موضوعات داغ

MIVEC ،تکنولوژی اختصاصی خودروهای میتسوبیشی

عکس مطلب اول
MIVECیا همان سیستم خلاقانه میتسوبیشی برای کنترل الکترونیکی زمان‌بندی سوپاپ، نام تجاری یک تکنولوژی برای زمانبندی متغیر سوپاپ‌های موتور خودرو است که توسط میتسوبیشی موتورز توسعه یافته است. در واقع MIVEC همان سیستم VVT است که توسط این ابر کمپانی استفاده می گردد.
MIVECزمان مصرف و خروج میل بادامک‌ها را متغیر می‌کند، که باعث افزایش قدرت و گشتاور خروجی طیف وسیعی از سرعت‌های موتور می‌شود. این سیستم زمان بالا و پایین رفتن سوپاپ‌ها را کنترل می‌کند. یک پیستون برای بالا و پایین رفتن و تولید نیرو احتیاج دارد که ترکیبی از سوخت و هوا در سیلندر وارد شده و در زمان مناسب جرقه زده شده و احتراق ایجاد شود. این تکنولوژی پیشرفته در سرعت‌های بالا، زمان بیشتری سوپاپ را باز نگه دارد تا هوای کافی برای احتراق وارد سیلندر شود و همچنین در سرعت‌های پایین نیز سعی می‌کند در زمان مناسب سوپاپ را ببندد تا هوای بیش از اندازه وارد سیلندر نشود.
این تکنولوژی برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ معرفی شد و اولین ماشین‌هایی که از این سیستم استفاده کردند Mirage و Lancer بودند.
مدل های Outlander, Lancer, Mirage, ASX هم اکنون در ایران توسط آرین موتور پویا به فروش می رسند که از این تکنولوژی بهره می برند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/5
همین تکنولوژی باعث میشه که مصرف لنسر تو بزرگراه به 5.3 و اوتلندر به 6.3 میرسه