موضوعات داغ

محصولات مختلف چانگان را در نمایشگاه مشهد بشناسید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه خودروسازی سایپا به عنوان دومین قطب بزرگ صنعت خودروسازی کشور، برخلاف حضور پرشور خود در نمایشگاه بین المللی شیراز که بخش بزرگی از این نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود، در نمایشگاه اتومبیل مشهد اندکی محدود ظاهر شده و برای محصولات خود غرفه‌های جداگانه دریافت کرده است تا هر خانواده را در غرفه‌های مخصوص خود قرار دهد، همچون خانواده سیتروئن که در غرفه جداگانه در معرض دید عموم قرار گرفتند و حالا خانواده سراسر چینی "چانگان" که با 3 عضو اصلی در کنار یکدیگر ایستاده‌اند تا نمایشی برای علاقه مندان در غرفه اختصاصی خود داشته باشند.
هر 3 خودروی چانگان در نمایشگاه اتومبیل مشهد را می‌توان محصولات جدید بازار عنوان کرد که اولین عضو آن می‌تواند خودروی هاچ بک "ایدو XT" باشد که به واسطه گروه خودروسازی سایپا مهمان بازار کشور شده است.

چانگان ایدو

چانگان ایدو

گفتنی است که نسخه‌های بین المللی چانگان ایدو XT در زیر کاپوت خود از دو پیشرانه متفاوت از جمله 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و همچنین پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر سود میبرد، اما برخلاف نسخه سدان ایدو که با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مهمان جاده‌های کشور بود، گروه خودروسازی سایپا قصد دارد نسخه هاچ بک "چانگان ایدو" را در مدل XT، یعنی با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به مشتریان خود در بازار کشور عرضه کند که با مصرف سوخت 7.3 لیتر به صورت ترکیبی، قادر به تولید 168 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که برای تبدیل و ارسال آن به سمت چرخهای محرک اتومبیل، از یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات کمک گرفته شده است.
دیگر خودروهای مهم سایپا در نمایشگاه مشهد هم می‌تواند دو خودروی چانگان CS 75 و خودروی هاچ بک کوچک چانگان "Beni" باشد که می‌توانید تصاویر حضور آنان در نمایشگاه مشهد را در گالری تصاویر خودروبانک شاهد باشید، ولی قبل از آن بد نیست بدانید که خودروی هاچ بک "چانگان بنی" دارای طول 3730 میلی متر، عرض 1650 میلی متر، ارتفاع 1530 میلی متر و فاصله بین دو محور 2410 میلی متر است که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری با مصرف سوخت 5.3 لیتر سود می‌برد که قدرت 99 اسب بخار آن در کنار گشتاور 135 نیوتن متر، باعث شده تا حداکثر سرعت این خودرو به مرز 175 کیلومتر بر ساعت نزدیک شود، هرچند در این بین مشخص نیست که این بیشینه سرعت با استفاده از جعبه دنده 5 سرعته دستی بدست آمده است یا 5 سرعته اتوماتیک.

چانگان بنی

چانگان بنی

در آخر هم به خودروی شاسی بلند CS 75 خواهیم رسید که با طول حدودا 4.6 متری خود، در کلاس خودروهای مهمی همچون تویوتا راو4 و همچنین هوندا CR-V قرار می‌گیرد، اما با قیمتی بسیار پایین و صد البته تجهیزات و امکاناتی پایین‌تر که می‌تواند یک گزینه مناسب برای اقشار متوسط رو به بالای جامعه باشد.

چانگان CS75

چانگان CS75

در ادامه هم گفتنی است که خودروی چانگان CS 75 در بازار چین با دو پیشرانه مختلف 1.8 لیتری توربوشارژر همراه با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی همراه با جعبه دنده 6 سرعته دستی به مشتریان عرضه می‌شود که نسخه 1.8 لیتری توربوشارژر آن قادر به تولید نیروی 175 اسب بخاری در کنار گشتاور 230 نیوتن متر خواهد بود، در حالی که پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی می‌تواند 158 اسب بخار قدرت به همراه گشتاور 200 نیوتن متری در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/24
از روزی که یادمه سایپا هرجا نمایشگاه باشه چندتا از محصولات چانگان را میبره و به نمایش میزاره و میگه محصول آینده سایپا. ایران خودرو اومد برای عقب نموندن هایما را تولید کرد. بعدش اومد هایما توربو را هم داد. کرمان موتور هم جک اس5 را اتومات عرضه کرد. مدیران خودرو هم x33جدید و بعدش تیگو5 و حالا هم تیگو7 را عرضه کرده. هنوز سایپا دنبال محصول آینده هست. حیف چانگان که سایپا داره اسمشو خراب میکنه و نمیتونه مونتاژ کنه و حتی وارد هم نمیکنه. 2سال پیش cs75 وارد امارات شد. داره از رده خارج میشه هنوز سایپا خوابه.
1396/5/25
سایپا خواب نیست، بلکه منتظره این مدل از رده خارج بشه تا بتونه با خیال راحت آن را نصف قیمت وارد کنه و پنج برابر قیمت به مردم بفروشه
1396/5/24
ای بابا ول کنید ازین لیوان و چنگال (لیفان و چانگان)
1396/5/25
دوست عزیز چانگان به هیچ عنوان با لیفان قابل قیاس نیست. چانگان فقط اسمش چینیه. پس با لیفان مقایسه نکن. خودروهایی مثل هاول بسترن و چانگان را با چینی به راحتی قیاس نکنین. هر کسی داره میدونه چقدر متفاوت هستن. البته الان بی وای دی هم خیلی مطرح هست.