موضوعات داغ

سایپا با محصولات مختلف خود در نمایشگاه خودرو شیراز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه خودروسازی سایپا به عنوان دومین قطب بزرگ صنعت خودروسازی در کشور، بخش بزرگی از نمایشگاه بین المللی شیراز را به خود اختصاص داده است تا محصولات بزرگ و کوچک خود را در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشور در معرض دید علاقه مندان قرار دهد.
در غرفه بزرگ سایپا، محصولات مختلفی همچون تیبا، ساینا، کیا سراتو، سایپا آریو تاکسی و دیگر محصولات سبک وزن و سنگین وزن سایپا همچون محصولات ولوو و دانگ فنگ در معرض دید عموم قرار گرفته است، اما یکی از محصولات جدید و مهم آن می‌تواند خودروی چانگان ایدو باشد که در قامت یک خودروی هاچ بک تحت عنوان "ایدو XT" به واسطه گروه خودروسازی سایپا مهمان بازار کشور شده است.
گفتنی است که خودروی چانگان ایدو XT در بخش مولد قدرتی خود شاهد بکارگیری دو پیشرانه متفاوت از جمله 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و همچنین پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است که پیش از این بر روی چانگان ایدو سدان هم مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما برخلاف نسخه سدان ایدو که با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مهمان جاده‌های کشور بود، گروه خودروسازی سایپا قصد دارد نسخه هاچ بک "چانگان ایدو" را در مدل XT، یعنی با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر وارد بازار کشور کند که با مصرف سوخت 7.3 لیتر در سیکل ترکیبی، می‌تواند نیروی 168 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر داشته باشد که توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به خروجی سیستم منتقل می‌شود. هرچند یکی دیگر از محرک‌های اصلی این خودرو برای فروش بهتر در بازار کشور، می‌تواند طراحی ظاهری بسیار خوب و جوان پسند، بخصوص در سگمنت هاچ بک باشد.

کوییک

کوییک

خودروی جدید "سایپا کوییک" هم می‌تواند یکی دیگر از محصولات مهم سایپا در نمایشگاه بین المللی شیراز باشد که به دور آن حصار شیشه‌ای کشیده‌اند تا کسی به فرزند نوپای سایپا نزدیک نشود!. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرزند جدید سایپا، قطعا طراحی ظاهری آن خواهد بود که برخلاف سایر محصولات این شرکت بخصوص خودروی سدان و هاچ بک تیبا، از یک طراحی بهتر و جوان پسند سود می‌برد که در طول کلی 4005 میلی متر، عرض 1678 میلی متر، ارتفاع 1492 میلی متر و در نهایت با فاصله بین دو محور 2415 میلی متر ساخته شده است.
در زیر کاپوت سایپا کوییک نیز همانطور که انتظار می‌رفت، از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر استفاده شده است که با مصرف سوخت 7.2 لیتر به ازای 100 کیلومتر، حداکثر قدرت خروجی آن در دور موتور 5300 به حداکثر 87 اسب بخار رسیده و همچنین گشتاور آن هم در دور موتور 4000 به حداکثر 128 نیوتن متر خواهد رسید که توسط جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک CVT دریافت شده و به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

چانگان CS 75

چانگان CS 75

دیگر خودروهای مهم سایپا در نمایشگاه شیراز هم می‌تواند دو خودروی چانگان CS 75 و خودروی هاچ بک کوچک چانگان "Beni" باشد که می‌توانید تصاویر حضور آنان در نمایشگاه شیراز را در گالری خودروبانک شاهد باشید، ولی قبل از آن مروری کوتاه بر روی این خودروی هاچ بک کوچک سایپا خواهیم داشت.
براساس اطلاعات بدست آمده، خودروی هاچ بک "چانگان بنی" دارای طول 3730 میلی متر، عرض 1650 میلی متر، ارتفاع 1530 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2410 میلی متر خواهد بود که برای تامین انرژی مورد نیاز آن برای حرکت، از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری استفاده شده است که با مصرف سوخت 5.3 لیتر در صد کیلومتر، می‌تواند 99 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند و از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال کند تا شاهد حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت از سوی آن باشیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/2
واقعا آفرین به خودروسازهای ایرانی یه مشت ماشین چینی آوردن برای نمایش دادن و یه لگن هم که مثلا درست کردن دورش شیشه گذاشتن خدای نکرده مردم دست نزنن !! البته خوب با توجه به کیفیت ضایع داخلی بهتره کسی توشو نبینه