موضوعات داغ

نیسان نتایج مالی اولین دوره سه ماهه سال مالی ۲۰۱۷ را اعلام کرد

عکس مطلب اول
نیسان با وجود قیمت درحال افزایش مواد اولیه، تاثیرات منفی بازار ارز و رشد کندتر از حد انتظار در بازارهای کلیدی، مطابق برنامه مالی مورد نظر خود پیش رفته است.
افزایش فروش نیسان در ژاپن ۴۵٫۶ درصد، در ایالات متحده ۱٫۲ درصد که بیشتر از افزایش فروش کل صنعت خودرو در ایالات متحده است، در چین ۵٫۳ درصد، در اروپا ۱٫۱ درصد و در بازارهای دیگر از جمله آسیا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا تا ۱٫۲ درصد است.
شرکت نیسان‌موتور امروز نتایج مالی اولین دوره سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ را اعلام کرد. نیسان با درآمد خالص ۲٫۷۶ تریلیون ین، موفق به کسب ۱۵۳٫۳ میلیون ین سود عملیاتی شد. این نتایج در مجموع همسو با انتظارات شرکت برای اولین دوره سه ماهه بودند و نیسان در باقی ماه‌های سال با معرفی منظم محصولات سود بیشتری را پیش‌بینی می‌کند.

نکات برجسته اولین دوره سه ماهه سال مالی ۲۰۱۷
در جدول زیر نتایج مالی نیسان در دوره سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ خلاصه شده است (در مورد سرمایه‌گذاری مشترک در چین، محاسبات با متد حساب‌داری ارزش ویژه صورت گرفته است). سود عملیاتی نسبت به سال گذشته ۱۲٫۸ درصد کاهش یافته است. این امر عمدتا به دلیل عواملی نظیر واگذاری سهام شرکت قطعه‌سازی کالسونیک کنسی، افزایش قیمت مواد اولیه و تاثیرات منفی بازار ارز رخ داده است. درآمد خالص نیسان ۱٫۱ درصد کاهش یافت.

با افزودن عملکرد سهم نیسان در سرمایه‌گذاری مشترک در چین، سود عملیاتی به ۱۸۵٫۷ میلیون ین و درآمد خالص به ۳٫۰۳ تریلیون می‌رسد که این ترکیب، حاشیه سود ۶٫۱ درصدی را نشان می‌دهد.

عملکرد فروش
در دوره سه ماه اول نیسان در مجموع ۱ میلیون و ۳۵۱ هزار دستگاه خودرو به فروش رساند که بیانگر ۵ درصد افزایش فروش است. با از سرگیری فروش خودروهای کلاس Kei، فروش نیسان در ژاپن همچنان رو‌به‌افزایش بوده و تقاضا برای خودروهای صفر افزایش می‌یابد. این خودروها شامل خودروهایی مانند نیسان نوت e-Power و سرنا با فناوری رانندگی خودران می‌شوند. فروش نیسان با ۴۵٫۶ درصد افزایش به ۱۳۱ هزار دستگاه رسید که باعث شد تا سهم نیسان در بازار با ۲٫۶ درصد افزایش به ۱۰٫۹ درصد برسد.
فروش نیسان در ایالات متحده با ۱٫۲ درصد افزایش به ۴۰۳ هزار دستگاه رسید که معادل ۰٫۴ درصد افزایش سهم بازار و رسیدن آن به ۹٫۱ درصد است. تقاضای چشمگیر برای SUVهایی مانند روگ و روگ اسپرت که اخیرا رونمایی شده است، همچنان ادامه دارد.
فروش نیسان در چین که آمار آن بر حسب سال تقویمی منتشر می‌شود با ۵٫۳ درصد افزایش به ۳۱۴ هزار دستگاه رسید. سهم نیسان در بازار چین در این دوره سه ماهه همچنان ۴٫۷ درصد بدون تغییر باقی ماند.
در اروپا (شامل روسیه) فروش نیسان در مجموع به ۱۸۵ هزار دستگاه رسید که بیانگر ۱٫۱ درصد افزایش فروش است. با در نظر نگرفتن روسیه، فروش نیسان ۰٫۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶۲ هزار واحد رسید. دلیل این امر عمدتا خروج مدل‌های پیشین و معرفی مدل‌های جدید به بازار اروپا مطابق برنامه نیسان است. سهم نیسان در بازار اروپا همچنان ۳٫۶ درصد بدون تغییر باقی ماند.
در بازارهای دیگر از جمله آسیا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا با وجود تقاضای ناپایدار در بعضی بازارها، فروش نیسان با ۱٫۲ درصد افزایش به ۱۸۸ هزار دستگاه رسید.

دورنمای آینده
همانطور که در ماه مه گذشته اعلام شد، شرکت نیسان پیش‌بینی می‌کند در سال مالی ۲۰۱۷، ۵٫۸۳ میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند. پیش‌بینی می‌شود ‌مدل‌هایی مانند روگ اسپرت، مدل به‌روزشده‌ی قشقایی و ‌ایکس‌تریل، کیکس، ناوارا و مدل کاملا جدید لیف در مجموع در رشد فروش نیسان در سال ۲۰۱۷ تاثیرگذار باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد