موضوعات داغ

با مشخصات تسلا مدل ۳ بیشتر آشنا شوید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تسلا ماه گذشته فروش مدل ۳ را رسما آغاز کرد و حالا دیگر اطلاعات دقیقی از این خودرو وجود دارد. این خودرو در دو نسخه عرضه می شود که یکی نسخه ی معمولی بوده و دیگری نسخه ی دارای شعاع حرکتی بیشتر است و هم اکنون اطلاعات نسبتا دقیقی از برد هر دو مدل با هر بار شارژر وجود دارد و توانایی های حرکتی آنها نیز مشخص شده است.
گرچه تسلا اطلاعات دقیق این خودرو را منتشر نکرده است اما خوشبختانه آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا نتایج بررسی های خود بر روی این خودرو را اعلام کرده است. هم اکنون مشخص شده است که این خودرو به یک پک باتری ۸۰.۵ کیلووات ساعتی مجهز است و این در حالی است که پیش از این ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا عنوان کرده بود که امکان نصب باتری بزرگ تر از ۷۵ کیلووات ساعت بر روی مدل ۳ وجود ندارد.
با این وجود نسخه ی استاندارد این خودرو به یک پک باتری به ظرفیت ۵۵ کیلووات ساعت مجهز است. نسخه ی معمولی تسلا مدل ۳ با هر بار شارژر تا ۳۵۴ کیلومتر مسافت را می تواند طی کند و نسخه ی دارای باتری بزرگتر نیز می تواند با هر بار شارژ به شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر دست پیدا کند.
EPA همچنین قدرت تولیدی موتور این خودرو را نیز تخمین زده است. مدل دارای شعاع حرکتی بیشتر می تواند ۲۵۸ اسب بخار قدرت را تولید کند اما در خصوص قدرت تولیدی نسخه ی استاندارد هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.
مورد دیگر وزن این خودرو است و این که مدل ۳ در مقایسه با مدل S چقدر سبک تر شده است. تسلا مدل ۳ با داشتن ۱۷۴۰ کیلوکرم وزن تقریبا ۴۵۰ کیلوگرم از تسلا مدل اس سبک وزن تر است. گرچه مدل ۳ نیز با چنین وزنی یک خودروی سنگین وزن مسوب می شود اما پیشرفت تسلا در خصوص کاهش وزن شایسته ی تقدیر است.
تسلا همچنین احتمالا سال آینده نسخه ای قدرتمند از مدل ۳ را برای رقابت با مرسدس بنز C63 و بی ام و M3 عرضه خواهد کرد که به دو عدد موتور و سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد