موضوعات داغ

چه خودروهای جدید از رنو به زودی در داخل تولید خواهند شد؟

عکس مطلب اول
ایرنا: رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با تاکید بر اینکه قرارداد ایدرو با رنو به هیچ عنوان غیرقانونی نیست، از منتقدان خواست به ابعاد فنی و تبعات اقتصادی و اجتماعی انعقاد این گونه قراردادها که به اشتغالزایی در کشور کمک می‌کند، توجه کنند.منصور معظمی روز گذشته با تاکید مجدد بر قانونی بودن قرارداد ایدرو با شرکت خودروسازی رنو فرانسه افزود: مفاد اصل 44 قانون اساسی و اساسنامه ایدرو (مصوب مجلس شورای اسلامی) این اجازه را صادر کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مطابق اصل 44 قانون اساسی سهام دولت در گروه 2 نباید بیش از 20 درصد باشد؛ این در حالی است که اینک سهام دولت در خودروسازی کمتر از 10 درصد است و بر این اساس هیچ محدودیتی وجود ندارد.گروه 2 شامل بخش‌هایی مانند بانک، بیمه و خودرو است که طبق قانون 80 درصد آنها باید واگذار شده و 20 درصد آنها سهم دولت است. معظمی در ادامه خاطرنشان کرد: نقش ایدرو توسعه و شتاب‌دهندگی است، یعنی قرارداد منعقد می‌کند و پس از آن به واگذاری کار می‌پردازد و اصلا بنا نیست آنها را نگه دارد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: زمان واگذاری سهام هر یک از این موارد به نظر دولت بستگی دارد و هر زمان که اراده کند واگذاری انجام خواهد شد.رئیس هیات عامل ایدرو در ادامه توجه بیشتر به ابعاد فنی و تبعات اقتصادی و اجتماعی انعقاد این قراردادها را خواستار شد.
به گفته این مقام مسوول، این قرارداد در حالی به نتیجه رسید و منعقد شد که شاهد اوج تحریم آمریکایی‌ها علیه ایران بودیم، همچنین در این قراردادها شاهد سرازیر شدن سرمایه‌گذاری‌های خارجی به کشور هستیم و علاوه‌بر اینها، مردم کشورمان می‌توانند از سواری خودروهای با فناوری روز، با قیمتی منطقی و باکیفیت لذت ببرند.وی گفت: اینها فرصت‌هایی است که در پس این قرارداد فراهم شده و باید تلاش کنیم شاهد قراردادهای بیشتری از این دست باشیم.فاز نخست قرارداد با رنو به ارزش 660 میلیون یورو برای تولید 150‌هزار دستگاه خودرو است که نخستین تولید اواخر 1397 وارد بازار می‌شود؛ در فاز نخست دو محصول «نیو داستر» و «نیو سیمبل» در داخل کشور تولید می‌شود که طراحی آنها در مراحل پایانی است و پس از تحویل کارهای اجرایی آغاز می‌شود. فاز دوم از 2019 شروع می‌شود و سه سال طول می‌کشد که البته هنوز نهایی نشده است. 60 درصد سهام مربوط به رنو و 40 درصد مربوط به ایران است که 20 درصد مربوط به ایدرو بوده و مابقی در اختیار بخش خصوصی خواهد بود.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/24
خدا کنه رنو مثل ام تی ان بشه تو صنعت خودرو.
1396/5/24
بسی مشعوفیدیم
فقط تو رو بخدا خیلی ارزون ندید، قلبمون ضعیفه، پس میفتیم، آخه عادت به ارزونی نداریم
1396/5/25
سیمبل که همون ال90 هست تقریبا : |
1396/5/25
من پاسخ پرسش ابتدایی شما رو با خوندن متن نگرفتم! در متن هیچ اشاره ای به نوع خودروهای در مسیر تولید نشده است.
1396/5/25
بازم ماشین های گرون برای اقشار پولدار من نمیدونم خاصیت این قراردادها برای قشر متوسط جامعه چی هست الان که سیمبل و داستر داره وارد میشه و مطمئنا تجربه نشون داده قیمت مونتاژ با وارداتی فرقی نمیکنه ولی افسوس که هیچکس به فکر این مردم نیست
1396/5/25
شما جایی سراغ داری ماشین زیر 13000 دلار دست آدم بدن؟
اینجا ماشین 6000 دلاری داریم
اگه اینجا هم ماشین زیر 13000 دلار نبود الان کیپ تا کیپ خیابونا نشده بود پارکینگ
1396/5/25
@میم
عزیز دلم همه جای دنیا ماشین زیر ده هزار دلار هست.تو اروپا مثلا داچیا همین لوگان و داستر رو تولید میکنه که لوگان مدل پایه 7 هزار یورویی داره تو تاپ گیر هم جیمز می تستش کرد.یا مثلا داستر رو تو انگلیس بدون هیچ امکانات رفاهی(حتی بدون شیشه بالابر برقی) و با رینگ فولادی 7900 پوند میدن.تستش هم تو یوتیوب هست.یا هند و چین که مرکز خودرو ارزونه دنیاست.یا لادای روسیه.
1396/5/25
رنو هم داداش پژوئه !
داستر رو احتمالا میده ۱۱۰ تومن
سیمبول هم ۸۰
کاملا مناسب قشر متوسط به پایین !!!
1396/5/25
به این جمله دقت کنید:
#مردم کشورمان می‌توانند از سواری خودروهای با فناوری روز، با قیمتی منطقی و باکیفیت لذت ببرند.#

حرفی برای گفتن ندارم.
1396/5/26
45 میلیون میدم یه موسو مدل 83 میخرم با موتور 6 سیلندر 3200 سی سی و دنده اتومات و خیالم هم راحته تا مدت ها واسم کار میکنه نگرانه قطعه و تعمیرش هم نیستم! مریضم برم این آشغالو که موتورش 1600 سی سی و گیر بکسش دستیه اصلا برای خارج از شهر طراحی نشده و فقط قیافه داره بخرم !؟ تازه اینا گیربکساشون cvt است الان اگه خراب بشه هیچ تعمیرکاری تو ایران نیست که بتونه تعمیرش کنه ! اون شرکت وارد کننده هم از خداشه اینا رو بندازه به مردم چون اگه قطعه ای ازش خراب بشه چون تکنولوژیش تو ایران نیومده خریدار مجبور به سفارش قطعه اصلی میشه که هزینه سرسام آوری داره ! تا بیاد اون تکنولوژی وارد ایران بشه و تعمیرکار های ما یاد بگیرند cvt چجوری تعمیر میشه 10 سال طول میکشه اما این ماشینا خیلی کار کنند بعد 5 سال میافتن تو خرج !