موضوعات داغ

غایبان بزرگ نمایشگاه خودرو فرانکفورت کدام شرکت‌ها هستند؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایشگاه خودرو، یک روش سنتی و بهترین مکان برای نمایش آخرین دستاورد شرکت‌های بزرگ خودروسازی است که هرساله در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود و معمولا شرکت‌های خودروسازی سعی می‌کنند فرصت بدست آمده را غنیمت شمرده و در تمامی نمایشگاه‌های معتبر شرکت کنند. نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان هم در این زمینه یکی از نمایشگاه‌های معتبر جهانی به شمار می‌رود، ولی امسال در یک اقدام عجیب، چندین شرکت معتبر و اغلب اروپایی اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای حضور خود در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان ندارند.
اول از همه گروه خودروسازی پژو سیتروئن ملقب به PSA است که از چندین ماه قبل اعلام کرده که دو برند اصلی آن یعنی پژو و DS در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان شرکت نخواهند کرد و شاید سایر برندهای این گروه خودروسازی هم چنین رویه‌ای در پیش بگیرند، ولی فعلا عدم حضور دو برند پژو و DS در نمایشگاه آلمان‌ها قطعی شده است. هرچند به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی "ولوو" نیز تصمیمی برای حضور خود در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت نگرفته است.
بعد از پژو سیتروئن هم گروه خودروسازی فیات کرایسلر عدم حضور خود در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان را اعلام کرده است تا امسال این نمایشگاه بدون محصولات فیات، آلفارمئو و جیپ کار خود را دنبال کند و بدین معنا خواهد بود که مخاطبان آلمانی شاهد حضور شاسی بلند اسپرت " Stelvio" در نمایشگاه خود نخواهند بود. هرچند خودروی کراس اوور "جیپ رنگید" هم بازار خود را در قاره اروپا خیلی خوب پیدا کرده است و این نمایشگاه می‌توانست فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر مخاطبان آلمانی با این محصول باشد.
علاوه بر خودروسازان اروپایی و آمریکایی، برخی از شرکت‌های بزرگ ژاپنی نیز همچون اینفینیتی، میتسوبیشی و نیسان اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای حضور خود در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان نخواهند داشت، اما تصمیم نیسان برای عدم حضور خود در نمایشگاه فرانکفورت آلمان می‌تواند تعجب برانگیز باشد، زیرا کمپانی خودروسازی نیسان در حال راه اندازی نسل دوم نیسان "لیف" به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی در بازار اروپا است که نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان می‌توانست یک میزبان مناسب برای معرفی و نمایش این خودرو باشد.
البته در پایان ناگفته نماند که عدم حضور شرکت‌های ذکر شده باعث عدم فعالیت نمایشگاه فرانکفورت نخواهد شد، زیرا بیش از 50 درصد شرکت‌های خودروساز اروپایی، آمریکایی و آسیایی برنامه خود را برای شرکت در نمایشگاه فرانکفورت آماده کرده‌اند. بویژه شرکت‌های خودروساز آلمانی از جمله مرسدس بنز، BMW و آئودی که هرکدام به نوبه خود ماشین‌های جدید و مفاهیم آینده نگر رونمایی کرده‌اند تا در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان به نمایش آنان بپردازند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد