موضوعات داغ

هیوندای سوناتا 2018 قبل از ورود به بازار ایران رونمایی شد

عکس مطلب اول
بعد از آنکه کرمان موتور توانست نمایندگی رسمی شرکت هیوندای را بگیرد و دو خودروی هیوندای i10 و هیوندای i20 را روی خط تولید ببرد، این برند در بازار خودرویی ایران جان تازه‌ای گرفت و به غیر عرضه محصولات روز هیوندای توسط این شرکت، قرار است به زودی هیوندای سوناتا 2018 جدید نیز روانه بازار ایران شود. از این رو برنامه گسترده‌ای برای تست این خودرو توسط هیوندای برای نمایندگان خاورمیانه در شهر صلاله عمان برگزار شد که در آن بیش از 30 خبرنگار از کشورهایی نظیر عمان، امارات، لبنان و یا اردن حضور داشتند و از ایران نیز 5 رسانه خودرویی به این مراسم اعزام شدند.
روز دوشنبه صبح طی مراسمی هیوندای سوناتا 2018 رونمایی شد که در صفحه اینستاگرام خودروبانک نیز این مراسم به صورت زنده پخش شد. در ابتدا طراحی بیرونی این خودرو به صورت کامل توضیح داده شد.

سوناتا جدید، تولدی دوباره
آقای Minchul Koo مدیر طراحی خارجی هیوندای در مورد سوناتا 2018 صحبت کرد و گفت که در هیوندای سوناتا 2018 جدید این شرکت به دنبال یک خودروی کاملاً جدید بوده و به همین منظور از طراحی‌های روی کاغذ دوباره شروع کرده و در حد امکان بیشترین تغییرات ممکن را روی این خودرو اعمال کرده است. شاید تغییرات بیرونی هیوندای سوناتا 2018 آنچنان زیاد است که نتوان آن را یک فیس‌لیفت جدید بدانیم و باید این خودرو را یک خودروی جدید از نسل سوناتا معرفی کنیم.

هیوندای سوناتا 2018

هیوندای سوناتا 2018

همانطورکه می‌دانید هیوندای سوناتا YF طراحی جسورانه‌ای داشته و توانست سر و صدای زیادی را به راه بیندازد اما نسل سوناتا LF در ادامه کمی محافظه‌کارانه شد و آن پیروزی قدیم را تکرار نکرد. اما در هیوندای سوناتا 2018 دوباره اوضاع فرق کرده و هیوندای شجاعانه این خودرو را کاملاً اسپرت و خشن طراحی کرده و حتی به کوچک‌ترین تغییرات نیز نگاهی ویژه داشته است.

جلو پنجره مشبک هیوندای سوناتا 2018 توربو

جلو پنجره مشبک هیوندای سوناتا 2018 توربو

مدیر طراحی هیوندای در مورد جلو پنجره جدید سوناتا 2018 گفت که این طراحی از آبشار الهام گرفته شده و حتی این الهام در قسمت‌های دو طرف سپر و در محدوده چراغ‌های مه‌شکن نیز دیده می‌شود. هیوندای سوناتا 2018 در جلو از امضای جدید هیوندای تبعیت می‌کند و از این پس تمامی محصولات هیوندای را با همین امضا خواهید دید. در جلو نشان هیوندای به بزرگی قرار داده شده که در حقیقت همانند مرسدس‌بنزهای کلاس E بازار خودمان در پشت آن سنسور رادار کروز کنترل قرار داده شده است.

سوناتا جدید

سوناتا جدید

البته ناگفته نماند که در مدل توربو که در ادامه در مورد پیشرانه آن صحبت خواهیم کرد، کمی تفاوت ظاهری نیز وجود دارد و به طور مثال جلوپنجره آن مشبک بوده و در عقب نیز زیر سپر یک دیفیوزر بکار رفته است.
در نمای عقب چراغ‌ها طوری طراحی شده‌اند که بتوان از فاصله بسیار دور مدل این خودرو را به درستی تشخیص داد و حتی محل قرارگیری پلاک نیز تفاوت کرده تا چهره‌ای اسپرت‌تر و پویاتری را در این قسمت داشته باشد.
درست است که با توجه به یکسان بودن پلتفرم، باید این خودرو را فیس‌لیفت سوناتا بدانیم، اما تغییرات بسیار گسترده‌تر از آن است که بتوان آن را فقط یک تغییر بدانیم و باید اذعان کنیم که با یک خودروی کاملاً جدید روبرو هستیم.
در زیر می‌توانید فیلم کوتاهی از طراحی هیوندای سوناتا 2018 را ببینید:


پیشرانه‌های هیوندای سوناتا 2018
بعد از طراحی آقای Je Been Le مدیر تولید هیوندای در مورد تفاوت های باطنی سوناتا جدید گفت و اشاره کرد که چهار مدل پیشرانه روی این خودرو قابل نصب است. پیشرانه‌های 2 لیتری تنفس طبیعی، 2.4 لیتری تنفس طبیعی با سیستم MPi و 2.4 لیتری تنفس طبیعی با سیستم GDi و در نهایت پیشرانه 2 لیتری توربو با سیستم GDi که همانطورکه اشاره کردیم در مدل توربو ظاهر خودرو نیز کمی اسپرت تر است. در بازار ایران احتمالاً مدل 2.4 لیتری GDi وارد خواهد شد که روی این مدل گیربکس 6 سرعته خودکار نیز نصب شده است اما جالب است بدانید که در مدل توربو، گیربکس 8 سرعته پیشرفته‌ای نصب شده که از نظر بهره‌وری در وضعیت بسیار خوبی است و عملکرد مناسبی دارد.
در جدول زیر می‌توانید اطلاعات نسخه 2.4 لیتری GDi که به زودی به ایران عرضه می‌شود را مشاهده کنید:

نام خودروهیوندای سوناتا 2018
پیشرانه4 سیلندر خطی GDi
حداکثر قدرت186 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور240 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
انتقال نیروچرخ های جلو
جعبه دنده6 سرعته خودکار
ابعاد4854 میلیمتر طول، 1864 میلیمتر عرض، 1475 میلیمتر ارتفاع
فاصله بین دو محور2804 میلیمتر
حجم باک بنزین70 لیتر
از نظر هندلینگ هیوندای سعی کرده تا با تغییراتی فرمان‌پذیری این مدل را نسبت به مدل کنونی بهبود دهد. در این راستا با تغییراتی بر روی سیستم فرمان توانسته تا دقت آن را به اندازه 12 درصد افزایش دهد. همچنین با تغییراتی بر روی سیستم تعلیق عقب و قرار دادن قسمت‌های آلومینیومی جدید، قدرت آن را به اندازه 21 درصد افزایش داده و باعث شده تا ضربات ناشی از جاده را به صورت بهتری جذب کند و به کابین وارد نکند.

هیوندای سوناتا جدید

هیوندای سوناتا جدید

لیست کاملی از تجهیزات روی سوناتا جدید
هیوندای معمولاً از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی جزو خودروهای پیشرو در سگمنت خود بوده و در مورد سوناتا 2018 نیز این موضوع صادق است. هیوندای سوناتا جدید به تجهیزات رفاهی مختلفی مجهز شده اما به صورت اختصار می‌توانیم به چند مورد اشاره کنیم. ریموت کنترل سوناتا جدید کاربردهای متفاوتی دارد بطور مثال اگر در فاصله حداکثر 30 متری این خودرو دکمه آن را برای 2 ثانیه نگه دارید، موتور خودرو به صورت خودکار روشن می‌شود و این وضعیت تا 10 دقیقه ادامه پیدا می‌کند که برای خنک و یا گرم کردن داخل کابین قبل از شروع استفاده از آن مفید است. همچنین با این ریموت اگر برای 3 ثانیه پشت خودرو و جلوی درب صندوق بایستید، این درب به صورت خودکار باز می‌شود که برای مواقعی است که با دست‌های پر از کیسه‌های خرید بتوانید بدون استفاده از دست درب صندوق را باز کنید.

هیوندای سوناتا جدید نمای عقب

هیوندای سوناتا جدید نمای عقب

چراغ‌های جلوی خودرو از نوع LED Adaptive هستند و در پیچ ها حرکت گردشی دارند تا در هنگام پیچیدن نور چراغ‌ها را کنترل کنند و دید بهتری را به راننده بدهند. همچنین سیستم شارژ بدون سیم گوشی هوشمند نیز داخل کابین بکار رفته است.

چراغ LED Adaptive جلو

چراغ LED Adaptive جلو

از دیگر امکانات هیوندای سوناتا جدید می‌توانیم به سقف پانوراما، شیفتر‌های پشت فرمان، سیستم ترمز پارک خودکار و کروز کنترل با رادار اشاره کنیم.

وضعیت هیوندای سوناتا 2018 در بازار ایران
هنوز قیمت هیوندای سوناتا در بازار ایران مشخص نشده اما مطمئناً این خودروی جدید کره‌ای باید با خودروهایی چون رنو تالیسمان ، تویوتا کمری هیبریدی، هوندا آکورد و یا کیا اپتیما رقابت کند، رقبایی که هر کدام برای خود اسم و رسمی دارند و بعضی چون کیا اپتیما فروش بسیار مناسبی را نیز تجربه کرده‌اند. محصولات هیوندای معمولاً در بازار ایران، بازار دست دوم خوبی دارند و برند محبوبی در رده‌های مختلفی است و به نظر می‌رسد که با توجه به چهره جدید و مدرن سوناتا 2018 و امکاناتی که روی آن نصب شده، با قیمت‌گذاری صحیح کرمان موتور می‌تواند فروش خود را تضمین کند.
با توجه به اینکه خودروبانک این خودرو را تست کرده است، به زودی بررسی این خودرو به صورت کاملی روی سایت قرار خواهد گرفت. در زیر می‌توانید فیلم تیزر تبلیغاتی هیوندای سوناتا 2018 و همچنین عکس‌هایی از این خودرو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد