موضوعات داغ

ام جی GS و ام جی GT در غرفه مدیا موتورز نمایشگاه مشهد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مدیا موتور، نماینده عرضه و خدمات پس از فروش MG در کشور پس از غیبت خود در نمایشگاه بین المللی شیراز، با دو خودروی MG GT و کراس اوور MG GS راهی شهر مشهد شد تا حداقل نمایشگاه اتومبیل این شهر را از دست ندهد که در خودروبانک مروری کلی بر روی این دو محصول خواهیم داشت.

ام جی GT
تقریبا اواخر شهریورماه سال گذشته بود که شرکت "مدیا موتورز" به معرفی و نمایش جدیدترین محصول خود در کشور یعنی MG GT پرداخت و به عنوان جایگزینی برای MG 350 در بازار کشور شروع به فعالیت کرد که هم اکنون در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد، اما حضور آن در نمایشگاه اتومبیل مشهد بهانه‌ای شد تا مروری دوباره بر روی آن داشته باشیم.

ام جی GT

ام جی GT

در قدم اول قصد داریم اطلاعاتی در مورد ابعاد و انداره این خودرو در اختیارتان قرار دهیم که شامل طول کلی 4612 میلی متر، عرض 1804 میلی متر و همچنین ارتفاع 1488 میلی متر است که مدیا موتورز برای عرضه این محصول در بازار کشور، تنها از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر استفاده کرده است.
به طور دقیق‌تر، پیشرانه 1.5 لیتری نصب شده بر روی این ماشین تقریبا همان مدل پیشرانه است که بر روی MG 350 هم مورد استفاده قرار گرفته است، با این تفاوت که حالا بر روی این پیشرانه توربوشارژر نصب شده تا قدرت نهایی آن را در 5500 دور بر دقیقه به حداکثر 127 اسب بخار و همچنین گشتار آن را هم در دور موتور 2000 الی 4400 دور بر دقیقه به عدد 210 نیوتن متر برساند.

ام جی GT

ام جی GT

وظیفه تبدیل و انتقال این نیرو هم به جعبه دنده 6 سرعته اتومات محول شده است تا با مصرف سوخت 7.5 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر به صورت ترکیبی، شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه و حداکثر سرعت حدودا 200 کیلومتر بر ساعت بدست آورد. هرچند در نسخه‌های بین المللی این خودرو یک جعبه دنده 6 سرعته دستی هم وجود دارد که به نظر نمی‌رسد مدیا موتورز برنامه‌ای برای ورود آن به کشور داشته باشد.
از سیستم‌های پایداری نصب شده بر روی این خودرو هم می‌توانیم به سیستم‌های ABS ، EBD ، CBC ، VSC ، MSR ، TCS ، HAS اشاره کنیم که مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی بر روی این ماشین هستند. هرچند از امکانات رفاهی و دیگر تجهیزات بکار رفته بر روی این خودرو هم می‌توان به سیستم تهویه مطبوع خودکار، روکش‌های چرمی بر روی غربیلک فرمان، سانروف، صفحه نمایش 7 اینچی، بلوتوث، 6 بلندگو و سنسور پارک عقب اشاره داشت.

ام جی GS
دیگر محصول مدیا موتور در نمایشگاه اتومبیل مشهد هم می تواند خودروی کراس اوور MG GS باشد که با یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر وارد بازار کشور شده و می‌تواند حداکثر 217 اسب بخار قدرت در دور موتور 5000 و همچنین 350 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2500 داشته باشد که توسط یک جعبه دنده اتوماتیک دریافت شده و به سمت چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود.

ام جی GS

ام جی GS

در ادامه گفتنی است که این خودرو در طول 4500 میلی متر، عرض 1855 میلی متر، ارتفاع 1675 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2650 میلی متر ساخته شده است که دارای وزن خشک 1642 کیلوگرم بوده و همچنین برای تبدیل و ارسال این نیروی 217 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتن متری، خودروی کراس اوور MG GS از یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات دوکلاچه استفاده کرده است که در عمل باعث شده حداقل شتاب صفر تا صد این خودرو به عدد 8.7 ثانیه و همچنین بیشینه سرعت آن هم به مرز 210 کیلومتر بر ساعت نزدیک شود که برای یک خودروی کراس اوور قابل توجه خواهد بود. این درحالیست که به لطف استفاده از توربوشارژر بر روی این پیشرانه، حداقل مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی به عدد 8.3 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر رسیده است.
علاوه بر مشخصات فنی که در بالا به آنان اشاره کردیم، اگر حوصله داشته باشید در ادامه لیست بلندی از تجهیزات و امکانات MG GS را در اختیارتان قرار خواهیم داد که به ترتیب شامل مواردی همچون تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت (GDI)، سیستم انتقال قدرت 4 چرخ متحرک، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، سیستم Start/Stop جهت بهینه سازی مصرف سوخت، سیستم فرمان الکتریکی (EPS)، قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (Autohold)، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، قابلیت بسته شدن اتوماتیک شیشه‌ها و سانروف با قفل نمودن درب‌های خودرو (Lazy Locking)، رینگ آلومینیومی 18 اینچی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید (Key less)، استارت دکمه‌ای (Push Button Start)، سانروف برقی، آینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن، چراغ‌های جلو زنون، قابلیت تنظیم ارتفاع خودکارچراغ‌های جلو - شیشه شوی چراغ‌های جلو، سنسور روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (Auto Light)، چراغ‌های خوش آمدگویی (Welcome)، سیستم مشایعت راننده تا درب منزل (روشن ماندن چراغ جلو برای چند لحظه)، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های مخصوص روز (Day Light)، چراغ‌های LED عقب، آینه داخل الکتروکرومیک (ECM)، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم گودی کمر دستی، تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، قابلیت تغییر رنگ نشانگرهای پشت آمپر مطابق با حالت گیربکس (Sportymeter)، آنتن کوسه‌ای (Shark Fin)- رکاب‌های جانبی و اسپویلر عقب اسپرت، پدال‌های گاز و ترمز با روکش آلومینیومی، روکش صندلی‌های چرمی ضد لغزش و ضد خش و در نهایت فرمان و سردنده چرمی می‌شود.

ام جی GS

ام جی GS

این تنها بخش بزرگی از امکانات کراس اوور MG GS بود، زیرا علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، می‌توان برای سیستم چند رسانه‌ای خودرو به دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان، صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو، 6 بلندگو با صدای استریو 3 بعدی و همچنین اتصال iPod , Aux , USB, Bluetooth اشاره داشت که تقریبا یک سیستم چند رسانه‌ای کامل را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
از دیگر تجهیزات فنی کراس اوور MG GS هم می‌توان به سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب بازوهای چندگانه مستقل (مولتی لینگ)، سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA)، ترمز دستی الکتریکی (EPB) و همچنین در پایان به سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC) اشاره داشت که در کنار 6 کیسه هوای ایمنی، باعث شده است تا این کراس اوور MG به عنوان یکی از خودروهای ایمن بازار شناخته شود.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/24
این نمایندگی کلا تعطیله و داره ماشین هایی که ته انبارش مونده رو میده دست مردم هرکی بخره بیچاره شده
1396/5/24
!!!
مدل ٢٠١٧ يكماه پيش رو دست مونده هست؟
عجب
1396/5/24
آقا این خودروبانک پلاس چی شد؟!خیلی گذشته از موقعی که وعده شو دادین.
1396/5/24
جي اس شتاب رسمي كارخونه ٧.٩ يا ٨ ثانيه هست در تست خودرو بانك سيستم اكو چراغش در پشت امپر روشن بوده
1396/5/24
بی کیفیتی از توی عکس داد می زنه ! آشغال به تمام معنا ...
1396/5/24
مثل نادر نباشيم!
1396/5/25
پسر جان یه کم از توی عکس ها بیا بیرون و کار پیدا کن و با دسترنج و دستمزد ، ماشین بخر و از نزدیک با ماشین ها آشنا بشو و توشون بشین و نظاره و قضاوت کن تا یه کم از این رفتار کودکانه و قابل ترحم ، فاصله بگیری!!! شما که پراید سواری ، اگه این آشغاله تو تو چه گ... این ور و اونور میری؟؟؟
1396/5/24
" قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (Autohold) " ؟؟؟!!!!!!!!!!!
ببخشید دوست عزیز لطفاْ موارد ذیل در متن اصلاح گردند :
1- قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (HAC)
2- عدم نیاز به اعمال فشار بر پدال ترمز در ترافیک و ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پشت چراغ قرمز (Auto Hold)
3- سیستم کنترل در سراشیبی (DAC)
باتشکر
1396/5/24
چرا دیگه حرفی از خودروی MG6 نیست ؟ , به یکباره عرضه اون متوقف شد ؟. ماشین نسبتا زیبایی بود .
1396/5/25
بزودی نسل جدید mg 6 با فیس و امکانات جدید تر تا دوماه دیگه در نمایشگاه گوانجو در چین عرضه خواهد شد
امیدوارم مدیا موتور یکم فعالیتشو بیشتر کنه و همزمان با عرضه این خودرو در چین در ایران هم برای علاقه مندان این خودرو عرضه شود.
1396/5/25
این اپشنها به درد نمی خورد وقتی موتور نمی تواند جوابگوی بنده باشد دنگ و فنگ زیادی
1396/5/26
نمایندگی ام جی دیگه تعطیل شد، هر کی از این آشغالای چینی بگیره صاحب اول و آخرش میشه. خدمات پس از فروش هم بماند...
1396/5/26
تو که راست میگی!!
من مدت هاست ام جی 3 دارم و هم از ماشینم بسیار راضی ام و هم از خدماتش راضیم و هم میدونم که علاوه بر واردات در ایران کارخانه هم زده و بازار فروش و لوازم بسیار بهتری هم در انتظارش خواهد بود و بزودی از تو بورس ترین ماشین های ایران میشه
ام جی ها در همه کلاس ها از بسیاری خودروهای وارداتی از جمله کره ای ها بالاترند و من حاضر به فروشش نیستم
تو نمیدونم کجات میسوزه!!!!
1396/5/26
امير ام جي انگليسي هست اگه چيني بود حتما. يه جا تو اينترنت ميگفت چيني همه جا ميگه انگليسي جز امير