موضوعات داغ

پارس خودرو در شیراز همراه با برلیانس C3، محصول جدید پارس خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پارس خودرو برای شرکت در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشور، محصولات مختلف خود را به شهر شیراز آورد و در غرفه نسبتا بزرگ خود به نمایش آنان مشغول شد که در ادامه مروری کلی بر روی خانواده پارس خودرو در نمایشگاه شیراز خواهیم داشت.
- برلیانس کراس C3
ابتدای غرفه پارس خودرو، آورده جدید این خودروساز یعنی خودروی برلیانس کراس C3 دیده می‌شود که همچون رنو ساندرو استپ وی، در قالب یک خودروی هاچ بک درشت هیکل ساخته شده است که نسبت به خودروهای هاچ بک معمولی، دارای رینگ‌های بزرگ‌تر و همچنین فلپ‌های پلاستیکی در حاشیه گلگیرهای جلو و عقب است که پیش بینی می‌شود با محدوده قیمت 55 میلیون تومانی در بازار کشور فعالیت کند.

برلیانس کراس C3

برلیانس کراس C3

در ادامه گفتنی است که محصول جدید پارس خودرو برای بازار کشور طبق اطلاعات بدست آمده، دارای موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن متر خواهد بود که از جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک برای انتقال نیروی خود استفاده می‌کند که در این خصوص گفته می‌شود برای بازار کشور، جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

رنو ساندرو استپ‌وی

رنو ساندرو استپ‌وی

- رنو ساندرو استپ‌وی
پس از خودروی جدید پارس خودرو برای بازار کشور، محصول خوش فروش پارس خودرو، یعنی رنو ساندرو استپ‌وی دیده می‌شود که پیش از این در نمایشگاه بین المللی ارومیه شاهد حضور آن در غرفه پارس خودرو بودیم، اما حالا همراه با پارس خودرو به نمایشگاه بین المللی شیراز هم آمده است تا در سراسر کشور مشتریان بیشتری جذب پارس خودرو کند.
برای مشخصات فنی رنو ساندرو استپ‌وی گفتنی است که گروه خودروسازی پارس خودرو و یا شرکت خودروسازی رنو، دقیقا از همان موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر خطی از نوع K4M استفاده کرده است که نمونه آن را بر روی نسخه هاچ بک "رنو ساندرو" نیز شاهد هستیم و می‌تواند در دور موتور 5750 دور بر دقیقه، حداکثر 105 اسب بخار قدرت و همچنین 140 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3750 تولید کند.
علاوه بر این‌ها، برای انتقال این نیرو از یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک از نوع تیپ ترونیک و همچنین از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی کمک گرفته شده است.

- برلیانس H230
بعد از خودروی رنو ساندرو استپ‌وی، خانواده سری H برلیناس در مدل‌های هاچ و سدان به صف شده‌اند که اول از همه خودروی برلیانس H230 قرار گرفته است. در رابطه با این خودرو گفتنی است که برلیانس H230 دارای طول کلی 4390 میلی متر، عرض 1703 میلی متر، ارتفاع 1482 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2570 میلی متر است که همچون مدل هاچ بک این خودرو، در زیر کاپوت آن یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر با حداکثر خروجی قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر قرار گرفته است که برای تبدیل و انتقال نیروی خود، از جعبه دنده‌های 6 سرعته اتوماتیک و همچنین از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده می‌کند.

- برلیانس H220
بعد از نسخه سدان، مدل هاچ بک برلیانس دیده می‌شود که به خاطر سود جستن از یک بدنه کوچک‌تر، با طول کلی 4170 میلی متر، عرض 1703 میلی متر بدون در نظر گرفتن آینه‌ها، ارتفاع 1482 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2570 میلی متر ساخته شده است که از لحاظ فنی دقیقا مثل برادر سدان خود عمل کرده است، یعنی از یک پیشرانه 103 اسب بخاری 1.5 لیتری چهار سیلندر با حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر در بخش مولد قدرتی خود استفاده کرده است که برای تبدیل و انتقال این نیروی تولید شده، از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک کمک می‌گیرد که باعث شده مصرف سوخت این خودرو به ازای کارکرد 100 کیلومتر به عدد قابل قبول 6.5 لیتر برسد.

- برلیانس H330
بعد از مدل‌های H200، به اعضای بزرگ‌تر خانواده سری H برلیانس در کشور خواهیم رسید که اول از همه نسخه سدان برلیانس H330 قرار گرفته است. در ادامه گفتنی است که این خودرو با طول 4510 میلی متر، عرض 1758 میلی متر، ارتفاع 1460 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2580 میلی متر ساخته شده است که در بخش مولد قدرتی خود از یک پیشرانه 1.5 لیتری سود می‌برد.
در واقع این پیشرانه همان گزینه‌های نصب شده بر روی مدل‌های H220 و H230 است که با مصرف سوخت ترکیبی 5.7 لیتر، در دور موتور 5800 قادر به تولید 103 اسب بخار قدرت و همچنین در دور موتور 3800 قادر به تولید 138 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که برخلاف مدل‌های H220 و H230، از یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در کنار جعبه دنده 5 سرعتی دستی برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی خود استفاده می‌کند.
از دیگر تجهیزات مهم برلیانس H330 هم می‌توان در مدل‌های دستی به ترمزهای جلو و عقب دیسکی مجهز به سیستم ABS و EBD، رینگ 15 اینچی آلومینیومی، شیشه‌های بالابر برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف اشاره داشت و همچنین در مدل های اتوماتیک هم می توان به تجهیزات مهمی از جمله سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، روکش چرمی غربیلک فرمان و همچنین دکمه تنظیم صدا اشاره کرد.

- برلیانس H320
آخرین خودروی سواری برلیانس در غرفه پارس خودرو نیز هاچ بک برلیانس H320 است که در مشخصات فنی خود همچون نسخه سدان H330 حاضر شده است، یعنی از همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند که به یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی مجهز شده و حداکثر نیروی آن به 103 اسب بخار و گشتاور آن هم به 138 نیوتن متر می‌رسد، اما در ابعاد و اندازه دارای طول کلی 4210 میلی متر، عرض 1758 میلی متر، ارتفاع 1460 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2580 میلی متر است که با رنج قیمت حدودا 48 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

وانت ریچ

وانت ریچ

در پایان به غیر از خودروهای سواری، وانت ریچ و همچنین خودروی ون چینی "هایس" هم در غرفه پارس خودرو دیده می‌شود که در خصوص ون چینی هایس، گفتنی است که توسط گروه پارس خودرو تولید و مونتاژ می‌شود و تقریبا یک کپی چینی از خودروی ون "تویوتا هایس" به شمار می‌رود که در مشخصات فنی دارای ابعاد 5420 میلی متری برای طول، 1880 میلی متری برای عرض، 2285 میلی متری برای ارتفاع و در نهایت دارای فاصله بین دو محور 3110 میلی متری است که به 3 پیشرانه مختلف چهار سیلندر از جمله موتور 2.5 لیتری 132 اسب بخاری، موتور 2.5 لیتری 145 اسب بخاری و یک موتور 2.7 لیتری 163 اسب بخاری مجهز شده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/1
از ماکسیما و پاترول رسیدن به برلیانس...تاسف آوره
1396/5/2
بله. اون موقع ایران ایران بود ولی الان ویرانه(البته اقتصادش).حالا شما میگی نیسان.باز برو عقب تر بیوک کادیلاک شورولت و..... ای خداااا بازم شکرت
1396/5/2
اخر ما متوجه نشدیم ریچ خوبه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه عده میگن خوبه به همین خاط ماشین دولتی شده ، یه عده دیگه میگن بدرد نمیخوره!!!!!!!!!!!!!!!!
1396/5/2
مژده :))))))))))))))
مژده
مژده
بشتابید
باما هر مدل خودرو از رنو فایو تا الفارومیو جولیتا را کراس سوار شوید و حس چیز بلند سوار شدن را تجربه کنید
*برای هر هاچبکی که شما تمایل دارید حتی دویس و ژیژ*
مراحل تولید :
1-افزایش پنج سانت ارتفاع بیشتر ( مساوی با چپ شدن راحت ، دردکمتر سفر بهتر )
2- چسباندن پلاستیک های زاخارت بازیافتی در اطراف خودرو مشابه پی کی
3- چسبوند یه باربند بالا سقف و در نهایت چسبوندن یه ایکس یا اچ فلان یا استپ نمی دونم چی وی پشت ماشین واسه اینکه اونایی هم که سواد درک ماشین شانسی بلند کراس اورر شهری رو ندارن حداقل با خوندنش بفهمن شما صرفا یه هاچ بک بی ریخت سوار نمیشین خیلی هم الکی نیستن :)))
-
-
-
در نهایت امیدوارم از هاچ بک کمک فنر وانتی خودتون لذت ببرید
-
- هزینه این پروژه همینطور که خریداران اینده نگر فرانسوی سوار داچیا ساندرو قبول کردن و بابت هزینه پرداخت می کنن در شرایط فعلی برای هر سانتی متر افزایش ارتفاع 2 میلیون تومن می باشد
1396/11/11
سلام.آقا توروخدا منوراهنمایی کنید.میخواهم خودروبرلیانسc3( کراس)-اتومات-فول آپشن-مدل۹۷ وحتما حتما رنگ نوک مدادی بخرم.هرچی میگردم این رنگ نیست.شیراز هستم.اگرمیدونستم تهران نمایندگی اصلیش دارن حاضرم برم تهران اونجابخرم.چیکارکنم؟؟؟؟؟؟