خورد
1396/5/2
خدارو شکر بازار داره رقابتی تر میشه صرف نظر از اینکه کدام برند بهتره. فقط امیدوارم جلوی واردات چینی ها گرفته بشه که نه کیفیت دارن نه امنیت و مثل صنعت کفش که از بین بردند مثل زالو بهصنعت خودرو هم افتادند. مردم بیچاره هم جوری چینی میخرند که مدیران به خودش اجازه میده تیگو ۱۵۰۰ سی سی جدید رو ۱۴۰ میلیون به مردم فرو کنه!
1396/5/2
200 میلیون رو کسی که میخواد اینو بخره بجاش 3ماه دیگه صبر کنه byd تانگ با اون همه تکنولوژی بخره .تانگ عالیه موتور توربو در کنار دو موتور برقی دیگر با قابلیت پلاگین هیبرید .مصرف ۲ لیتر .قدرت 500اسب بخاری .
1396/11/20
مرگ‌ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
1396/5/6
در کیفیت و فناوری و امنیت محصولات سانگ یانگ هیچ شکی نیست اما باتوجه به شرایط بازار ایران و نبود خدمات پس از فروش بسیار محدود و وارد کننده بسیار بد قولش(رامک خودرو) متاسفانه قید انتخاب خیلی از مشتری ها را زده شده و از این لحاظ ب نظر من انتخاب تویوتا و کیا معقول تره
1396/5/14
من سورنتو um دارم ولی این بیاد اینو میخرم به خاطر و موتورش و افرودی بودنش
1396/5/15
من سورنتو um دارم ولی این بیاد اینو میخرم به خاطر و موتورش و افرودی بودنش
1396/6/29
طراحی داخلیش فوق العاده و به سلیقه اروپایی هاست اما طراحی بیرونش کاملاً شرقی و خصوصاً چینی و هندیه سانگ یانگ از اوایل دهه هشتاد وارد ایران شده و شناخته شده است اما چیزی که تو ایران مهمه و تعیین کننده بازار، سلیقه دلالهای محترمه که فعلاً حول و حوش هیوندا و بعد از اون کیا میچرخه
1396/7/17
اين خودرو در كنار برندهاي شناخته شده مثل رنو كه كولئوس را داره و هيوندا و كيا و همينطور ميتسوبيشي خيلي بعيده به به بازار 200 ميليوني راه پيدا كنه و اگه همين امروز هم عرضه ميشد در رده پايينتري بود
1396/7/19
با سلام خدمت دوستان!چرا اینقدر بعضیا پشت سر این ماشین بد میگن دوستی که میگه خدمات پس از فروش به نظرت رنو خدمات پس از فروش خوبی داره؟بزار من خودم بگم من 2 ماهه تالیسمان دارم ماشین خوبیه ولی خدمات پس از فروش رو حرفشم نزن!خواهرم سانتافه داره فقط بگم که همه چی داره اما انگار یه ماشین پلاستیکیه!میتسوبیشی و تویوتا و هوندا و حتی سورنتو ماشینای خوبی هستن اما در نظر بگیرید که سورنتو نزدیک 300 میلیونه در ضمن ماشینای سانگ یانگ کیفیت خوبی دارن به نظرم اگه نزدیک 200 تومن قیمت بخوره و خدمات پس از فروشش خوب باشه میتونه موفق باشه
1396/7/20
یکی از همسایه هامون توشرکت رامک خودرو کار میکنه قیمت ماشینو۱۹۵ تومن بدون مالیات قیمت گذاری کردن
1396/8/10
لطفا اگر براتون مقدوره سوال کنید که1- قیمت مذکور مال نسخه فوله(هفت نفره با تمام آپشنها منظورمه) 2- برای این ماشین شرایط قسطی هم میزارن؟ 3- از یک سال پیش دارن میگن تابستون یا اول پاییز میاد! واقعا کی میاد؟ممنون از لطفتون
1396/10/30
سلام: اين خودرو اگر وارد ايران شود آيا شركت شما بصورت اقساطي فروش مي كند يا مانند ساير خودروها مرحله اي است / روز خوبي داشته باشيد
1396/10/30
قیافه چنگی به دل نمیزنه جا داشت بهتر طراحی کنن
1396/11/2
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
1396/11/29
سلام دوستان با ١٠٠ و ١٢٠ ميليون چه ماشين شاسي بلندي خوبه به نظرتون؟ ممنون ميشم راهنماييم كنيد
1396/12/8
به یمن حضور برادر مکتبی جناب شریعتمداری و دستانشون با 100 میلیون فقط باید به سمند و ال نود فکر کرد