موضوعات داغ

ساوانا شاسی‌بلند جدید چینی به زودی در ایران

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
معمولاً خودروهای شاسی‌بلند در هر بازار طرفداران خاص خود را دارد و در ایران نیز به همین منوال است به طوریکه به وفور می‌توان شاسی‌بلندهای متنوع را با برندهای مختلف در سطح شهر دید. حال عظیم خودرو قصد دارد تا امسال یک شاسی‌بلند جدید به نام ساوانا را از شرکت فوتون چین روانه بازار کند.
عظیم خودرو برای این خودرو برنامه‌های طولانی دارد و وطن‌خواه، مدیرعامل صنایع تولیدی عظیم خودرو اعلام کرده که این شرکت قرار است تا آخر سال تولید ساوانا را شروع کند و این مجموعه توانایی تولید 30 هزار دستگاهی در سال را نیز دارد.
رضا عظیمی، رئیس هیئت مدیره صنایع تولیدی عظیم خودرو گفت که قسمتی از این توان به تولید ساوانا اختصاص خواهد یافت و طبق قرارداد منعقد شده بین عظیم خودرو و فوتون، قسمتی از تولید ساوانا به سایر کشورها صادر می‌شود.

ساوانا

ساوانا

فوتون، کهنه‌کار چینی
شرکت فوتون یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدی چین است و در حقیقت زیرمجموعه بایک BAIC محسوب می‌شود. این شرکت حتی با دایملر نیز خط تولید مشترک دارد و بیش از 20 سال است که در این صنعت مشغول به کار است. مرکز این شرکت در پکن قرار دارد و تابحال مشغول تولید خودرو، اتوبوس، تراکتور و خودروهای تجاری بوده است و بیش از 40 هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.
تا به امروز تنها در مورد پیکاپ ایران خودرو دیزل این شرکت با ایران همکاری داشته ولی عظیم خودرو با عقد قراردادی قصد دارد محصولات مختلف این شرکت را روانه بازار ایران کند.

ساوانا، تازه وارد چینی
همانطورکه گفتیم فوتون تابحال تنها با پیکاپ ایران خودرو دیزل در ایران حضور داشت، حال قصد دارد تا ساوانا را به بازار ایران عرضه کند. ساوانا در بعضی از بازار به نام تاپ‌لند نیز شناخته می‌شود. پیشرانه نصب شده روی فوتون ساوانا از نوع 2 لیتری توربوشارژ (1981 سی‌سی) است و سیستم سوخت رسانی آن GDi است. البته ناگفته نماند که این پیشرانه بنزینی است و قابلیت تولید گشتاوری بالغ بر 300 نیوتن متر را دارد. همچنین حداکثر توان تولیدی این موتور جدید فوتون 201 اسب بخار است.

فوتون ساوانا

فوتون ساوانا

به احتمال قوی ساوانا با گیربکس 6 سرعته خودکار و دو دیفرانسیل به بازار ایران راه خواهد یافت اما در بازارهای جهانی مدل 5 سرعته دستی و تک دیفرانسیل نیز عرضه شده است.

امکانات و تجهیزات
ساوانا در رده خود دارای امکانات مناسبی است و روی آن سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور نور، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین عقب، آینه های برقی جانبی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و هفت صندلی است.

عظیم خودرو ساوانا را عرضه می کند

عظیم خودرو ساوانا را عرضه می کند

قیمت ساوانا
هنوز قیمت نهایی این خودرو اعلام نشده اما عظیم خودرو گفته که قصد دارد این خودرو را بین 130 الی 160 میلیون تومان عرضه کند. قیمتی که می‌تواند آن را تبدیل به یکی از گران‌ترین شاسی‌بلندهای چینی بازار تبدیل کندو اگرچه طبق ادعای سازنده، این خودرو بیشتر به سمت کاربردی و قابلیت‌های آفرودی است اما باید منتظر اعلام قیمت نهایی و بازخورد بازار از این خودرو بمانیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد