موضوعات داغ

3 هزار دستگاه خودروی هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی می شوند

عکس مطلب اول
شرکت سلام تاکسی به زودی 3 هزار دستگاه تاکسی هیبریدی را وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران خواهد کرد. عرضه ی این تاکسی ها با شرایط و تسهیلات خاصی همراه است و قرار است 30 میلیون تومان یارانه ی بلاعوض و همچنین 70 درصد وام بانکی برای آنها ارائه شود.
خودروهای در نظر گرفته شده توسط شرکت سلام تاکسی تویوتا پریوس هستند که این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی تنها 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر به عنوان کم مصرف ترین خودروی موجود در بازار داخلی مطرح است.
در خصوص شرایط فروش این خودروها مدیر عامل سلام تاکسی گفته است که قیمت هر خودرو 155 میلیون تومان است که 30 میلیون تومان آن یارانه ی بلاعوض بوده و تا 70 درصد باقی مبلغ نیز به صورت وام با سود 18 درصد و بازپرداخت 4 ساله پرداخت می شود.
در حال حاضر 300 هزار خودرو در حمل و نقل شهر تهران فعالیت دارند که از این تعداد 80 هزار دستگاه آنها تاکسی ها هستند. از این تاکسی ها فعلا تنها 110 دستگاه تویوتا پریوس هستند که با این طرح قرار است تعداد آنها افزایش پیدا کند.
غلامعلی خامص متین مدیر عامل شرکت سلام تاکسی همچنین گفته است که با افزایش تعداد تاکسی ها اپلیکیشن سلام تاکسی نیز راه اندازی خواهد شد اما تا آن زمان استفاده از این تاکسی ها با تماس تلفنی میسر است. قیمت خدمات تاکسی های پریوس نیز همان قیمت مصوب شوری شهر تهران است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/29
ايول دمشون گرم من ك خيلي حال كردم باريكلا
1396/5/29
فقط 3000 چرا؟!!!
1396/5/29
كار جالب و ضرورى بود با اين هواى آلوده نسل هاى بعد مشكلات زيادى خواهند داشت
1396/5/30
این کار تاکسیرانی خیلی ارزشمند و کارشناسانه بوده واقعا تبریک میگم
1396/5/30
همین 3000 دستگاه تاکسی به شرط جایگزین شدن مدل های فرسوده تاثیر خیلی زیادی تو آلودگی هوا دارد.
مصرف سوخت شهری تویوتا پریوس نسبت به خودروهایی مثل سمند و پیکان 1 به 5 می باشد .

حرکت خیلی خوبیه
کاش خودروهای برقی و هیبریدی بدون احتساب گمرک و مالیات به دست مصرف کننده می رسید. مصرف بنزین تو کشور فوق العاده پایین می آمد و آلودگی هوا به شکل چشم گیری کاهش پیدا می کرد و پولی که مردم بابت هزینه های خودروی های آشغال داخلی می پردازند هدر نمی رفت.
فقط یه مشکل هست اونم مافیای ایران خودرو و سایپا که محاله بذارن این اتفاق بیفته
مهم نیست مردم چقدر متضرر بشن چقدر هوای شهر ها آلودتر بشه چقدر مردم تو جاده ها جونشون رو از دست بدن
مهم اینه جیبشون با حمایت دولت پر بشه
1396/5/31
احسنت
1396/5/30
ماهی سه میلیون قسط