موضوعات داغ

رینگ جدید فیبر کربنی پورشه چقدر قیمت دارد؟ + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بخش "Exclusive" از شرکت خودروسازی پورشه که پیش از این مقاله‌های مختلف از خط تولید، ویژگی‌های منحصربه فرد این بخش و همچنین بخش رنگ زنی آن در خودروبانک قرار گرفت، اولین شرکت در جهان است که رینگ‌های فیبرکربنی بافته شده را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که یک سبک کاملا نوآورانه در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود، مخصوصا برای سری اختصاصی 911 Turbo S که به گفته شرکت سازنده، حدود 20 درصد سبک‌تر و همچنین 20 درصد قوی‌تر از چرخ‌های آلیاژی معمولی هستند.
در ادامه گفتنی است که رینگ‌های تولید شده توسط بخش "Exclusive" پورشه، دارای وزن کمتر و کاملا "بهینه سازی" شده هستند که برای جذب نیروهای طولی و جانبی، به طور کامل از پلیمرهای تقویت شده فیبرکربنی یا به اختصار CFRP ساخته شده‌اند که با اندازه بزرگ خود یک چسبندگی بیشتر همراه با قدرت ترمز و شتاب گیری بالاتر خواهند داشت.
فرایند تولید پیچیده است و شامل برش و مونتاژ بیش از 200 بخش فیبرکربن برای استفاده بر روی رینگ می‌شود. در این مسیر کمپانی خودروسازی پورشه با استفاده از بزرگ‌ترین دستگاه برش و بافت فیبرکربن در جهان با قطر تقریبا 9 متر تنها برای بریدن الیاف فیبرکربنی استفاده می‌کند. هنگامی که رینگ‌ها مونتاژ می‌شود، با رزین آغشته شده (رزین ترکیبی طبیعی یا مصنوعی است که بسیار چسبناک است و تحت شرایطی ویژه سخت می‌شود) و در فشار بالا و درجه حرارت بسیار زیاد قرار می‌گیرند و سپس در یک فرایند خنک کننده طولانی قرار می‌گیرند تا سخت و مستحکم شوند.
کمپانی خودروسازی پورشه ادعا می‌کند که برای اولین بار در جهان است که از این روش برای تولید رینگ‌های اتومبیلش استفاده می‌کند که یک مزیت کلیدی برای این کمپانی خودروسازی آلمانی به شمار می‌رود. ولی خب برای داشتن این چرخ‌های منحصر به فرد، کمپانی خودروسازی پورشه هزینه بالایی هم از مشتریان خود دریافت خواهد کرد که طبق اعلام این شرکت، از اوایل سال آینده میلادی با قیمت حدودا 15 هزار و 232 یورو در آلمان عرضه می‌شود که با تبدیل آن به دلار معادل 17 هزار و 970 دلار خواهد شد، یعنی حدود 68 میلیون تومان!!.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/31
آلمان=مادر صنعت