موضوعات داغ

لیست خودروهای سال 2017 با بیشترین گشتاور تولیدی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در دو دهه گذشته با ظهور سوپرشارژرهای کارآمد، توربوشارژرهای پرقدرت و سیستم‌های هیبریدی با عملکرد بالا، جایگزین بسیار مناسبی برای پیشرانه‌های تنفس طبیعی پدیدار شده‌اند که اعتبار تازه‌ای به ماشین‌های سوپر اسپرت داده است. به همین دلیل است که در سال 2017 میلادی می‌توانید یک ماشین سوپراسپرت با گشتاور بسیار بالا خریداری کنید که حتی گشتاور تولیدی آنان با تراکتورهای بزرگ کشاورزی برابری می‌کند و در برخی مواقع حتی از آنان هم بیشتر است!.
به غیر ماشین بازها و دوست داران صنعت خودرو، خیلی از مردم بویژه رانندگان هنوز هم به گشتاور بالای موتور اهمیت نمی‌دهند و ما هم در خودروبانک قصد نداریم که نظر آنان را تغییر دهیم، اما در ادامه لیستی از قوی‌ترین خودروهای موجود در جهان با اعداد حیرت انگیز "گشتاور" آماده کرده‌ایم که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

کونیگ‌زگ رگرا

کونیگ‌زگ رگرا

- کونیگ‌زگ رگرا
حتی قدرتمندتر و دقیق‌تر از بوگاتی شیرون، محصول عجیب کونیگ‌زگ رگرا است که تاکنون هیچ خودروی سوپراسپرتی مانند آن تولید نشده است. عذرخواهی می‌کنیم، چون این خودرو یک سوپراسپرت نیست، حتی یک خودروی هایپرکار هم نیست، زیرا براساس روش نامگذاری کمپانی خودروسازی کونیگ‌زگ، این خودرو به عنوان یک "مگاکار" پلاگین هیبریدی معرفی شده است که میزان خروجی قدرت آن از "کیلووات" خارج شده و به محدوده "مگاوات" وارد شده است.
به طور خاص، این هیولای سوئدی می‌تواند در کمتر از 10 ثانیه نه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، بلکه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد که تنها با استفاده از یک پیشرانه توربوشارژر 5 لیتری هشت سیلندر میسر شده است که می‌تواند 1100 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما این اعداد و ارقام گویا برای "کریستین وون کونیگ زگ" کافی نبوده است، به همین دلیل 3 موتور الکتریکی قدرتمند هم در کنار این پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر بکار گرفته است که یکی از آنان به عنوان یک سیستم تقویتی قدرت عمل می‌کند.
بجز واحد غیرضروری ICE، هر یک از چرخ‌های عقب اتومبیل به یک موتور الکتریکی مجهز شده است که در مجموع می‌توانند 245 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور ارائه دهند، درحالی که موتور الکتریکی سوم بر روی میل لنگ پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به عنوان یک تقویت کننده، نیروی آن معادل 218 اسب بخار و گشتاور آن هم معادل 300 نیوتن متر گزارش شده است.
بنابراین، خروجی ترکیبی قدرت و گشتاور بر روی گونیگ‌زگ رگرا به عدد 1500 اسب بخار برای قدرت تولیدی موتور و همچنین عدد حیرت انگیز 2000 نیوتن متر برای گشتاور ترکیبی این خودرو به ثبت رسیده است که تنها به چرخ‌های محرک عقب این اتومبیل ارسال می‌شود تا چرخ جلو تنها وظیفه هدایت این اتومبیل را برعهده داشته باشند.

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

- بوگاتی شیرون
به خاطر پیشرانه محرک، سیستم انتقال قدرت و همچنین بخشی از شاسی اتومبیل، خیلی‌ها هایپرکار بوگاتی "شیرون" را یک نسخه بهبود یافته و بیشتر ارتقا یافته از خودروی بوگاتی "ویرون" می‌دانند، اما از بسیاری جهات هایپرکار بوگاتی "شیرون" یک هیولای تمام عیار است.
با کمک یک پیشرانه شانزده سیلندر 8 لیتری که به چهار توربوشارژر بزرگ مجهز شده است و پیش از این شاهد فعالیت آن بر روی بوگاتی ویرون بوده‌ایم، خودروی بوگاتی شیرون قادر به تولید قدرت 1500 اسب بخار و همچنین 1600 نیوتن متر گشتاور است که بدون کمک گرفتن از موتورهای الکتریکی بدست آمده است، این درحالیست که تنها با یک بروزرسانی کلی، 300 اسب بخار قدرت بیشتر و همچنین 100 نیوتن متر گشتاور بیشتر از این پیشرانه 8 لیتری شانزده سیلندر معروف بدست آمده است.

پاگانی هوایرا BC

پاگانی هوایرا BC

- پاگانی هوایرا BC
شاید تاکنون اسم "بِنی کیولا" به گوشتان نخورده باشد، اما این فرد ایتالیایی که در سال 2010 میلادی از دنیا رفته، یکی از بزرگ‌ترین کلکسیونرهای اتومبیل بوده است که همیشه گران قیمت‌ترین و خاص‌ترین محصولات فراری را برای خود داشته است، اما علاوه بر یک کلکسیونر بزرگ، یک دوست نزدیک هم برای "هوراسیو پاگانی" بوده است، به همین دلیل موسس کمپانی خودروسازی "پاگانی" یکی از قوی‌ترین محصولات خود را با لقب جدید "BC" معرفی می‌کند که علاوه بر قدرتمندترین محصول پاگانی، پس از خودروی "فراری لافراری" به عنوان دومین خودروی قدرتمند ایتالیایی نیز به شمار می‌رود.
برخلاف کمپانی خودروسازی فراری که از یک پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی در کنار یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند، کمپانی خودروسازی پاگانی تصمیم گرفته از کشور خود خارج شده و با شرکت AMG برای تامین پیشرانه‌های خود همکاری کند که نتیجه آن استفاده از یک پیشرانه 6 لیتری دوازده سیلندر توربودوقلو با حداکثر خروجی قدرت 800 اسب بخار و خروجی گشتاور 1200 نیوتن متر بوده است که توسط یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک مجهز به شیفترهای پشت فرمان دریافت شده و به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود تا حالا شاهد حضور این خودروی پاگانی در لیست قدرتمندترین اتومبیل‌های جهان از لحاظ گشتاور باشیم.

بنتلی مولسان اسپید

بنتلی مولسان اسپید

- بنتلی مولسان اسپید
سال گذشته شاهد حضور "بنتلی مولسان اسپید" در جایگاه دوم لیست قدرتمندترین خودروهای موجود از لحاظ گشتاور بودیم، اما حالا با پیدایش محصولاتی همچون بوگاتی شیرون و همچنین ارائه اطلاعات دقیق از قدرت و گشتاور پاگانی هوایرا BC، شاهد تنزل این خودروی لوکس انگلستانی به جایگاه چهارم لیست هستیم. اما با این حال بنتلی مولسان اسپید با استفاده از یک پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژر 6.75 لیتری، قادر به تولید حداکثر 530 اسب بخار قدرت خواهد بود که در ظاهر شاهد خیلی کمتر از خودروهای داخل لیست باشد، اما مهم گشتاور این اتومبیل است که با وجود قدرت 530 اسب بخاری، به عدد حیرت انگیز 1100 نیوتن متر رسیده است تا با هضم آن در وزن 2713 کیلوگرمی خودرو، حداقل شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه و حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت بدست آید.

دوج چلنجر SRT Demon

دوج چلنجر SRT Demon

- دوج چلنجر SRT Demon
در پایان هم به تنها خودروی غیراروپایی این لیست، یعنی خودروی دوج چلنجر SRT Demon خواهیم رسید که به عنوان قوی‌ترین خودروی عضلانی در تاریخ صنعت خودروسازی به شمار می‌رود که دلیل آن استفاده از یک پیشرانه سوپرشارژر قدرتمند هشت سیلندر با حجم موتور 6.2 لیتری خواهد بود که در حداکثر کارایی خود قادر به تولید نیروی 840 اسب بخاری و همچنین گشتاور حیرت انگیز 1044 نیوتن متری خواهد بود.
در ادامه گفتنی است که دوج چلنجر SRT Demon با ثبت زمان 9.65 ثانیه، به عنوان سریع‌ترین خودروی استاندارد جهان برای طی کردن مسافت یک چهارم مایلی شناخته می‌شود که فشار وارده بر روی راننده و سرنشینان جلو هنگام شروع شتاب گیری چیزی معادل "1.8 جی" اعلام شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/31
خودرو بانک! عزیزم! از تو بعید بود خودروی ملی رو از قلم بندازی!! سمند، با گشتاور حیرت انگیز صدو سی چهل تا!!! شتاب صفر تا صد شانزده ثانیه! صفر تا دویست ده دقیقه!! و تا سیصد از الان تا قیامت!!! عمراً😅😅
1396/6/1
حالم بهم میخوره وقتی تا خودروبانک یه خبر از خودروی خاص میذاره سریع افراد متنفر از کشور میپرن وسط پراید و سمند رو مسخر ه میکنند.
بابا، چه ربطی داره مطلب بالا به صنعت خودروسازی کشور!؟، مطلبو بخون اطلاعاتتو کسب کن.
اگر مطلب مرتبط بود بیا دقیق و کاربردی نقد و اظهارنظر کن