موضوعات داغ

موتور ملی سه سیلندر رونمایی شد

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: نخستین نمونه موتور ملی سه سیلندر پرقدرت و کم‌مصرف یورو 6 روز گذشته در شرکت سایپا رونمایی شد. قرارداد انتقال فناوری این پروژه با یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه 2 سال پیش در وین اتریش امضا شد که موتوری سه سیلندر با حجم یک هزار سی‌سی با مصرف سوخت حدود 5/ 4 لیتر در هر 100 کیلومتر است؛ این موتور برای خودروهای SP100 و SP0 ، X200 سایپا قابل استفاده است. مراسم رونمایی این خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس سازمان محیط زیست و مدیرعامل شرکت سایپا برگزار شد.
در این مراسم، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این پروژه از دستاوردهای برجام است، گفت: با اجرایی شدن برجام هیچ مانعی برای توسعه روابط در بخش‌های فناوری، صنعتی و تجاری با سایر کشورها نداریم. محمدرضا نعمت‌زاده عنوان کرد: 2 سال پیش در سفر به اتریش برای برقراری نخستین کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور پس از 10 سال، قرارداد این پروژه امضا شد و امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم. وی همچنین خواستار انعقاد قرارداد با قطعه‌سازان داخلی برای تامین قطعات موردنیاز این موتور ملی از سوی سایپا شد تا برای تامین قطعات موردنیاز به خارج متوسل نشویم. در ادامه مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی سه سیلندر، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر به غیر از خودروهای یورو۴ هیچ خودرویی اجازه شماره‌گذاری ندارد، گفت: از سال ۱۳۹۸ نیز استاندارد یورو ۵ برای تمامی خودروها اجباری خواهد شد. معصومه ابتکار با بیان اینکه عرضه بنزین و سوخت یورو ۵ براساس برنامه زمان‌بندی شده دولت باید اتفاق بیفتد، اظهار کرد: متاسفانه به‌دلیل یارانه‌های تخصیص یافته الگوی مصرف سوخت در کشور ما بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است که باید اصلاح شود.در ادامه این مراسم نیز سورنا ستاری، معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور از آمادگی این معاونت برای همکاری با خودروسازان در جهت ارتقای تکنولوژی خودروهای تولیدی در کشور خبر داد.
ستاری اظهار کرد: بحث خودروهای هوشمند یکی از طرح‌های اصلی در معاونت علمی ریاست‌جمهوری است، تحولات زیادی در تکنولوژی تولید خودرو در جهان اتفاق افتاده که ما باید خود را با این تحولات همراه کنیم. در این مراسم، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز با اشاره به تولید مدل برقی خودروی تیبا و ارسال آن برای تست به خارج از کشور، اظهار کرد: در زمینه‌ تولید خودرو اقداماتی انجام دادیم و در تهران نیز مذاکراتی با شهرداری داشته‌ایم تا زیرساخت‌های خودروی برقی آماده شود. وی با بیان اینکه به‌دنبال توسعه محصولات روی دو پلت‌فرم SP100 و SP0 هستیم، خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌جاری روی پلت‌فرم SP۱۰۰ خودروی جدیدی تولید و عرضه خواهد شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: موتور ملی سه سیلندر نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که مصرف سوخت آن حداقل 5/ 5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نظرات کاربران

17 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/2
۳۲۰ میلیارد تومان هزینه برای ساخت یه موتور واقعا یه خسته نباشید باید گفت بهشون نه ؟؟؟!!! تو کشور خودمون پر از افرادی هست که نابغه هستن ( موتور با سوخت آب یه نمونش ) اونوقت انقدر هزینه و پرکردن جیب دیگران تازه میخوان رو چه خودروهایی بزارن واقعا خنده داره
1396/5/2
تازه منم یه موتور اختراع کردم که سوختش باد هواست یعنی با تلمبه به اندازه باد داخل لاستیک دوچرخه تو مخزنش رو باد میکنی و موتور برای 1000 کیلیومتر با قدرت 200 اسب بخار برات کار میکنه. هیشکی هم متاسفانه به اختراع من توجه نکرده. فقط به خاطر اینکه اختراعم باعث پیشرفت دشمنان کشورم نشه، به خارج نرفتم و تمام دعوتنامه های اونا رو ژاره کردم.
شما که اون ادعا باور کردی، یه زحمت بکش ادعای منم باور کن.
عزیز من تکنولوژی قارچ نیست که یارو شب بخوابه و صبح بیاد ادعاهای اینچنینی مطرح کنه اونم وقتی که بزرگترین خودروسازان و دانشگاه های دنیا با اون بودجه های تحقیقاتی سرسام آور هرگز چنین ادعاهایی مطرح نمیکنن.
1396/5/3
پاسخ به علی آقا ؟
بله شما درست میگی پول بی زبون رو هزینه الکی کردن در حالی که کل دنیا دارن به سمت ماشین های هیبرید و برقی میرن کاملا عاقلانست ؟؟؟؟ تازه موتور درست کنی بزاری رو تیبا و ساینا و ... اول بهتره یه بدنه استاندارد با شاسی محکم درست بشه بعد این هزینه های الکی از بیت المال صرف بشه در ضمن شما سواد که نداری تو اینترنت یه سرچ تو آپارات بزن فیلمش هست . در ضمن به نظرت اگه مثل چینی ها یه موتور از کارخانه های بزرگ خودروسازی میخریدیم خیلی ارزون تر و بهتر نبود ؟؟؟!!!! همین آقایون هستن که از گرون شدن خودرو و تولید خودروی بی کیفیت و طراحی شده 30 سال پیش مثله پراید و پژو حمایت میکنن و فقط فکر پر کردن جیب خودروسازهای داخلی که البته لگن ساز بیشتر مناسبه براشون هستن پس چرند نگو . مهندس جمشید آرین که مخترع اولین خودروی الکتریکی جهان بود به خاطر حمایت نکردن خودروی خودشو به سد منجیل انداخت و این مطمئنا به خاطر طرز تفکر امثال شماهاست که الان مهندسان ایرانی دارن تو بهترین شرکت های خودروسازی دنیا کار میکنن بعد خودمون باید 328 میلیون دلار از محل یارانه کاهش مصرف سوخت به طرح موتور سه سیلندر اختصاص بدیم.
1396/5/3
منظور زاک 2012 یک آقایی از خوزستان بود که کاری کرده بود تو باک خودروی پارس آب شیلنگ می ریخت این خبر هم کاملا درست هست و شبکه خوزستان نشان داد!
در رابطه با این موتور یک سایت دیگه بدون ذکر حجم موتور به قدرت 160 اسب بخاریش اشاره کرده الان این سایت حجم موتور یک لیتر بدو ن قدرت ذکر شده از طرفی بالای متن 4.5 مصرف و پایین متن5.5 ذکر شده بابا یک موتور توسط خارجی ها ساخته شده فکر نمی کنم این همه محرمانه باشه!
یک نکته هست که مرسدس بنز در حال کار روی موتور درون سوز 1.2 لیتری با قدرت 300 تا 400 اسب بخار می باشد این پروژه با همکاری رنو نیسان در حال انجام هست!
1396/5/2
ما نفهمیدیم آخرش 4.5 لیتر در هر صد کیلومتره یا 5.5 لیتر در هر صد کیلومتره . گفتین پرقدرت ، اما عددشو نگفتین
1396/5/2
فکر کنم عکسی که گذاشتین برای پیشرانه ولوئه با استادارد یورو 7 و حداکثر خروجی 180 اسب
1396/5/2
رونمایی شده بعد هیچ اطلاعات فنی ای ازش ارائه ندادن ؟ از کجا معلوم پر قدرته ؟؟!؟
1396/5/2
از تمامی دست اندرکاران تشکر میکنم که این همه حیف زدن ولی در مورد مشخصات فنی هیچی نگفتن😬😬😬😬😬
1396/5/2
خوب اینطور که بوش میاد قرار نیست این پراید تیبا و اتو اشغالا جم بشه تازه موتور جدید براش ساختن، خوبه خدا بیشتر بده شانس
1396/5/2
دیشب از اخبار دیدم برای رونمایی یه موتور اونم مشترک با اتریش یه سالن کنفرانس آدم جمع شدن.واقعن بعنوان یه نفر از خوانواده صنعت این مملکت خجالت زده شدم.سال 2017 کجای دنیا تولید یه موتور برای اتوموبیل انقد شلوغ کاری داره خجالتم خوب چیزیه.
1396/5/2
مدیرعامل سایپا : تولید تیبا برقی به زودی آغاز می شود
تیبا برقی = صندلی الکتریکی برای اعدام مردم مظلوم و قشر کم درآمد
1396/5/2
بازم يه دروغ ديگه !!!
1396/5/3
من نمیدنم این ها واقعا مردم چی فرض کردن
اخه این مسخره بازی ها چیه
الان دیگه موتور اتکینسون دردنیا منسوخ شده حالا تازه اقایون اومدن موتور 3 سیلندر دادن
1396/5/5
ما خودمان بهترین مهندسان رو داریم بعد اینا با اتریشها قراداد بستن بند خدا مهندس جمشید ارین کارخانه اش رو بزور از ش گرفتن وفراریش دادن از ماست که برماست. به امید روزی که مهندس کارخانه اش راه بیوفته تو ایران برای ایرانیان
1396/5/5
از کدوم یارانهء بنزین داره صحبت میکنه این زنیکهء بی آبرو، الآن که دیگه خبری از یارانه نیست.
1396/5/10
پاسخ به علی آقا.علی آقا شما این حرفی که میزنین اصلا با عقل جور در نمیاد اخه چطور میشه که با میزان باد یه لاستیک دوچرخه یه خودرو بتونه ۱۰۰۰کیلومتر بره اونم با ۲۰۰ اسب بخار.البته بهتون بر نخوره چون خودم یه مخترع هستم این حرفا میزنم
1397/2/16
با این ضریب هوشیت معلومه مخترعی.به مسخره گفته دکترجان...