موضوعات داغ

نسل جدید بی ام و Z4 به صورت مفهومی رونمایی شد + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی BMW در جدیدترین رویداد "Pebble Beach"، از خودروی کانسپت بی ام و Z4 رونمایی کرد که در مجموع خیلی بیشتر از یک طرح کانسپت خواهد بود. آدریان ون هویدنک، مدیر طراحی جهانی بی ام و می‌گوید: این یک اشاره است، یک اشاره بسیار نزدیک به آن چیزی که سال آینده برای تولید آماده خواهد شد.
البته در ادامه لازم به ذکر است که خودروی رودستر Z4، یک ماشین اسپرت با همکاری مشترک تویوتا خواهد بود که طرح نهایی آن با توجه به اظهارات "آدریان ون هویدنک" توسط این طرح مفهومی قابل پیش بینی خواهد بود که بسیار زیباتر و پویاتر از همیشه طراحی شده است.
در قسمت جلوی اتومبیل، مثل همیشه سنت بی ام و رعایت شده و باز هم شاهد طراحی جلوپنجره کلیوی شکل این خودروساز آلمانی هستیم، ولی اینبار کاملاً کرومی ساخته شده است تا جذابیت بسیار بیشتر و همچنین زیبایی بسیار بالایی را به چهره نسل جدید Z4 بخشیده باشد، هرچند ورودی‌های بزرگ هوا در اطراف سپر و همچنین تیغه‌های بزرگ قالب‌گیری شده بر روی سپر برای افزایش ضریب آیرودینامیکی این خودرو باعث شده است تا خصوصیات اسپرت بی ام و Z4 فراموش نشود.

بی ام و Z4 جدید

بی ام و Z4 جدید

اما در این میان یک مشکل وجود دارد و آن مربوط به طراحی قسمت جلوی اتومبیل می‌شود. نمی‌دانیم که متوجه این موضوع شده‌اید یا نه، ولی در نگاه اول فرم چراغ‌های جلو و همچنین طراحی بدنه اتومبیل در قسمت کاپوت، طراحی سری محصولات جگوار F تایپ را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند که شاید برای همه مخاطبان این موضوع قابل صدق نباشد!

مدل مفهومی بی ام و Z4

مدل مفهومی بی ام و Z4

به داخل کابین برویم، با ترکیبی از طراحی مدرن و ساده روبرو خواهیم شد که به زیبایی هرچه تمام‌تر بر روی کانسپت Z4 پیاده شده است که شروع آن با ترکیب رنگ بندی متفاوت قسمت راننده و قسمت شاگرد آغاز خواهد شد. پس از آن غربیلک فرمان می‌تواند یکی از مولفه‌های پیشرفته این خودرو باشد که از روی ماشین‌های کانسپت و آینده نگر الگوبرداری شده است و سپس به کنسول مرکزی نسبتاً ساده خواهیم رسید که در بالاترین قسمت آن یک صفحه نمایشگر لمسی قرار گرفته است. به بیانی ساده‌تر، این خودروی مفهومی در کنار بی ام و سری 8، اولین نگاه از نسل‌های آینده را به مخاطبان خود نشان می‌دهند که برای تحقق آنان مراحل چندانی باقی نمانده است.
همانطور که انتظار می‌رفت، از مشخصات فنی این خودرو هیچگونه اطلاعاتی ارائه نشده است، اما باتوجه به برنامه ریزی BMW برای حضور در نمایشگاه‌های فرانکفورت، لس آنجلس و دیترویت، می‌توان به ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با این خودرو امیدوار بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/28
یه نموره شبیه مازراتی شده
1396/5/28
واقعا بي ام و فوق العادس.وحشتناك عاشقشم.