موضوعات داغ

جک S3 در غرفه کرمان موتور در نمایشگاه شیراز رونمایی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی کرمان موتور که تولید و عرضه محصولات لیفان، جک و همچنین هیوندای را در کشور برعهده دارد، همراه با بهترین و پرمخاطب‌ترین محصولات خود در نمایشگاه بین المللی شیراز حاضر شده است که در ادامه مروری کلی بر روی محصولات این خودروساز داخلی خواهیم داشت.
به طور کلی، غرفه کرمان موتور برای نمایش محصولات مختلف هیوندای، جک و لیفان، به 3 بخش اصلی تقسیم می‌شود که اول از همه در غرفه هیوندای می‌توان شاهد حضور هیوندای i10، هیوندای i20 و همچنین خودروی شاسی بلند هیوندای سانتافه بود که به عنوان محصولات پرفروش هیوندای در بازار شناخته می‌شود و حالا در نمایشگاه بین المللی شیراز در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

محصولات هیوندای

محصولات هیوندای

- هیوندای i10
برای کوچک‌ترین عضو خانواده هیوندای، می‌توان اینچنین گفت که در زیر کاپوت نسخه‌های بین المللی هیوندای i10 از دو پیشرانه مختلف 1 لیتری و 1.2 لیتری استفاده شده است که در این بین می‌توان پیشرانه 1 لیتری را یک موتور سه سیلندر توربوشارژر معرفی کرد که در حداکثر کارایی خود می‌تواند قدرتی 100 اسب بخاری تولید کند، در حالی که با داشتن پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، تنها قدرت 87 اسب بخاری در کنار گشتاور 120 نیوتن متری خواهید داشت. حال در این میان مدل‌های عرضه شده در کشور با حذف پیشرانه توربوشارژر، تنها از پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی در کنار جعبه دنده‌ 4 سرعته اتوماتیک از نوع "تیپ ترونیک" استفاده می‌کنند که دارای مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر و شتاب 13.8 ثانیه خواهد بود.
در ادامه گفتنی است که این خودروی کوچک هیوندای با طول کلی 3665 میلی متر، عرض 1660 میلی متر، ارتفاع 1500 میلی متر و همچنان با فاصله بین دو محور 2385 میلی متر ساخته شده است که از این ابعاد و اندازه، حداقل وزن 1046 کیلوگرم بدست آمده است.

هیوندای i20

هیوندای i20

- هیوندای i20
بعد از هیوندای i10، شاهد حضور خودروی i20 در غرفه کرمان موتور هستیم که در رابطه با مشخصات فنی آن می‌توان گفت که خودروی هاچ بک i20 با ابعاد و اندازه‌ 4035 میلی متر در طول، 1734 میلی متر در عرض، ارتفاع 1474 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2570 میلی متری ساخته شده است که در سینه خود تنها از پیشرانه‌ 1.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی سود می‌برد. پیشرانه‌ای که با مصرف سوخت 6.7 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر، می تواند در محدوده 6000 دور بر دقیقه حداکثر 98 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4000 حداکثر 134 نیوتن متر گشتاور تولید کند که به واسطه جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

- هیوندای سانتافه
خودروی شاسی بلند هیوندای سانتافه به قیمت 236 میلیون و 900 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌‌شود که در مدل‌های معمولی، مجهز به یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متر خواهد بود که با کمک گرفتن از یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار، به حداقل شتاب 10.9 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.
پس از اتمام خانواده هیوندای، به خانواده جک در غرفه کرمان موتور خواهیم رسید که اعضای آن شامل جک J5، جک S3 و جک S5 می شود که تمامی آنان با جعبه دنده های اتوماتیک در نمایشگاه بین المللی شیراز حاضر شده اند.

جک J5

جک J5

- جک J5
در خصوص خودروی سدان جک J5، بد نیست بدانید که این خودرو در دو نسخه با گیربکس‌های 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که نسخه دستی آن به یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ 1499 سی سی مجهز شده و حداکثر قدرت 111 اسب بخاری در دور موتور 6000 و همچنین حداکثر گشتاور 146 نیوتن متری در دور موتور 4000 دارد. درحالی که نسخه اتوماتیک J5 به یک پیشرانه قوی‌تر چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجم دقیق 1834 سی سی مجهز شده است که قدرت خروجی آن در دور موتور 6500 به عدد 140 اسب بخار و همچنین گشتاور آن هم در دور موتور 5000 به حداکثر 165 نیوتن مترخواهد رسید.
در ادامه از امکانات و تجهیزات مدل اتوماتیک جک J5 هم می‌توان به سیستم ترمز دیسکی دوجداره مجهز به خنک کننده و سیستم‌های ABS و EBD، استاندارد آلایندگی یورو ۴، گیربکس خودکار از نوع تیپ ترونیک، سیستم تهویه مطبوع خودکار، رینگ ۱۶ اینچی اسپرت آلومینیومی، چراغ‌های مه‌ شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، آینه‌های جانبی دارای گرمکن، سنسور نور برای روشن کردن چراغ‌های اتومبیل، هشدار دهنده فشار باد لاستیک‌ها، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سانروف، خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و همچنین ریموت کنترل اشاره داشت که برخی از آنان بر روی مدل گیربکس دستی هم دیده می‌شود.

جک S3

جک S3

- جک S3
عضو جدید خانواده جک در شرکت خودروسازی کرمان موتور، خودروی جک S3 خواهد بود که در واقع یک کراس‌اوور جمع و ‌جور شهری با ظاهری جذاب است که دارای ابعاد و اندازه کوچک‌تر از خودروی جک S5 بوده و همانطور که گفتیم، در بین خودروهای کراس اوور کوچک شهری قرار می‌گیرد که البته برای ما ایرانی‌ها یک خودروی بسیار خوب برای سفرهای بین شهری خواهد بود.
این خودرو براساس اطلاعات منتشر شده، دارای طول کلی 4325 میلی متر، عرض 1765 میلی متر، ارتفاع 1660 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2560 میلی متر است که از این ابعاد و اندازه، حداقل وزن خالص 1250 کیلوگرم بدست آمده است که برای تحرک آن از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌شود.
در خصوص این پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری، گفتنی است که استانداردهای آلایندگی یورو 5 را پاس کرده و قادر به تولید 118 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و همچنین توانایی تولید 155 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 را خواهد داشت که در عمل باعث شده حداکثر سرعت این خودروی کراس اوور شهری به چیزی معادل 170 کیلومتر بر ساعت برسد.
از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی نیز خودروی جک S3 در سطح خوبی قرار دارد و فاکتورهای مهم آن شامل، کیسه‌هی هوا برای راننده و سرنشين جلو، كنترل فشار باد چرخ‌ها، سیستم ABS و EBD ، سيستم كنترل پايداری ESP ، ترمز كمكی هيدورليک، سيستم کمک حرکت در سربالایی‌ها، سنسور پارک عقب، سانروف، چراغ مخصوص روز، روشن شدن اتوماتيک چراغ‌های جلو با توجه به نور محيط، آينه‌های جانبی با تنظيم برقی و گرمكن، كامپيوتر سفری، تهويه مطبوع اتوماتيک، صندلی چرمی، سيستم پخش MP5، بلوتوث، ورودی AUX و USB، برف پاک‌کن شیشه عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و همچنین چراغ های مه شکن در عقب عقب می شود.

- جک S5
بزرگ‌ترین عضو خانواده جک در نمایشگاه شیراز و همچنین کراس اوور خوش فروش کرمان موتور هم در مشخصات فنی، از پیشرانه‌ 1997 سی‌سی بنزینی توربوشارژر سود می‌برد که قدرت تولیدی آن در 5200 دور بر دقیقه به 174 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم در 2000 الی 4000 دور بر دقیقه به حداکثر 265 نیوتن متر می‌رسد که با کمک گرفتن از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک، حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را برای این شاسی بلند به ثبت می‌رساند.
از لحاظ امکانات و تجهیزات هم نسخه اتوماتیک جک S5 دارای سانروف، آینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن،‌ آینه‌های جانبی تا شونده برقي‌، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌‌های جلو مجهز به سنسور نور،‌ چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های عقبLED ، تنظيم ارتفاع نور چراغ‌هاي جلو، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، پوشش چرمی فرمان، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، تظیم برقي صندلی راننده، حافظه صندلي راننده، مجهز به گرمكن صندلي‌هاي جلو، سیستم ضد سرقت، سيستم ترمز ضد قفل ABS ، سيستم ترمز كمكی هيدروليك HBA ، سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز EBD ، سيستم پايداري الكترونيكي ESC ، سيستم كنترل سرعت خودرو در سرازیری‌ها HDC ، سيستم كنترل حرکتی در سر بالايي HAC ، ترمز پارك برقي EPB ، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو همراه با كيسه هواي جانبي جلو (4عدد)، هشدار دهنده فشار باد لاستیک‌ها، فرمان برقی، تنظيم غربيلک فرمان در 2 جهت، تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، سنسور باران، استارت دكمه‌اي، سيستم ورود بدون كليد و... است.

در آخر هم به خانواده لیفان خواهیم رسید که همچون هیوندای و جک، با 3 عضو اصلی همراه با کرمان موتور به نمایشگاه بین المللی شیراز آمده اند که به ترتیب شامل لیفان X50، لیفان X60 و همچنین خودروی سدان لیفان 820 می شود که دو خودروی شاسی بلند لیفان با یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در این نمایشگاه حاضر شده اند.

لیفان 820

لیفان 820

- لیفان 820
در خصوص لیفان 820 می‌توان اینچنین گفت که طراحی ظاهری آن در نگاه اول، ترکیبی از بسترن B50 F و نسل جدید هیوندای سوناتا به نظر می‌رسد که در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ 2.4 لیتری 160 اسب بخاری سود می‌برد که به جعبه دنده‌ شش سرعته اتوماتیک متصل شده و نیروی خود را به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. گفتنی است که این محصول پس از جک S5، می‌تواند دومین خودروی تحول ساز برای کرمان خودرو باشد، چرا که این خودرو در مقام خودرویی سدان سایز متوسط و پر امکانات ظاهر شده که پیشرانه‌ 160 اسب بخاری داشته و مهم‌تر از همه، قیمتی حدود 82 میلیون تومان دارد که تقریبا در بازار کشور بی رقیب است.
ابعاد و اندازه این خودرو هم در طول 4865 میلی متر، عرض 1835 میلی متر، ارتفاع 1480 میلی متر و همچنین در فاصله بین دو محور 2775 میلی متر خلاصه می‌شود که باعث شده وزن کلی این اتومبیل به 1545 کیلوگرم و مصرف سوخت آن هم به 8.7 لیتر در سیکل ترکیبی برسد.
از امکانات و تجهیزات بسیار خوب لیفان 820 هم می‌توان به سيستم ترمز ضد قفل ABS، سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز EBD، سيستم كمك ترمز BAS، سيستم پايداري الكترونيكي ESP، سانروف، چراغ‌های اتوماتیک مجهز به سنسور نور، خاموش شدن چراغ‌های جلو با تاخیر (مشایعت راننده تا درب منزل)، تنظيم ارتفاع نور چراغ‌هاي جلو، چراغ‌های مخصوص روز، ترمز پارك پدالي، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، گرمكن صندلي راننده، سيستم ورود بدون كليد و استارت دكمه‌اي، دوربين دید عقب، كروز كنترل، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان، تنظيم فرمان در 4 جهت و همچنین به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره داشت.

- لیفان X50
برای طراحی و ساخت کراس اوور X50، شرکت خودروسازی لیفان از طول 4100 میلی متر، عرض 1722 میلی متر، ارتفاع 1540 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 1722 میلی متر استفاده کرده است، اما برای تامین انرژی مورد نیاز آن برای حرکت، شاهد بکارگیری یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها هستیم که باعث شده قدرت خروجی این پیشرانه به حداکثر 102 اسب بخار و همچنین گشتاور نهایی آن هم به چیزی معادل 133 نیوتن متر برسد که توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT دریافت شده و به صورت خطی و بدون افت انرژی، به سمت چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود تا در عمل شاهد حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت تنها با مصرف سوخت 6.5 لیتر باشیم.

- لیفان X60
در پایان هم به خودروی باتجربه کرمان موتور در بازار کشور، یعنی خودروی شاسی بلند لیفان X60 خواهیم رسید که برای اولین بار در سال 2011 میلادی با طول 4325 میلی متر، عرض 1790 میلی متر، ارتفاع 1690 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2600 میلی متری معرفی شد که شرکت سازنده برای تامین انرژی حرکتی این خودرو، در زیر کاپوت آن از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری کمک گرفته است.
در ادامه گفتنی است که با رساندن دور موتور به محدوده 6000 دور بر دقیقه، این پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری می‌تواند قدرت 131 اسب بخاری و همچنین با نگه‌ داشتن دور موتور بر روی 4200 دور بر دقیقه، می‌توان حداکثر 168 نیوتن متر گشتاور را از موتور مذکور استخراج کرد که توسط جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا جعبه دنده انتقال متداول CVT دریافت شده و به چرخ‌های محرک ارسال می‌شود که به دلیل ساختار متفاوت گیربکس‌های CVT، حرکت و شتاب ‌گیری خودرو به صورت پیوسته و بدون مکث انجام می‌شود و همین موضوع به بهبود شتاب گیری خودرو کمک می‌کند که در عمل شاهد ثبت عدد 170 کیلومتر بر ساعت برای بیشینه سرعت لیفان X60 هستیم، ولی از طرفی باتوجه به تجربیات قطعا مصرف سوخت بالاتری نسبت به مدل دستی خواهد داشت که دارای مصرف سوخت 8.2 لیتری در صد کیلومتر است. در انتها مشاهده ی تصاویر تهیه شده از غرفه ی کرمان موتور را که در گالری تصاویر موجود هستند به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/2
سلام و درود خدمت تیم خودرو بانک.دوستان درسته شما بدون چشم داشت و منت کار رسانه ای انجام میدین که بنده سپاسگزارم ولی آیا تبلیغ و نشان دادن این ارابه های تکراری و از رده خارج از نظر حرفه ای و وجدانی کار درستیه؟بنظر من که آب در آسیاب دشمن ریختن و پشت کردن به مردمه.ممنون میشم به عنوان یه طرفدار قدیمی جواب سوالم رو بدین.با سپاس
1396/5/2
البته منظور بنده کل محصولات نمایشگاه بود سایپا و ایرانخودو و ...
1396/5/2
اگر این ارابه ها از رده خارج هستن پس خانواده پژو، پراید، تیبا، ساینا، دانا و مانا که تو ایران هزار ساله دارن تولید میشن خودروهای با فناوری روز دنیا هستن؟ به عنوان یه طرفدار قدیمی اول این رو جواب بده!
1396/5/2
درسته
اما قیمت ها تو بازار طوریه که آدمو میکشه به سمت اینا
1396/5/3
به خدا لیاقت ما ملت ایران.این ماشین ها نیست هرچی ماشین آشغال تو دنیا هستش میارن به ملت بدبخت ایران قالب میکننن
1396/5/3
قیمت جک s3 زیادی بالاست بعدش هم تو سایت کرمان موتور اعلام کرده 107 اسب بخار اینجا چرا نوشتید 118؟ 107 اسب بخار با گیربکس CVT واقعا محشره!!!!! دیگه نمیشه سبقت گرفت!!!!
71 میلیون بابت یک ماشینی که خیلی هم کراس اور بزرگی نیست
با این قیمت رنو سیمبل میشه خرید و اگه کراس اور هم بخواهید بخرید بهترین گزینه چانگان CS35 هست چون چانگان چهارمین خودروساز چین هست، موتور CS35 با همکاری فورد و مزدا ساخته شده گیربکسش CVT نیست و از نظر شتابگیری اوضاع بهتری نسبت به S3 داره
چانگان CS35 می تونه 123 اسب بخار و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کنه
1396/6/13
با سلام.
چرا نمایندگی هیوندای انحصاری یا رسمی نمیشه؟؟؟
چرا هرکی ب هرکیه :|