موضوعات داغ

سمند LX یا پژو 206 صندوقدار؟ مساله این است! دو خودروی پرفروش بازار

31 مرداد 1396
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

مقدمه

خرید خودرو یکی از مقوله‌هایی است که باید در آن دقت و ذکاوت فراوانی به خرج داد. اولین گام در این عرصه، بررسی نیازهای فردی بوده تا بر اساس آن بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین خودرو را انتخاب شود. از آن‌جایی که امروزه مشکلات اقتصادی با زندگی روزمره مردم عجین شده، بررسی نیازهای فردی جای خود را با میزان بودجه عوض کرده است. یعنی هر کس که اقدام به خرید خودرو می‌کند، در ابتدا گزینه‌های منطبق با بودجه خود را بررسی کرده و سپس سراغ نیازهای فردی خود می‌رود.

با توجه به این‌که در فصل تابستان هستیم، بر میزان تقاضای خودرو در بازار افزوده شده است. بر همین اساس بخش عمده‌ای از خریداران خودرو با توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شده، روی به خودروهای کارکرده می‌آورند. این درحالی است که هرشخص باتوجه به میزان بودجه‌ای که برای خرید خودرو در نظر دارد، گزینه‌های صفر کیلومتر و کارکرده زیادی را پیش روی دارد. در همین راستا باتوجه به کاهش قدرت خرید مردم با وجود آن‌که طرح‌های فروش اقساطی خودروسازان برای افراد جالب توجه است، اما تا حدودی میزان تقاضا در بازار خودرو به سمت خودروهای دست دوم سوق پیدا کرده است. از سوی دیگر برخی عقیده دارند خودروی کارکرده میزان افت قیمت محسوسی داشته که با خرید آن خطرپذیری کمتری را تجربه خواهند کرد.

اما دسته‌ای دیگر از مردم هستند که با توجه به علایق خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند که این موضوع می‌تواند شامل خودروهای کارکرده هم شود. از همین‌رو ما در این مقاله قصد داریم دو خودروی پرفروش بازار کارکرده را با یکدیگر از لحاظ فنی و افت کیفیت مقایسه کنیم تا در پایان به یک نتیجه‌گیری منطقی برای خرید آن برسیم. سمند LX و پژو 206 صندوقدار خودروهایی هستند که باتوجه به فضای نسبتاً کافی مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها قرار می‌گیرند.

به همین دلیل این دو خودرو از بازار داغ‌تری نسبت به خودروهای هم‌رده خود برخوردار هستند. گفتنی است در شرایطی که امکان عرضه خودروهای خارجی با قیمت مناسب در بازار مهیا نیست، چاره‌ای جز خرید خودروهای بی کیفیت داخلی با امکانات رفاهی بسیار کم نیست. در ابتدا بد نیست نگاهی به طراحی داخلی و ظاهری دو خودرو داشته باشیم تا ببینیم کادام یک از این دو خودرو برای خریداران جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

ظاهر قدیمی با طراحی ساده

اصولاً بررسی طراحی خودروهای داخلی کاری نه‌چندان منطقی به نظر می‌رسد. از آن‌جایی که خودروهای تولید داخل عموماً برای چندین سال قبل و یا چند دهه قبل هستند، نگاهی به طراحی آن‌ها کاری بیهوده و عبث به‌شمار می‌رود. با این حال برای این که قیاسی درست مابین این دو خودرو داشته باشیم، به‌صورت مجزا هر یک از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد که سمند وجود دارد، این است که این خودرو را خودروی ملی می‌دانند و خودروسازان کشور مدعی‌اند طراحی این خودرو در داخل کشور انجام شده و نشان‌دهنده اصالت خودروسازی ایران است. اما تحلیل‌ها نشان می‌دهد که هر بخش از سمند چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ فنی و ساختاری، از خودروسازان جهان به امانت گرفته شده ‌است.

این بدان معناست که سمند نه تنها اصالت ظاهری ندارد بلکه مشتری وقتی از این موضوع اطلاع پیدا می‌کند کمی نسبت به امنیت و اصالت سمند مردد می‌شود. درون کابین فضای نسبتاً کافی برای سرنشینان وجود دارد و صندلی‌های نرم و راحت از اصلی‌ترین مشخصه‌های آن به‌شمار می‌رود که همین موضوع باعث می‌شود مردم سمند را خودرویی مناسب برای سفرهای بین شهر انتخاب کنند. اما آن سوی میدان خودرویی است که از لحاظ ظاهری از وضعیت بهتری بهره می‌گیرد، همچنین در میان مردم به خصوص جوانان از مقبولیت بیشتری برخوردار است. ﭘﺮﻭژﻩ ﺗﻮﻟﻴﺪ 206 ﺻﻨﺪﻭقدﺍﺭ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺣﺮﻛﺖﻫﺎﻯ ﻣﺜﺒﺖ ﺩﺭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻯ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ. ﭘﺮﻭژﻩ‌ﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸـﺘﺮک ﺑﻴﻦ ﺷـﺮﻛﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ‌ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﭘﮋﻭ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷـﺪ ﻭ ﻣﺎﺣﺼﻞ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺳﺮﻯ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ 206 ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻯ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﺷـﺪ. 206 ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺑـﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻇﺎﻫﺮ ﻋﺠﻴـﺐ ﺑﺨﺶ ﻋﻘﺒﺶ ﻛﻪ ﻣﺪﺗـﻰ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺩ ﺗﺎ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﻴﻨﻪﺳـﺎﺯﻯﻫﺎﻯ ﻣﺘﻌﺪﺩ، ﺍﺭﺗﻘﺎﻯ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳـﺎﺧﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤـﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺻﻨﺪﻭﻗﻰ ﺟﺎﺩﺍﺭﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑک ﺁﻥ، ﺗﻮﺍﻧﺴـﺖ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﻴﺎﺑﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ 206 ﻫﺎچ‌بک ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺷﻮﺩ.

ﺑﺪﻭﻥ‌ﺷـک ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴـﭗﻫﺎﻯ 206 صندوقدار، ﺗﻴﭗ V8 ﺁﻥ ﺍﺳـﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺳـﺖ ﺑـﻪ ﺑﺮﺭﺳـﻰ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺯﺩه‌اﻳﻢ. بدون در نظر گرفتن این موضوع سمند LX آن‌چنان چهره زیبایی ندارد و کم‌تر کسی ‌است که از نگاه کردن به این خودرو لذت ببرد و بیش از حد ساده است. اما ۲۰۶ صندوقدار با وجود اینکه پروژه‌ای مشترک میان ایران و فرانسه است، اما به هر حال از یک اصالت ذاتی برخوردار است و اسم پژو را یدک می‌کشد. درست است که پژوهای این روزها بیشتر از اینکه فرانسوی باشند چینی شده‌اند، اما اگر چینی بودن قطعات ۲۰۶ را ملاک قرار دهیم، سمند LX هم آن‌چنان مزیتی نسبت به آن پیدا نمی‌کند. بسیاری از متقاضیان و خریدارن این دو خودرو هم عنوان کرده‌اند که ظاهر ۲۰۶ صندوقدار را دوست‌ دارند و آ‌ن‌ را نزدیک‌تر به محصولات روز می‌دانند. این در حالی ‌است که سمند ظاهری قدیمی و از مد افتاده دارد. شاید پارامتر ظاهر خودرو دست‌ کم گرفته شود اما به هر حال این موضوع می‌تواند تاثیری اساسی در خرید خودرو داشته باشد. بنابراین تا اینجا گردونه به نفع ۲۰۶ صندوقدار چرخیده است و سمند LX بازنده این مقایسه شده است.

هزینه و مخارج جانبی

از آن‌جایی که هر دو خودرو مربوط به یک خودروسازی هستند، از نظر کیفیت و متریال بکار رفته تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. میزان افت کیفی در خودروها به پارامترهای زیادی بستگی دارد که اصلی‌ترین آن‌ را نوع کاربری و مصرف خودرو می‌توان نام برد. هر دو خودرو در کلاس سدان قرار دارند که همین موضوع باعث می‌شود کاربری‌های شهری مانند استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی از آن‌ها انتظار رود که سمند کاملاً برای این کار مناسب است. زیرا از استهلاک کمتری نسبت به پژو 206 برخوردار است.

از طرفی یکی از مخارج دوره‌ای شایع در پژو 206، هزینه‌های مربوط به تعمیر و تعویض بخش جلوبندی است که ممکن است مصرف کننده در طول یک‌سال حداقل یکبار با این موضوع دست و پنجه نرم کنند که با وجود شرایط اقتصادی حاکم، هزینه‌ای حدود 650 تا 700 هزار تومان را در پی خواهد داشت. اما این موضوع در سمند ممکن است بازه زمانی بیشتری را شامل شود. از طرفی اگر بخواهیم هزینه‌های مرتبط با میزان مصرف سوخت را در نظر بگیریم، باید بگوییم که 206 صندوقدار از سمند LX مقرون به صرفه‌تر است.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی

باید توجه داشت که سمند LX و ۲۰۶ صندوقدار از نظر موتوری تقریباً نزدیک به یکدیگر هستند. یعنی سمند از موتوری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم دقیق ۱۷۶۱ سی‌سی بهره می‌برد. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8 نیز دارای موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجم دقیق 1587 سی‌سی ‌است. پیشرانه سمند قادر به تولید 100 اسب‌بخار نیرو و 153 نیوتون‌متر گشتاور است، همچنین 206 صندوقدار V8 نیز قادر به توانایی تولید 110 اسب‌بخار نیرو و 142 نیوتون‌متر گشتاور است که از لحاظ ارقام و اعداد برتری با سمند LX خواهد بود.

اما اگر بخواهیم این اعداد را در عمل ببینیم، باید بگوییم که شتاب صفر تا 100 پژو 206 صندوقدار V8 حدود 11.4 ثانیه از سوی کارخانه اعلام شده است و این عدد برای سمند حدود 12 ثانیه است. اما باید خاطر نشان کرد که اعداد گفته شده در بهترین شرایط ممکن ثبت شده‌اند و این بدان معناست که در خیابان شتاب 206 صندوقدار حدود 15 ثانیه و سمند LX حدود 16 ثانیه است. پس بار دیگر برتری با پژو 206 صندوقدار است. از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های موجود در این خودرو نیز باید گفت که هر دو خودو از اقل امکانات بهره می‌برند، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سیستم تهویه هوای دستی و شیشه‌ بالابر برقی برای هر چهار پنجره از جمله امکانات سمند LX محسوب می‌شوند. اما برتری پژو 206 صندوقدار V8 را می‌توان در سیستم تهویه اتوماتیک آن دید که در کنار تنظیم برقی آینه‌های جانبی، گرمکن آینه و بالابر برقی هر چهار شیشه، امکانات رفاهی بیشتری مهیا شده است.

نتیجه‌گیری

اما نکته‌ای اصلی در خرید خودروی کارکرده، سلامت فنی و ظاهری است که تنها با کارشناسی دقیق قابل تشخیص است، اما مساله مهم دیگری که رقابت بین گزینه‌های انتخابی را حساس‌تر می‌کند، موضوع قیمت‌گذاری خودروهاست.

سمند LX با قیمت کارخانه‌ای حدود 31 میلیون تومان قابل خرید بود که البته نسخه‌های کارکرده این خودرو را باتوجه به سال ساخت، کارکرد و سلامت خودرو می‌توان با قیمتی حدود 15 تا 29 میلیون تومان خرید و فروش کرد. از طرفی پژو 206 صندوقدار V8 هم اکنون دیگر تولید نمی‌شود که همین موضوع سبب شده بازار دسته‌ دوم داغ‌تری داشته باشد. نمونه‌های کارکرده این خودرو با توجه به پارامترهای گفته شده، قیمتی حدود 20 تا 37 میلیون تومان دارد. حال باید دید که کدام نیاز شما برای خرید هریک از این دو خودروها ارجعیت دارد.

هر دو خودروهایی بسیار قدیمی در سطح جهانی و با حداقل امکانات هستند، پژو 206 هزینه نگهداری بالاتری دارد و در عوض چهره جذاب‌تری نسبت به سمند دارد و از نظر هندلینگ نیز در شرایط بهتری است. سمند در مقابل هزینه نگهداری کمتری دارد اما بسیار ساده و طراحی به دور از هیجانی دارد اما فضای داخلی آن و مخصوصاً صندلی‌های عقب سمند برای مسافرت‌های برون شهری بسیار مناسب‌تر است.

اما در این رنج قیمتی اگر بدنبال یک خودروی مناسب برای درون شهر هستید، پژو 206 صندوقدار تیپ V8 گزینه مناسب‌تری است که از طراحی بروزتر و ظاهری شکیل‌تر برخوردار است، اما اگر قصد خرید خودرویی برای سفرهای برون شهری را دارید، سمند LX انتخاب منطقی‌تری است. اما باید اذعان کرد که هر دو خودرو بسیار قدیمی شده و پس از سال‌ها تولید و عرضه، نه تنها از نظر کیفیت بهبود پیدا نکرده‌اند بلکه از تولید کننده محترم خواستاریم که لطفاً در این رده محبوب قیمتی، کمی خودروهای جدید (به معنای واقعی) را همزمان با بازارهای جهانی به بازار تشنه داخلی نیز عرضه کند.

مشخصات فني
مدلسمندپژو206 صندوقدار
پيشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور1.8 لیتر1.6 لیتر
حداکثر قدرت100 اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه105 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور153 نیوتون متر در 3000 دور بر دقیقه142 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه
شتاب رسمي14.5 ثانیه12.2 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1220 کیلوگرم1190 کیلوگرم
قيمت33 میلیون تومان38 میلیون تومان

35 عکس

نظرات کاربران

117 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/31
من هر دوی آن ها را داشتم، سمند مناسب جاده و بیرون شهر است و بسیار عالی است؛ اما برای رفت و آمد در شهر خیلی مناسب نیست، اندکی بزرگ و پر مصرف است
پژو 206 و 207 در همه نسخه ها، برای شهر بسیار مناسب است؛ اما حتی برای یک سفر 3 ساعته برون شهری، اصلا مناسب نیست
علی الخصوص برای سرنشینان ردیف عقب که واقعا راحت نیستند.
1396/5/31
خداییش مطلب کم آوردین! آخه به اینام میگن ماشین که مطلب در موردشون نوشته بشه!!
1396/6/1
کلا سطح فرهنگ خیلی از ماها بیشتر از این نیست. عزیزم منم نیازی به خوندن این مطالب ندارم ولی یه نگاه به اوضاع جامعه بنداز 60 درصد مردم ماشین زیر 40 میلیون سوارن و این مطالب بسیار براشون مفیده
1399/10/9
همیشه یه عده گ...وه خور هستند میان زیر نقد و بررسی خودرو های داخلی ازین نظرا میذارن. بابا اصلا تو خوبی. تو بنز سوار تو شاسی سوار. ما همین گاری هارو سوار میشیم شما بورو بوگاتی بخر. فقط نمیدونم اگه سطحت انقدر بالاس اینجا چیکار میکنی؟ تو الان باید بری پولاتو بشماری نه اینکه بشینی مقایسه 206 و سمند بخونی ازین طرفم گ..وز گ..وز الکی بکنی
1401/8/7
تو خودت چول پرایدم نداری اینا همش حرفه
1396/5/31
واقا چه خودرو های به روز و بینظیری !! سمند ! این 2 تا مافیا ( ایران خودرو و سایپا) انقدر دستمون رو بستن که مجبور به خرید این ها هستیم، 206 صندوقدار وی 8 داشتم به معنیه واقعی کلمه نابودم کرد، 3 بار دیسک صفحه عوض کردم، تسمه تایم تو کیلومتر 15 هزارتا پاره شد ! اصلا وضعیتی بود ! ولی باز از این سمند بهتره
1398/3/8
سمند ای اف سون بوگاتی رو هم قورت میده چه برسه به اس دی قراضه طراحی موتور زیمنس المان روشه ماشین فقط سمند ای اف سون
1396/5/31
مقایسه شما اشتباه هست
۲۰۶ صندوقدار را باید با سورن توربو مقایسه کرد چون هر دو قسمت حدود ۳۸ میلیون تومان هستند

شما یک خودرو ۳۱.۸ میلیون تومانی داری با خودرو ۳۸ میلیون تومانی مقایسه می کنی معلومه ۲۰۶ صندوقدار می تونه برتر باشد

ولی با سورن توربو مقایسه می شد ۲۰۶ صندوقدار حرفی برای گفتن. نداشت
این طرف دار خارجی ها نباشید
1396/6/1
شما طوری از سمند تعریف کردید و 206 رو کوبیدید هر کی ندونه فکر می‌کنه سمند بهترین سدان دنیاست
سمند ماشین لش و بیخودیه حتی موتور ef7 هم رو مدل بنزینی جالب نیست خیلی خرابی داره و دائم باید تعمیرگاه باشه!!!
سورن توربو هم یه آشغال دیگه! فقط شتاب داره اما به هزینه نگهداریش نگاهی کردید؟
موتور ef7 تنفس طبیعی بدون کیت توربو هزینه های کمر شکنی داره چه برسه این که با بنزین بی کیفیت ایران هم سمند توربو بخری!!!
1396/5/31
متاسفم برای ملت ایران ( خودمون ) که این ماشین های از رده خارج رو میکنند میندازن به ملت چرا؟ چون ایران خودرو و سایپا و رفقا بخور بخور داشته باشن ... و جون ملت هم ک ارزشی نداره در برابر پول ... به جاش میگن ما یه صنعت خودرو مونتاژ کار داریم حداقل خودمون هم ک ماشین المانی سوار میشیم کی به کیه!
اینو تایید کنین سعی کردم سر بسته بگم درد ملتو :(
1396/5/31
نویسنده حداقل سورن را با v8 مقایسه میکرد بهتر بود بعدشم ظاهرا نویسنده اطلاعی در مورد موتور بکار رفته در سمند ندارد . کی تا حالا xu7 دارای113 اسب قدرت شده ما خبر نداشتیم و اگر منظور ef7 هست نه 8 سوپاپ هست و نه 1761 سی سی تازه قیمت سمند را هم 2 میلیون بیشتر زدین
1396/5/31
اولين ممنون ك بالاخره يه ماشين مقايسه كرديد ك مال ٩٦ درصدياس.
بعنوان كسي ك چن وقت ٢٠٦ صندوقدار داره عيباشو ميگم:
هندلينگ افتضاح ماشين ك اگر يه هفته بشينيد پشت ماشين قشنگ ميفهميد. ته ماشين اصلا تحت كنترل شما نيست
كولر ضعيف و پر سر و صدا ك واقعا صداش ازار دهندست.
كوچك بودن فضاي عقب ك اگه دو نفر با قد ١٧٠ ب بالا بخوان در صندلي جلو و ديگري در صندلي عقب بشينند واقعا نفر عقبي اذيت ميشه
سوم ارگونومي صندلي افتضاح راننده و شاگرد ك خيلي زود شمارو خسته ميكنه
ديد ناكافي روي شيشه عقب ب نسبت ٢٠٦ هاچ بك
كيفيت خيلي بد متريال داشبورد
صداي محيط خيلي داخل مياد
البته واقعا ب نسبت سمند من ٢٠٦ رو انتخاب ميكنم ولي خب ايراداتي ك ب ذهنم اومدو گفتم ك شايد بدرد بخوره.
1398/6/25
لطفا از نظر هزينه نگهداري و فني بيشتر توضيح بدين
1396/5/31
داداش اینجوری که شما خواهش کردی از ایران خودرو اونا حتما ترتیب اثر خواهند داد
راه حل: بووووووووووووووووققققق
1396/5/31
ایران خودرو از سال 86 تا 89 تولید 206 تیپ 5 رو قطع کرد و به جای اون 206 SD V8 یا همون تیپ 5 صندوقدار رو با قیمت بالاتر فروخت کسانی که 206 تیپ 5 رو دوست داشتند مجبور بودند 206 SD V8 رو بخرند. نکته مهم اینجا بود که بابت این صندوق حدود 2.5 میلیون پول بیشتری می گرفتند و صندوق 206 به گرانترین صندوق خودرو معروف شده بود . دقت کنید در سال 86 دلار 930 تومان بود با یه حساب سرانگشتی به نرخ امروز حدود 10 میلیون تومان ملت را بابت صندوق 206 سرکیسه می کردند.
حالا ایرانخودرو می خواد این حرکت رو روی 301 انجام بده
1396/5/31
سلام
در مقالتون قسمت قدرت موتور را اشتباه كرديد و قدرت موتور ef7 را براي موتور xu7 نوشتيد
دوما كه 206 توليدش متوقف نشده و همين امروز هم شرايط پيش فروش و ... در سايت ايرانخودرو اعلام شده
باتشكر از مقالتون
1396/5/31
هر دو بیخودن.
1396/5/31
از طرفی پژو 206 صندوقدار V8 هم اکنون دیگر تولید نمی‌شود که همین موضوع سبب شده بازار دسته‌ دوم داغ‌تری داشته باشد.
لطفا اصلاح بفرمائید ... امکان خرید 206sd صفر در حال حاضر وجود دارد ...
1396/5/31
دوستان سمند که کلا یک فاجعه هست، اما من از نویسنده مطلب یک سوال دارم، 206 هاچبک بهتره به صورت کلی و فنی یا صندوق‌دار؟
1400/3/1
فک کنم هاچبک
1396/5/31
به نظر من مقایسه بدی بود چون سمند ef7داریم که 16 سوپاپ دارد وخیلی عالیه(نه این مدل سمند)
1397/6/21
من پارسال پژو پارس داشتم یک لگن واقعی تو جاده از تیبا کم میاورد الان ef7 دارم مصرفش مثل پرایده مثل زانتیا هم راه میره خیلی راضیم،
1396/5/31
مزیتهای سمند نسبت به 206 که در متن گفته نشده .تنظیم برقی پشتی صندلیهای جلو ،تنظیم ارتفاع صندلی راننده ، سنسور دنده عقب ،رینگ 15و الومینیومی (البته در نمونه های قدیمی) ، قفل صندوق برقی ،زیر آرنجی بین صندلی جلو وعقب ،داشبورد ساخته شده از مواد نرم، حمل بار بیشتر با توجه به نوع فنربندی و ثبات و پایداری و کشش بیشتر در سرعتهای بالا وجاده های پر پیچ وخم و همه اینها با حدود 6-7 میلیون قیمت پایین تر .
1396/5/31
حيف دوربين به اين با كيفيتى كه بايد از اين آشغالا عكس بگيره
1396/5/31
۲۰۶ هر سال احتیاج به تعمیر جلوبندی داره؟ من ۹ ساله اس دی دارم و اگر از برندهای معتبر لوازم جلوبندی حتی ایرانی استفاده کنید حداقل ۲ سال دوام داره، واسه من حتی هر ۴تا کمکش سالمه هنوز
1396/6/1
والا منم الان یک اس دی مدل 88 دارم تا حالا که خدا رو شکر جلوبندیش دست نخورده و مشکلی هم نداره و کمک هاش هم هنوز سالمه! فقط لنت و دیسک و صفحش رو عوض کردم تا حالا!!
1396/5/31
من سمند رو ترجیح میدم و به نظرم بهتره
1396/5/31
حاجی تو که ر....ی به سمند همش همی از ۲۰۶تعریف تمجید میکنی سمندو تخریب میکنی
1396/5/31
بسیار بد اخه سمند چیکار به 206 صندوق دار داره ؟؟!! باید سمند رو با پارس مقایسه میکردی نه با 206 صندوقی یا حداقل 206 صندوقی را با رانا!!!!
لطفا مقاسه سمند رو با پارس بزارین ممنون

1396/5/31
نظر شخصی من در مورد مزایا و معایب هرکدوم:

206 :
مزایا: مصرف بنزین کمتر - شتاب بهتر - طراحی خارجی و داخلی بهتر - بازار کارکرده پر رونق تر - کیفیت بالاتر به خصوص از لحاظ موتوری - و برای بعضی از دوستان پاخور بهتر هم میتونه مزیت باشه :دی
معایب : کوبش سیستم تعلیق و سواری خشک - فضای داخلی کم - هندلینگ نچندان خوب در سرعت های بالا - ضعف شدید دیسک و صفحه کلاچ - صندلی های نامناسب

سمند ال ایکس :
مزایا : سواری نرم تر - فضای داخلی بزرگ - مناسب برای سفرهای بین شهری - قیمت پایین تر
معایب : مصرف بالاتر - سر و صدای بیشتر کابین - عایق بندی ضعیف تر - لذت رانندگی کمتر - مشکلات شدید سر سیلندر - بازار دست دوم کم رونق تر

در مجموع واسه سفر کردن سمند بهتره ولی واسه استفاده روزمره به نظرم 206 انتخاب بهتریه. اما انتخاب شخصیم در رنج زیر 50 ال نود هستش که درسته قیافه نداره ولی خوش فروش، بی دردسر و با کیفیته .
1396/6/1
عجب جناب سومیتومو شما به غیر از اینکه کارشناس اپتیما و تلیسمان هستید دستی هم در خودروهای داخلی دارین !!!! الیته از همون نظرات هم مشخص بود ال90 سوارین خخخخ
1396/6/1
دوست عزیز اولا فکر نمیکنم این موضوع به شما مربوط باشه که من چه نظری میدم، ثانیا نمیدونم در کودکی به شما چی گذشته که اینطور به مالکین ال نود توهین میکنی و بی ادب هستی، به هر حال همه در یک نوع خانواده که بزرگ نمیشن، ضمنا من رشت زندگی میکنم و خودروی زیر پام در حال حاضر مزدا 6 مدل 2.5 لیتری هستش میتونی تشریف بیاری ماشین من و سایر دوستان و آشنایان رو از نزدیک ببینی شاید یک فرجی به حالت شد.
1400/3/10
مستر سومیتومو اون اقا به مالکین ال 90هیچ توهینی نکرده.تنها چیزی که از شما عیانه شعور پایینته که همه رو به خویش خودت میپنداری.درضمن شما مزدا6 سوار میشی ولی من فهمیدم فرهنگ ادم ها به پول تو جیبی باباهاشون نیست.شما پیکان هم براتون سنگینه.یاد بگیر کسی ازت انتقاد کرد به خانوادش توهین نکنی
1396/5/31
در مورد پژو 206 اس دی در مقابل سمند ال ایکس اما با موتور ای اف سون بنزینی چه نظری دارید دوستان؟
البته نو.
کدوم رو پیشنهاد می کنید و چرا؟
1396/6/1
من خودم سمند ef7 رو انتخاب کردم و بعد از 2 سال و نیم از انتخابم راضی هستم. موتور خوب و پر قدرتی داره، جا پای عقبش به نصبت 206 خیلی بهتره، ماشین نرم تریه و مصرف بنزینش هم خیلی خوب و منطقی هست. بعد از 2 سال و نیم تا حالا هیچ مشکلی از لحاظ موتور و برق کشی و گیربکس پیدا نکرده. همین هفته قبل هم که سفر حدودا 1200 کیلومتر جاده و حدود 500 کیلومتر درون شهر، مصرف ترکیبی حدود 6.75 داشت که با توجه به استفاده از کولر به نظرم منطقی و خوب می رسه.
تنها مشکل کیفیت پایین لوازم پلاستیکی هست و ظاهری که زیاد جوونی نیست
1396/6/1
مصطفی جان ای اف 7 از نظر سواری و راندمان موتور خیلی بهتره ولی نگهداری بیشتری نیاز داره و باید روغن خوب بریزی و به موقع عوض کنی، در ضمن بازار فروش دست دومش هم بخاطر دید بد مردم به ای اف 7 کمی ضعیف تره، اگه با این دو موضوع کنار بیای در مجموع انتخاب بهتریه.
1396/5/31
سلام محمد هستم، ضمن تشکر از سایت خودروبانک...برای خرید یک خودرو مناسب با توجه به بودجه ای که هر فرد داره، بنده یک سیستم بسیاااار ساده و در عین حال کارآمد و "هوشمند" اختراع کردم !! :)) این سیستم از این نظر هوشمند هست که به افراد مختلف پاسخ ها و انتخاب های متفاوت رو کاملا با توجه به نیاز و سلیقه شما میده%
مواد لازم جهت راه اندازی سیستم هوشمند انتخاب خودرو ! یک عدد کاغذ، خط کش، خودکار و زیر دستی...مراحل انجام کار؛
1. قیل از هرکاری تکلیف خودتون رو با محدوده قیمتی خودرو روشن کنید...مثلا بین 30 تا 40 میلیون تومن
2. تکیف خودتون رو بین خرید ماشین صفر یا کارکرده مشخص کنید...با انتخاب ماشین صفر، همه گزینه های کارکرده از لیست پیش فرض شما حذف میشن و بالعکس. تا اینجای کار احتمالا کمتر از 10 خودرو برای انخاب شما وجود داره%
3. با خط کش یک ستون عمودی روی کاغذ ایجاد کنید...در ردیف های مختلف این ستون فاکتورهای مهم خرید خودرو را بنویسید ...1.زیبایی ظاهری، 2.کیفیت، 3.استهلاک، 4.قدرت موتور، 5.امکانات رفاهی، 6.بازار دست دوم، 7.خدمات پس از فروش، 8.راحتی رانندگی در شهر یا جاده، 9.فضای کابین و صندوق عقب، 10.کشور سازنده، 11.اعتبار برند 12.دوام و...همه از فاکتورهای خرید هستند.
4. حالا میرسیم به مهمترین بخش کار که این سیستم رو هوشمند کرده ! شما باید بر حسب "اهمیت" هر فاکتور خرید، به اون فاکتور نمره یا تراز اختصاص بدید؛
مطمینا فاکتوری مثل "زیبایی خودرو" برای همه افراد به یک اندازه اهمیت نداره، لذا با دادن تراز میتوندید اهمیت هر فاکتور رو برای خود مشخص کنید%...سعی کنید نمره تراز بین 1 تا 5 باشه و اون رو کنار هر فاکتوری بنویسید...برای مثال من به "زیبایی خودرو" تراز 3 و به "قدرت موتور" که برام مهمه تراز 5 میدم، چون "استهلاک" خودرو برام مهم نیست بهش تراز 1 میدم...درست مثل کارنامه تحصیلی%
5. حالا وقت این رسیده که گزینه های مورد نظر خودتون رو بالای صفحه و در یک ستون "افقی" بنویسید
فرض می کنیم که ؛ 1.سمند، 2.رانا، 3. 206، 4.پارس، 5.ال90 و 6.لیفان گزینه های من هستند...یعنی 6 خودرو...پس اونها رو به صورت افقی و کنار هم در بالای صفحه می نویسم؛ با انجام این کار شما یک جدول تهیه کردید که در یک ضلع شامل "اسامی خودروهای مورد نظر" و در ضلع دیگر شامل "فاکتورهای خرید بر حسب نمره اهمیت" است%
6. شروع کنید به نمره دادن ! سعی کنید براساس تعداد خودروها ( مثلا برای 6 خودرو بین 1 تا 6 ) نمره بدید. ( یعنی در هر فاکتور بهترین خودرو نمره 6 و بدترین خودرو نمره 1 خواهد گرفت )...اینکار نیاز به دقت بالا و البته اطلاعات در مورد خودروها داره...برای مثال من در فاکتور "زیبایی خودرو" به 206 بالاترین نمره، و به ال90 کمترین نمره رو میدم...همین کار رو برای بقیه فاکتورها هم انجام بدید.
7. وقتی جدول رو کامل کردید حالا میرسیم به "اعمال نمره های تراز"...در این بخش تمام نمره هایی رو که به خودروها دادید در عدد تراز فاکتور مورد بحث << ضرب >> کنید...برای مثال فاکتور "زیبایی ظاهری" برای من تراز 3 داشت...در این بحث نمره 206=6 نمره پارس=5 نمره لیفان=4 نمره سمند=3 نمره رانا=2 نمره ال 90=1 . پس نمره ها رو در تراز فاکتور ضرب می کنیم...یعنی نمره ضرب در 3...حالا داریم
نمره 206=18 نمره پارس=15 نمره لیفان=12 نمره سمند=9 و... .با اینکار جدول خودتون رو کامل کنید.
8. میرسیم به انتهای جدول حالا باید مجموعه نمراتی که به هر خودرو دادید رو با هم جمع بزنید...مثلا نمره 206 رو با هم جمع می زنیم :
زیبایی ظاهری=18 + قدرت موتور=25 + استهلاک=5 و...
<< یادآوری >> نمرات رو باید پس از اعمال تراز هر فاکتور جمع بزنید...این نمره تراز ها هستند که انتخاب شما رو هوشمند می کنن%
9. نمره کل هر خودرو را با بقیه خودروها مقایسه کنید،، مسلما بالاترین نمره، منطقی ترین انتخاب برای شماست%
<< مزایای این روش >> :
1. کاملا هوشمند بودن این سیستم که بر حسب سلیقه و استفاده شما خودرو رو معرفی می کنه و برای سلایق مختلف پیشنهاد های مختلفی میده.
2. اینکار از نظر روانشناسی تاثیر بسزایی دارد...زیرا شما با سند و مدرک منطقی به سمت خرید خودرو مورد نظر سوق داده می شوید...نه صرفا علاقه شخصی%
<< معایب این روش >>
1. این سیستم فقط نوع خودرو رو به شما معرفی می کنه، ممکنه پیشنهاد سیستم به شما 206 کارکرده باشه، ولی چون شما 206 ناسالمی خریدید بعدها از انتخابش پشیمون بشید...بنابر این بعد از استفاده از این روش لازمه که تحقیقات ویژه ای هم در مورد خود خودرویی که می خواین بخرید، انجام بدید%
2. انجام این روش نیازمند داشتن اطلاعات راجه ب استهلاک، قوای فنی و دوام هر خودرو ایرانی یا خارجی هست بنابراین در مورد دوام هر خودرو از کسانی که تجربه دارند، جویا بشید.
بابت کامنت طولانی عذرخواهی می کنم و امیدوارم که منظور و روش خودم رو درست منتقل کرده باشم...با آرزوی موفقیت%
1396/5/31
سمند LX یا پژو 206 صندوقدار؟ هیچکدام
1396/5/31
پژو 206 v8 تولیدش متوقف نشده!! اشتباه نوشتید
باید 206 رو با پارس مقایسه می کردید!
الان 206 v8 حدود 39 میلیون قیمت داره
1396/6/1
دقیقا !
من اصلا یک لحظه چشمام،پارس LX خوند سر تیترو
چون توی ذهنم اون بود بعد که آمدم خودم دیدم که سمنده نه پارس !
1396/5/31
ممنون خودروبانک از بررسی تون از اونجایی که این دو خودرو تو کلاس های جداگونه ایی هستن خیلی مقایسه درستی نبود ولی اینو همیشه باید بدونیم که اینحا ایرانه...!!
اگر بخوایم بی طرفانه قضاوت کنیم سمند LX با توجه به جثه اش بیشتر بدرد مسافرت های بیرون شهری میخوره ظاهرش دلچسب نیست استهلاک پایینی داره مصرف سوختش بالا قدرت موتورش هم نسبت به حجم موتورش پایینه...!!
از اون طرف 206 اس دی ماشین ماشین جمع و جور کم مصرف استهلاک بالا قدرت موتور و هندلینگ خوب ظاهر جوون پسند و زیبایی هم داره بیشتر مناسب داخل شهره...)))
1396/5/31
سمند EF7 رو هم میگفتید


یکی میگه خوبه
یکی میگه بده
یکی میگه شانسیه

بالاخره بده یا خوبه ؟؟؟؟؟
1396/6/1
با سلام
موتور EF7 نسبت به موتور قدیمی پژو حدود 25 اسب بخار توان بیشتر و حدود 15 درصد مصرف کمتر دارد. موتور EF7 کم صداتر بوده و تکنولوژی CVVT باعث لذت بیشتر رانندگی میشه (شما در هر دور موتوری گاز بدی شتاب می گیره)، ضمناً مزیت اصلی موتور EF7 در دوگانه سوز بودن اون مشخص تر میشه که موتوریه که برای گاز طراحی شده و افت توانش در گاز بسیار کمه.
بنده یک سمند موتور EF7 دوگانه سوز بدون رنگ مدل 94 با کارکرد 38000 تا خریدم به قیمت 27 میلیون
به نظرتون با این پول گزینه بهتری میشد خرید؟
1396/5/31
انشاله که هردوشون از چرخه تولید نیست و نابود بشن...انشاله که ایران خودرو نابود بشه... سایپا نابود بشه...پارس خودرو نابود بشه...کلا همشون نابود بشن
1396/6/1
دوست عزیز،پارس خودرو تولید کننده ی خودرو های با کیفیتی مثل:تندر90،پارس تندر،ساندرو،ساندرو استپ وی،برلیانسH320،H330،H220وH230 هستش.لطفا اینجوری از پارس خودرو انتقاد نکنید.
1396/6/2
سلام دوست عزیز
قصد بی احترامی به شما یا ناراحت کردنتونو ندارم.شما جوری از پارس خودرو تعریف کردین که انگار این کارخونه داره جدید ترین ماشین های دنیارو میده به مردم.همون ساندرو که فرمودین تمام چیزاش ال 90 و بدون هیچ امکاناتی داره 63 میلیون میده دست مشتری.یا مثلا اون برلیانس چی هست که قابل دفاع باشه.مردم ما اینارو میخرن چون انتخاب دیگه ای ندارن.انقد ماشین بدرد نخور سوار شدیم که ساندرو و برلیانس برامون شده ماشین با کیفیت و کارخونه تولید کنندشو حمایت میکنیم.
1396/6/3
اینا که گفتی معلولن .کاش علت نابود بشه اا
1396/6/1
لااقل سورن elx رو با ۲۰۶ صندوقدار مقایسه میکردین.
اینطوری منطقی تر بود.
1396/6/1
مقایسه کامل نبود چون
اصلا بحث میزان جاداری و ارتفاع کم 206 رو نگفتین
و ایکاش سمند ef7 رو میاوردین ک دیگه حرفی برای گفتن باقی نمونه
در ضمن اینم بگین ک 206 چقد کم دوام است خودم بشخصه 6 سال است سمند ef7 دارم و دوستم همزمان بامن 206 خرید الان من هیچ هزینه خاصی برای موتور نکردم ولی دوستم ب طور کلی مموتور عوض کرده و از کیفیت متریال داخلی اش کم شده
1396/6/1
اره اصن ۲۰۶ باید تولیدش متوقف که که ماشینای لش و بیریخت مثل سورن و سمند تولید شن.سمند باید با بنز cls مقایسه شه.موءمن راننده تاکسی ها هم راضی نیستن پیکان و آردیشون رو توی طرح جدید با سمند عوض کنن کجای کاری؟ باعقل جور در نمیاد پول رانا و جنتوی کارکرده رو بدیم قایق موتوری سمند.گنده و لش و زشت و بی اصالت
1396/6/1
یا اونی که دوستتون خریده ۲۰۶ نبوده یا نحوه نگهداری خودرو رو بلد نیست، من ۹ ساله ۲۰۶ دارم با ۱۸۰هزار کارکرد و موتور و گیربکس کوچکترین مشکلی نداره هنوز.
1396/6/1
سال 94 یک 206 اس دی وی 8 صفر کیلومتر گرفتم به امید آنکه همانند 206 هاچ بک 84 که داشتم ده سال بی درد سر با آن رانندگی کنم ولی ظزف یکسال مشکلات زیر برای آن بوجود آمد:
تعویض پتانسیومتر و استپر دو بار-تعویض ای سی یو-تعویض استارت سه بار-تعویض کلید شیشه بالابر-تعویض گیزبکس-تعویض دیسک و صفحه-تعویض لاستیک درها-پنج بار تعویض باتری-شش بار باز و بسته شدن تمام جلوبندی.
در نهایت بعد از یکسال دردسر کشیدن و دوبار در جاده ماندن با چهار میلیون ضرر آن را فروختم.
نمیدانم این ماشین بعد از سال نودو یک دچار چه مسئله ای شده که پای ثابت نمایندگیهای ایران فرقون شده است.الالعنت الله علی ایران فرقون و مسئولانش.
1396/6/1
اعداد و ارقامی ک برای شتاب اعلام کردید و هماهنگی شون تو مقاله از پهنا تو حلقم :)))))
1396/6/1
بعد این همه سال و خودروی ملی همون پانل تهویه هواش رو از 405 برداشتن!!
1396/6/1
با سلام خدمت عزیزان.به نظرم بعد از سالها تولید این دو خودرو فکر میکنم تقریبا" دبگه همه مردم میدونن که این دو خودرو کیفیت وعملکردشون چطوریه !درضمن صحبت از خودی جدید ویا پدیده تکنولوزیکی شگرفی در این دو نیست که بخواد مورد مقایسه فنی قرار بگیره موتور سمند رو همه میشناسن موتور TU5 رو هم همه باهاش آشنایی دارن معجزه ای قرار نیست رخ بده . ممنونم از زحمات همه عزیزان در خودرو بانک
1396/6/1
چرا رفتین سراغ lx معمولی؟؟؟؟ برید EF7 های جدید یعنی 95 به بعد رو با پارس یه یه چیز دیگه مقایسه کنید. EF7 های جدید جلو پنجره قشنگتری نسبت به گذشته دارن
1396/6/16
این مقایسه کاملا یک جانبه و ناعادلانه بود در مقایسه طرف باید نظر شخصی خودشو تحمیل نکنه توی این مقایشه موتور فول 206 16 سوپاپ رو با موتور 1800 سمند مقایسه کرده که میبایست ای اف 7 رو با تی یو5 مقایس میکرد سمند 113 اسب بخار داره و 206 با 110 اسب بخار لوازم و دستمزد 206 تی یو 5 بالاتر از سمند هستش و مصرف سوخت ای اف7 با اختلاف 1 یا 2 لیتر با 206 است امکانات رفاهی سمند شامل دزدگیر صندوق پران برقی با ریموت و کامپیوتر سخن گو و صندلی برقی تنظیم گودی کمر تنظیم ارتفاع صندلی و درچه کولر عقب و دما سنج داخل اتاق و کولر اتوماتیک که از طریق کامپیوتر تنظیم میشود و سنسور دنده عقب و چراغ عقب پشت شیشه ال ای دی و افتابگیر چراغ دار و رینگ15 الومینیومی و مهمتر قیمت سمند هم اکنون31200 و قیمت 206 هم اکنون 38500 البته صندوقدارش این میشه مقایسه بی طرف و حالا 206 زیبا تر کم مصرف تر کم صدا درون کابین و خسته کننده نیست
1396/6/1
نقد بسیار ضعیفی بود و بعضی جاهاش با واقعیت همخوانی نداشت. من خودم اس دی داشتم. شتاب اس دی خیلی از سمند بهتره. اینی که گفتید 16 ثانیه واقعا واسه من عجیبه (احتمالا در نگهداری خودرو سهل انگاری شده). به نظر من سمند از نظر راحتی سرنشینان بهتره از 206 مخصوصا برای سرنشینان عقب. تعلیق نرم تری هم داره. کلا سمند ماشین راحت تر و نرم تریه. ولی 206 حالت اسپورت تری داره. شتابش بهتره. ظاهرش بهتره. مصرف سوختش کمتره. در مورد استهلاک هم نظری ندارم چون خودم ماشینم رو با 10 هزارتا کارکرد فروختم و به اونجاهاش نرسیدم.
1396/6/1
بعد این همه سال و خودروی ملی همون پانل تهویه هواش رو از 405 برداشتن!!
1396/6/1
لگن بهتر است یا فرغون صندوقدار؟ مساله این است!
1396/6/1
من از سال 89 تا الان فقط یک بار جلو بندی 206 رو با 200 هزار تمن تعویض کردم چه خبره هر سال اون هم با هزینه 700 تمنی؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/6/1
سلام...تجربه شخصی خودم از 206 صندوقدار v8 خدمت شما عرض می کنم؛
1. ماشین رو با 2 ماه تاخیر در اوایل سال 93 تحویل گرفتم و حدود 40000 کیلیومتر باهاش رانندگی کردم.
2. به نظرم بین همه ماشین های ایرانخودرو 206 صندوقدار کلاس بالاتری داره و بیشتر به خودروهای امروزی شباهت داره، حداقل میشه گفت 206 هنوز هم توی خیابون های فرانسه دیده میشه%...البته ال90 هم توی فرانسه زیاده ولی با کلاس نیست خخخخ ! امکاناتش هم بد نیست و صندوقش هم به اندازه کافی جاداره...فرمونش هم خیییلی نرمه !
3. ماشین از نظر موتوری و گیربکس خوبه و به نظرم خیلی بهتر از پارس یا سمنده، همزمان با من یکی از اقوام پارس سال صفر گرفت که در کیلومتر 20000 گیربکس عوض کرد و کلی ایراد عجیب و غریب دیگه هم داره !
4. ماشینای ایرانخودرو از نظر کیفی همگی سر و ته یک کرباس هستن ولی در کل بعد ال90 باز 206 کیفیت و دوام بالاتری داره ( به آمار سازمان بررسی کیفیت خودروها مراجعه کنید% ) اگر سوار ماشین هم بشید کلا کیفیت بالاتر داشبورد 206 نسبت به پارس یا سمند، مشخصه.
5. ماشین من در این مدت یه سری ایرادات داشت که از یک خودرو صفر بعیده ولی از یک خودرو که ساخته ایرانخودرو هست اصلا بعید نیست ! : 1. روغن سوزی موتور که دیگه پای ثابت ماشینای صفر ایرانخودرو شده ولی خداروشکر مال من خیلی زود برطرف شد 2. تسمه تایم ماشین سوت می کشید که ایرانخودرو بهم گفت << صابون بزن >> درست میشه ! ؛ 5 بار رفتم نمایندگی و اینقدر سیریش شدم تا کلا عوضش کردن و درست شد. 3. یکی از درهای عقب توی سرعت بالا صدای باد میداد و موقع شستن آب میزد 4. چراغای مه شکن ماشین هر هفته به طور مرتب میسوخت و از آخر زنون گذاشتم و درست شد
هرچند که از یک خودرو صفر این همه ایراد بعیده ولی اگر ماشینم رو با پارس سال مقایسه کنم باید بگم یه چرخ 206 من به پارس سال میارزه...چه برسه به سمند که گفته میشه کیفیتش از پارس هم کمتره !
6. آقا لطفا خانواده های رشید 2 نفر به بالا سمت 206 نرن !! خداوکیلی ما که "له" شدیم توی این 206 !! 5 نفر که هیچ، حتی سه نفر با قد 180 توی ماشین و یه مسافرت 700 کیلیومتری، له شدیم به معنای واقعی کلمه ! این 206 اصلا صندلی نداره، چارتا میله زیرتون گذاشتن روشم با پارچه پوشوندن ! صندلی هاش خیلی بده...اتاقشم از بیرون بزرگتر از پرایده ولی داخلش از پراید کوچیکتره، چون اتاق پراید ساده تره و درهای کم ضخامت تری هم داره%...به خاطر همین تنگ بودنش ماشینو فروختم و هرگز جز sd سراغ ماشین ایرانی دیگه ای نرفتم%...من 36 تومن خریدم، 3 تومن براش لاستیک خارجی و سیستم صوتی گذاشتم همه رو با هم رد کردم= 32.5
جمع بندی؛ از نگاه من 206 صندوقدار یک خودرو خوش فروش و محبوب و با کلاسه که بیشتر بدرد خانواده های بسیاااااار کم جمعیت ( 2 یا سه نفره ) می خوره و از نظر موتوری، ظاهری و امکانات نسبت به هم قیمت های خودش چیزی کم نداره و بهترین گزینه برای خانواده های جوونه که اگر با ساخت ایرانخودرو بودن و کوچیک بودنش کنار بیاین مشکل دیگه ای نداره.
با این حال به نظر من توی رنج قیمت 40 تومن اگر اهل ریسک باشید میتونید به رنو مگان دستی و یا هیوندای آوانته دستی هم فکرکنید که 100% بهتر از ماشینای ایرانی هستن.
1396/6/2
منم میخوام یه مقایسه بکنم بین 206 و مزدا 3 آخه اونم خیلی پر فروشه اصلا هم مهم نیس که با هم تفاوت قیمت دارن خلاصه مزدا 3 طراحی خوبی داره هم داخلی هم خارجی از 206 خیلی سر تره به لحاظ موتوریم پر شتاب تر و بادوام تره و به طور کلی از متریال با کیفیت تری بهره گرفته و در ضمن باید اشاره کنم که آپشن های رفاهیشم بسیار بروز تره فقط یکم خرجش بالاس که اونم به درک .....
1396/6/2
یعنی عاشق آپشنای محصولات فرغون خودرو هستم که بدبختانه چاره ای هم جز خریدن اینها در حال حاضر نداریم. باید کلی پول بدیم برای تکنولوژی 20 سال قبل و از رده خارج دنیا
1396/6/3
اتفاقا 206 اس دی خیلی ماشین کم خرجیه ما مدل 86 داریم و بعد 6-7 سال شروع به خرج باز کردن کرد که با تعویض قطعات بازم مثل ساعت کار میکنه تا حالا هم تو جاده نذاشته مارو ، از بیشتر ماشین های ایرانی حتی ماشین های مدل بالاتر از خودشم شتاب بهتری داره
1396/6/4
206 صندوقدار مدل 86 رو هرگز با مدل های جدید 90 به بعد مقایسه نکنید ، ماشین شما بهترین سالهای تولیدی 206 اس دی بود
1396/6/3
از بس دلم خونه از لگن های وطنی کلا چند روزه با خودم کلنجار میرم که این مقاله رو بخونم که دلم راضی نمیشه
با این حال فقط نظرات رو خوندم
1396/6/4
آقا چرا بحث مى كنيد ماشين تو ايران شانسييه يه وقت خوب در مياد يه وقت بد
1396/6/5
سلام
مقایسه ضعیفی بود.
اگه تونستین یه مقایسه درستو حسابی از سورن و پژو پارس بزارید.
بررسی سورن توربو شارژ هم حتما بزارید
1396/6/26
انگار خودرو بانک نمیتونه ریسک کنه سورن توربو رو تست کنه
1396/6/5
سلام.
من از طرفدارای خودرو بانک هستم و همیشه این سایت و بررسی خودرو هاشو به همه معرفی می کنم. اما...

بد ترین و نادرست ترین مقایسه رو دیدم.

شما وقتی 206صندوقدار 38تومنی رو یه طرف مقایسه قرار دادین ، طرف مقابل هم میتونین از گزینه ای مثل سورن ای ال ایکس با موتور ef7 قرار بدین(یا همین lx رو با موتور ef7 مقایسه میکردین).
اونوقت رقیب 206 صندوقدار از لحاظ مصرف سوخت ، قدرت موتور ، شاید طراحی داخلی ، ترمز ها و... وضعیت بهتری پیدا میکرد.

یه دفعه میومدین سمند کار رو با 206 صندوقدار مقایسه می کردین خیال خودتونو راحت می کردین.

به عنوان یه مخاطب همیشگی این سایت ، این حس بهم دست داد این مقایسه ، از انتخاب خودرو تا متن نوشته شده ، نادرست و بد هست.

و در اخر بگم که همگی از کیفیت و شانسی بودن این رده از خودرو ها با خبریم و با توان مالی محدودی که داریم ، "مـجـبـوریـم" به خرید و حرف زدن در مورد این سطح خودرو ها...!!!
1396/6/12
ماهایی که چند ساله 206 صندوقدار و رانا و 207 داریم اصلا راضی نیستیم، کیفیتش فاجعه است. تو 22000 هزارتا تسمه تایم پاره کرد و تو 25000 هزار تا سنسور اکسیژن سوزوند.سمند هم که از اون بدتر چه موتور پژویی اصطلاحا چه موتور EF7. اگر میخواهید ماشین صفر بخرید حتما برید سمت ماشین های چینی و شرکت های خصوصی مثل مدیران خودرو و کرمان موتور که چند سال گارانتی و بیمه بدنه دارن.اگر هم تمایلی به خرید چینی ندارید دست دوم بگیرید ولی این آهن قراضه ها رو نخرید. یه نگاه به قسمت های گرند تور و تخت گاز بندازید متوجه میشید پژو در دنیا به عنوان اشغال شناخته میشه، حالا اینجا پژو شده سالار و هم خودشو میفروشن هم مشتقاتش رو تولید میکنن (سمند و آردی و روا و اریسان و غیره). اگر ایران نبود پژو تا حالا تبدیل به یه سری سوله خالی خاک خورده شده بود.
1397/1/13
بهتر بود ایم مقایسه بین همرده ها از نظر قیمت باشه مثلا 206 صندوقدار و سورن توربوشارژیا حداقل دنا
1396/6/16
من که حاضرم ماشین ژاپنی 25 سال پیش رو بخرم (الان یه میتسوبیشی گالانت دارم)، ولی سوار ماشینای ایرانی نرم.. ولی خب خانما زورشون زیاده مجبورم به 206 اس دی فکر کنم. :)
1396/6/17
شما سمند lx معمولی 31 میلیونی رو با 206 اس دی 39 میلیونی مقایسه میکنی....!!!!!! هشت سوپاپ با شانزده سوپاپ ..... بعدشم نتیجه گرفتی 206 بهتره.... بابا دم شماگرم...
بنده حقیر سال 83 206 صفر کیلومتر رو از کارخانه خریداری کرده و طی مدت 6 سال ، مسافت 90 هزار کیلومتر با آن در شهر وجاده طی نموده ام.
سال 95 اقدام به خرید سمند LX EF7 صفر کیلومتر نموده وتا به حال مسافت 25 هزار کیلومتر با آن طی نموده وهنوز هم همین ماشین رادارم....
مطلبی رو خدمتتون عارضم...
دوست عزیز با وجودیکه 206 بنده در اون سال بسیار باکیفیت تر از 206 های فعلیست و از آن کلی لذت برده ام ...اما بااین حال از زمانی که سمند خریده ام متوجه مزایایی از این ماشین شده ام که در نوشته شما هیچ اشاره ای به آن نشده است...
اولا از نظر ایرودینامیک 206 مساوی سمند بوده و هیچ برتری به سمند ندارد... در واقع سمند از از نظر مقاومت درمقابل هوا از تمام محصولات ایران خودرو بجز 206 برتر است
ثانیا از نظر صدای داخل کابین بین محصولات ایران خودرو جز کم صدا ترینهاست ( بخصوص مدلEF7)
ثالثا از نظر فضای سرنشین و صندوق عقب و نرمی صندلیها و سیستم تعلیق برتری کامل با سمند است
رابعا موتور EF7 قوی ترین موتور کار گذاشته شده روی محصولات ایران خودروست ( گروه سمند پژو و ال90 )... این موتور مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ بوده که در هیچ کدام از موتورهای دیگر ایران خودرو وجود نداشته و درمدلهای گرانتر مجهز به توربو شارژ میباشد.... ضمنا عملکرد این موتور بسیار نرم بوده در خارج از شهر دارای مصرفی پایین میباشد
از نظر آپشن هم سمند به مراتب مجهز تر است و از نظر کیفیت ساخت هم 206 برتری آنچنانی ندارد...
و نکته جالب اینجاست ... با وجودیکه سمند از نظر ایمنی هنگام تصادف از 206 بالاتر نیست اما موقع رانندگی حس امنیت بیشتری به سرنشینان منتقل میکند....
و در آخر.... بزرگترین مزیت آن اختلاف قیمت 7 میلیونی سمند ال ایکس EF7 با 206 اس دی میباشد که رقم کمی نیست....
با تمام این صحبتها به نظر اینجانب سمند ال ایکس EF7 با توجه به کارایی ، امکانات وقیمت ، یکی از بهترین وشاید بهترین انتخاب در بین محصولات ایران خودروست....



1396/6/18
چرا بعد از اینهمه گفتن از برلیانس اونو تست نمی کنید؟ 330 اتومات رو تست بگیرید لطفا
1396/6/19
بهتر بود سمند ال ایکس رو با اس دی v2 مقایسه میکردین
تو رنچ قیمت اس دی v8 سورن توربو هس که 206 هیچچچچچچچ شانسی در برابر سورن توربو نداره
نه از لحاظ اپشنی نه از لحاظ فنی
و کماکان سمند از تولیدات ملی دیگه برتره
همین ال ایکس رو در نطر بگیرین
تو رنج قیمتیش یا 206 تیپ 2 رقیبشه یا 405glx
که هر دو شیشه های ردیف عقبش دستیه قیمت اونا بالا هست چون ارم پژو رو دارن
همین سورن توربو اگه لوگو پژو یا رنو داشت ایران خودرو زیر 60 ملیون نمیفروخت و ملت هم میرفتن رو صف
حالا مثلا ال نود 43 تومنی اگه لوگو ایساکو داشت چیزی بین 30 تا 33 ملیون بود
ملت ما همینن همش به لوگو و شرکت سازنده فکر میکنن صرف نطر از اینکه هر سه ( سمند.پژو.رنو) در یک کارخانه با قطعات چینی تولید میشه
مثلا یه مثال میزنم
پارس xumبا موتور 1900 هشت سوپاپ قیمتش 43 ملیونه و دنا ef7 با 16 سوپاپ قیمتش 42 ملیونه
از لحاظ اپشن هم حد اقل دنا یه مانیتور و دوربین عقب و کروز کنترل و بلوتوث داره
ولی چرا پژو با موتور ضعیف تر و قدیمی تر و بدنه ضعیف تر و اپشن کم تر گرون تره خدامیدونه
کار به جایی رسیده که پراید 7 ملیونی رو هاچ بک کردن یه مانیتور و کروز و سانروف انداختن میدن 37 ملیون😰😰😰
مثلا همین ساندرو که 55 ملیونه شما بیا لوگو ایساکو بزار روش ببین 30 ملیون به زوووور فروش داره یا نه؟؟؟؟
اینم بگم من الان سنگ سمند رو به سینه نزدم و خودم هایما اس 7 توربو دارم
ولی از سال 88 تا 96 ال 90 و اونواع پژو و سمند رو داشتم و بازم میگم صرف نظر از اتاق لش سمند تو شتاب گیری ( مدلLx) از همه لحاظ از ماشینای دیگه بهتره
خرجش سالانه از تندر بیشتره ولی خدا نکنه ال 90 خراب شه که قطعاتش از نظر قیمتی زده رو دست زانتیا
206 هم ک اصولا ماشین 3 نفره هس و از تعادلش سر پیچ نگم بهتره
پژو هم به شخصه دیدم پارس تیو5 زد به یه سگ ...سگه بلند شد نگاه کرد و دو تا واق واق کرد و رفت ولی پارسه حد اقل 200 هزار تومن خرج صاف کاری گذاشت رو دست راننده بدبختش
مشکل ما ایرانیا اینه ماشین رو برای خودمون نمیخایم... برای چشم و هم چشمی میخایم ... خدایی پارس جز نمای خوشکل جلوش چه چیزی داره که 43 ملیون مول بی زبون میدین برا یه موتور 8 سوپاپ؟ صندلی جدید ایرانخودرو هم نگم بهتره
کیفیت کابین و داشبرد هم شما بیا 2.3 ساعت ماشینو بزار زیر افتاب بعد سوار شو بوی زباله دونی شهرداری میده
1396/6/30
داداش داری اشتباه مزنی!!!!!!!!
206 اس دی با سمند!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/7/3
از نظر من سمند برای خانواده های پر جمعیت و سنتی بهتره
یعنی برای کسانی که فقط دنبال فضا هستن
نه جوونی که میخاد از رانندگی اذت ببره
مهمترین عاملی که من 206 رو بیشتر دوست دارم هندلینگشه که قابل مقایسه نیست
شتاب اولیه 206 حتی 1400 سی سی از سمند بهتره
طراحی خارجی و داخلی که سمند حرفی برا گفتن نداره
در کل 206 یه طراحی درسته که دوستان با مونتاژ بد، کیفیت رو پایین آوردن
ولی سمند ساخته دست هموناییه که به 206 گند زدن
خودتون تصور کنید چی میتونه باشه
1397/4/18
سلام یکی از عزیزان گفتن ک ی یک با پارس تصادف کرد داغون شد من خودم هیوندای النترا داشتم با سرعت ۹۰ با ی سگ تصادف کردم سگه هیچی اش نشد اما سپر من خورد شد سینی فن و سینی زیر و مه شکن ها داغون شدن ۶ میلیون و ۲۷۱ هزار خرج رو دستم گذاشت تازه شانس آوردم خدا رحم کرد بدنه ماشین و رادیاتور آسیب ندید
1396/7/11
آقایی که داری 206رو با سمند موتور پژو اشغال مقایسه میکنی باید بدونی اینم که موتورEF7هم مصرف سوخت کمتری داره هم شتاب کمتری داره(منظور سریع تر) خیلی هم کم خرج تره درضمن کی گفته ظاهر سمند جذاب نیست والا من که تو قیافه206هیچی ندیدم نه بیرونش نه داخلش که اصلا مدرن نیست حداقل سمند از اون خیلی قشنگ تره اینو از ایرانیا نپرسید تو کشورهای مدرن تر با وجود سمند به 206اصلا محل نمی‌دن وگرنه چرا یارو باید سمندو بااین قیمت و امکانات که از خیلی از ماشینهای گرون تراز خودش بیشتره بره پارس لگنو بگیره بالای من هم سمند داشت هم پارس ال ایکس داره در به در دنبال پول میگرده اینو بفروشه همون موتورTU5که ازش تعریف میکنین بدترین موتوره که دیدم به خصوص تو ماشین سنگینی مثل پارس.به هیچ وجه هم استهلاکش مثل گروه پژو نیست اینجوری که نوشتی معلومه اصلا سوار سمند نشدی که فقط از بزرگ بودنش حرف میزنی درضمن اون آقایی که نظر داده ۲۰۶تو فرانسه هنوز هست کی رفته فرانسه یا فیلماشو دیده این نسل پژو دوروبر سال 2000تو فرانسه منسوخ شده.یکم با چشم باز نگاه کنیم کاملا تفاوت سمند باز همه پژو ها معلومه
1397/6/3
سمند بدترین ماشین دنیاست بدرد پیرا میخوره ولی ماشین من یعنی 206برای جوناست بنزین کمتر وشتاب بیشتری دارم.
1396/9/21
این سمند باید با ۴۰۵ glx و slx مقایسه میشد یا با ساینا که تو رده قیمتی همن (کار به قدیمی یا فرغون بودن ندارم فقط بحث قیمته) و ۲۰۶ sd باید با سورن و پارس و یا حتی زانتیا مقایسه میشد
1396/10/4
داداش شتاب مقايسه ميكني بيا با سمند ال ايكس موتور پژويي توي اتوبان كورس بزار ببينم ٢٢٣ تا با جي پي اس مثل من ميري ؟ شتاب چيه ناموسن مثل بچه سوسولا شتاب اوليه شتاب اوليه نه خدايي يه ديقه با دويستا برو من يكي نه دوتا اس دي وي هشت برات ميگيرم . مقوله اين دوتا اسپرت و چيزي در محدوده ي كلاسيكه . من هر شب از بانه بار ميبرم تهران با هر ماشيني بردم . ماشينايي با موتور tu5 تا صد و پنجاه خوب ميان ولي ازون به بالا تو ايرانخودروييا ٤٠٥ بعد پارس اي ال ايكس بعد سمند و الي اخر ولي سرعت نهايي سمند از همشون بيشتره بخاطر ضريب دنده هاش و كف نشينيش .
1396/10/7
مقایسه باید توسط یک ادم با تجربه صورت بگیره نه هر کسی پاشه بیاد یه متن بنویسه بره
206 یک ماشین از رده خارج اشغاله فرانسویه ک تو اروپا از ابتدا هم بازار خوبی نداشت
سمند سگش شرف داره به 206
1396/10/13
با سلام و خسته نباشید باید بگویم این مقایسه کاملا اشتباه است و سمند از لحاظ موتوری خیلی قویتر بوده و در ضمن سمند 16 سوپاپ است و قدرت خیلی بیشتری نسبت ب 206 دارد سمند ال ایکس ef7 خیلی قویتر است من هر دوی آن ها را امتحان کردم هم اس دی وی 8 و هم ef7 در ضمن قدرت سمند را اس دی اصلا ندارد ممنون لطفا اصلاح کنید
1397/2/10
206 های الان که چینی هستن رو بیخیال ماشین بالایی مدل قدیمی هستش که خیلی بهتره من خودم یه مدل 89 دارم راحت 200تا باهاش میرم ..بی سر و صدا و زور ...تعادلشم تو همون سرعت خوبه
1396/10/15
با سلام، من مىخوام ماشىن بگىرم لطفا ىه راهنماىى بکنىد، بىن سمند ال اىکس معمولى صفر ىا مدل 94-95-96 کارکرده و 206v8 و پارس ال اىکس کدوم به لحاظ هزىنه نگهدارى بهتره، ىعنى مثلا سه سال دىگه خرجاى کدوم بىشتره؟ نظر خودم خرىد سمند ال اىکس معمولىه، ممنون
1396/10/15
با سلام
شما باید سورن رو با ۲۰۶ اس دی مقایسه میکردی،واقعا چه فکری کردی،این مقاله رو نوشتی؟
الان سمند سورن با چند مدل موتور عرضه میشه،یکم بیشتر وقت بزارید برای مقاله نوشتن،ضمنا از نظر قیمتی هم نزدیکترن به هم دیگه.
یا حداقل مدل EF7 سمند LX رو مقایسه میکردید،که از نظر موتوری به روزتر هستش.
1398/3/12
سمند سورن موتور توربو داره و عادلانه نیست که این ماشین رو با ۲۰۶ اس دی مقایسه کنید.
1396/11/19
یه دفع بگید سمند و بندازید سطل اشغالی .سمند از خیلی جهات از 206 بهتره و مخصوصا امنیتش.اینم که میگید اتاق سمند فضای نسبتا کافی داره فک کنم 206 رو وان حمام فرض کردید😴😴
1397/2/5
با سلام،داش شما انگار هنوز پشت سمند ننشستی عزیزم،من خودم سمند داشتم فروختم و الان پارس دارم،داداشم 206 اس دی تیپ پنج داره،همه مدل ماشین هم روندم،از نظر نرمی اول زانتیا پسندیدم بعد سمند ای اف سون،از نظر شتاب هم هیچ ماشینی توی تاپ اسپید به پای ای اف سون نمیرسه،تمام ماشین های موتور پژو توی سربالایی ها کم میارن ولی تنها ماشین هایی که توی سربالایی رانندگی کردم و کم نمی اوردن زانتیا و ای اف سون بود الان پارس دارم ولی میخوام بفروشم ای اف سون بخرم،توی کورس گذاشتن هیچ ماشینی به پای ای اف سون نمیرسه درسته سنگینه و شتاب اولیش یکم پایینه،البته فقط یکم کوچولو توی شتاب اولیه بقیه ماشین ها از سمند بهتر هستن ولی از دنده سه به بعد سمند اون روی سگش رو نشون میده هیچ ماشینی به گرد خاکش نمیرسه جز زانتیا،البته زانتیا هم درمقابل سورن توربوشارز هیچی نیستش،از نظر جا داری سمند جادارتره و قیافه شیک تری داره تا 206،از نظر ایمنی هیچ ماشینی به پای سمند نمیرسه من تمام ماشین های زیر 60 میلیون رو روندم هیچکدوم مثل سمند نمیشه،تعادل سرپیچ عالی،نرمی و جادار بودن عالی،سربالایی عالی،قیافه اش هم سلیقه ای هست ولی بنظرم قیافه زانتیا لوله بعد سمند بعد پارس،از نظر اپشن هم سمند اپشن هاش بیشتره،آیا دیگه دلیلی براتون می مونه که بگید 206 بهتره؟؟؟؟
1397/2/10
سلام من تو تصادف داخل شهری دیدم سمند از پشت ب ی زانتیا زد من خودم تعجب کردم زانتیا داغون شد سمند کمی سپرش ترک برداشت من خودم نیسان پیگاپ دارم ی بار 206سپر اغبشو ب سپر ماشین من از کنار خورد سپر 206کلا از جاش کنده شد خب آروم بهم خورد تعجب کردم انگار اسباب بازیه از مکانیک پرسیدم گفتن هم وسایلش قیمتش بالاس هم از جلو دید کمه اکثرا جلو 206ها ضربه داره فقط من شناختم از این ماشینا سمند ایمنی تره وسایلش قیمتش مناسبه هم محکمه اما 206اسباب بازی
1397/3/4
خدایی ژست و خوشگلی 206 با صدتا سمند نمیشه عوض کرد. شتاب سرعت خوشگلی داشبوردش و بی صدا بودن موتورش . مصرف کم شتاب عالی هندلینگ بالا از حسنای 206 هس . سمند موتور ef7مشکلسازه و بخوای ی تسمه تایم عوض کنی باید موتور باز شه هرکسی هم ازش سردرنمیاره و تازگی ها هم کلی ایرادات داره که هیچکس حتی نمایندگی هم از ایرادات سمند سر در نمیاره بهتره خودتون برین ببینین نمایندگی ها . تازگی هم یه سشوار بهش اضافه کردن ک زیاد گاز بدی عین سیگاریا فیس فیس میکنه و اسم توربو رو یدک میکشه بهتره سمند با امثال خودش مثل پارس و 405 مقایسه کنین نه 206
1397/3/15
عاقایی که ندونسته مینویسی
اول برو سمندef7 با طرح جلو پنجره جدید سوار شو بعدا بیا اینجا چرندیات بگو.
1397/5/2
Slm دادا والا یکی میگع سمند خوبه یکی میگع ۲۰۶ الان کدوم بهتره
1397/4/20
سلام
راجب ظاهری که نظر دادید ولی یکی از دلیلای من واسه نخریدن اس دی ظاهرشه
سندلی عقبشم فقط برا بچه ها استفاده داره
وسایلشم خیلی گرونه
اینایی هم که شما گفتین اصلا آپشن نیست
من فضای داخل کابن سمند رو از هر ماشین دیگه ای بیشتر دوست دارم و راحترم هست
تو جاده هم با هردو رانندگی کردم یواذب که سمند میده قابل مقایسه با اس دی نیست
تو عکسی هم که گذاشتید سمنده شیک تره
دوستانی که از ef7 بد گفت
من دارم
تا حالا هم اذیت نکرده
یاد روزایی بیفتیدتازه انژکتور اومده بود همه ازش بد میگفتن چون شناخت نداشتن اینم مصداق اونه
1397/4/21
پژو 206 از همه لحاظ عالیه
1397/4/21
به هر کسی بگی سمند بهتره یا 206 معلومه میگه 206 😎
1397/7/16
اخه دوتا فرغون ایرانی دیگه مقایسه کردن داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/8/25
سلام دوست عزیز 16 سوپاپ و با 16 سوپاپ مقایسه میکنن شما اگه با سمند ef7 مقایسه میکردی مطمعنن از هر نظر یکسان بود و حتی تو شتاب در دور بالا ef7 برتری داشت قاطر و با اسب مقایسه نمیکنن که برادر نژاد دو اسب متفاوت با هم قیاس میکنن بعد تو جادهای که ما داریم فقط برای پیکان طرحی شده شما نمیتونی لامبورگینی مورسیالاگو برونی
یاعلی مقایسه خوبه بازم از این مقایسها بکن 😂
1397/10/14
سلام
چیچی دارید میگید سمند خیلی هم ماشین خوبیه ما یه 96داریم xu7 سالار جاده است ایمنیشم بالاست
چرا میگید قدیمیه؟؟؟؟؟؟بابا بخدا لامبورگینی مال 50سال پیشه که دیگه روشم تقلید کنی و بسازی هیچ کس هیچ کاریت نمیتونه بکه چون که قدیمیه
1398/3/13
هردوتاش را داشتم
با۲۰۶ دوبار چپ کردم و یبارش ۴تا ملق زدم ماشین پرس شد و من و دوستم الحمدولله چیزیمون نشد.از نظر ایمنی سرنشین و راننده تو چپ کردن با توجه به تجربه ای که داشتم خداییش با هر ماشین دیگه ای بودم الان ۷تا کفن پوسیده بود ازم.اما باید بگم که دلیل چپ کردنم تیز بودن خود ۲۰۶ در سرعت بالا و سر پیچ بود که نشد کنترلش کنم.دوستان عزیز از نظر بنده ۲۰۶ داشبورت خوبی داره چون تمام خرت و پرت ها مثلا پاور بانک و گوشی و کیف جیبی و کلید و سیگار و غیره را به راحتی میزاری روش و سمند سر پیچ اگه گوشیتون رو داشبورت باشه از پنجره شوت میشه بیرون😁اما از لحاظ بقیه موارد سمند هم مردونه تره هم لاشه دار تر و هم جادار تر و پرقدرت تر و هم در سفر راحت تر.کمی پیر مردی تره و ۲۰۶ جوان پسند تر اما اگه تو کلاس نباشین انصافا سمند بهتره.تو فروش ماشین چون خانمها هم مخاطب خرید ۲۰۶ هستن کمی خرید و فروشش بهتره.سمند مقرون بصرفه تر و کم استهلاک تر و قطعات ارزانتر.و ۲۰۶ هر روز سیستم برقش اذیت میکنه.و یکی از موارد بدی که در ۲۰۶ بنده را اذیت میکرد صدای لاق لاق دربها تو باز و بسته شدنه.۲۰۶ برای ۳ سال اول پس از تولید ماشین خوبیه و بعدش مشکلات فنی مثل یک زخم عفونی سر باز میکنه.برید یه سمند بخرید و ازش استفاده کنید.البته درآخر جمع بندی میکنم که هیچ کدوم ترمز بدرد بخوری ندارن.اگه در شرایط حساس و حیاطی با سرعت بالا یه مانع جلوتون سبز شد و ترمز شدید بزنید مستقیم با حضرت عزرائیل ملاقات خواهید کرد.ببخشید پر حرفی کردم.از خودرو های ایرانی انتظار خارج از تصور نداشته باشید همشون آشغالن.آهسته رانندگی کنین...
1398/5/27
سلام ، من خودم تو تحقیق واسه انتخاب بین 206 هاچ بک و سمند برای خرید هستم .
مزایای سمند :
1-اولین چیز که خودنمایی میکنه فضای داخل کابین برای سرنشینان عقب هست که البته فضای عقب 206 اونقدرام که میگن دیگه افتضاح نیست و قابل استفادس ولی سمند راحت ترهست
2-اونطور که فهمیدم نظر مشتریای مغازمو پرسیدم معمولا میگن سمند محکم تر و مقاوم تره و مشکل چپ کردن معروف 206 سر پیچ ها با سرعت بالا رو نداره
3-یخورده نسبت به 206 کم خرج تر هست البته این کاملا بستگی به خودروی شما داره و شانسی هست شاید 206 شما نسبت به سمند دوستتون کم خرج تر بوده باشه
4-برای بارکشی و مسافرکشی و کلا کارهایی که نیاز به فضا دارند قطعا از 206 خیلی برترهست
5-صندوق عقب جادار
6-طراحی داخلی کرم رنگ (البته این مزیت برای بعضی ها مزیت حساب میشه و سلیقه شخص ولی بازم باید میگفتم این نکته رو)
7-در نهایت برای راننده های جاده طبق نظرات عامه مردم مناسب تر هست تا راننده داخل شهر
معایب سمند :
1-اولین چیزی که منو از سمند دلزده میکنه (تو مدلهای یکم قدیمی تر) طراحی بسیار بد ظاهری داشبورد و قسمت ضبط دکمه های کولر و ... هست که بشدت پیرمردی و با اون چوب دورش واقعا حس حالت تهوع به طرف دست میده
2-سمند نقاط کور بیشتری در رانندگی نسبت به 206 داره (بستگی به نظر هر شخص دارد)
3-معمولا تو شهرهای شلوغ پارک کردن 206 نسبت به سمند راحت تر هست و کم جامیگیره
4-نمیشه گفت ظاهر بیرونی سمند بدهست اما نسبت به 206 گنده تر و یخورده غوله به درد خانوما نمیخوره و خط و خطوط طراحی خاصی نداره و ساده هست ولی در مجموع نسبت به ماشین هایی مثل تندر 90 جذاب تر هست
5-مصرف سوخت بیشتر از 206
مزایای 206 :
1-ظاهر جوان پسند و بروز تر و جذاب (به اصطلاح دخترکش)
2-طراحی داخلی زیباتر و اسپرت تر
3-قابلیت تاشو بودن صندلی های عقب جهت استفاده از فضای صندوق بیشتر
4-حس و حال نشستن پشت یک ماشین اسپرت خارجی (البته فقط در هنگام نشستن ! و تاحدی نه رانندگی)
5-در هنگام تصادف های شاخ به شاخ و از جلو موتور به سمت پایین (زمین) میره و موجب آسیب دیدن کمتر سرنشینان میشه
6-مصرف سوخت به شدت پایین تر به نسبت 405 و سمند
7-مناسب برای مصارف داخل شهری به علت سایز مناسب و مصرف سوخت پایین
معایب 206 :
1-فضای داخلی برای سرنشینان عقب کمی در مسافت های زیاد اذیت کننده هست (بستگی به سایز افراد دارد)
2-مشکلات چپ کردن سر پیچ ها در صورت داشتن سرعت بالا که این مشکل در سمند وجود ندارد و لااقل خیلی کمتر است
3-مشکلات برقی 206 (نظرات عامه مردم ) (نیاز به تحقیق)
4-فضای کم صندوق عقب
5-نداشتن دید جلو کافی
6-وابستگی بیش از حد ماشین به برق
در نهایت فقط سلیقه و عشق شخص به یک ماشین میتونه تصمیم گیرنده نهایی باشه و نه هیچ چیز دیگه ای . میدونم یه عده الان فحش میدین ولی من زیاد از نظر فنی بررسی نکردم و فقط از لحاظ چیزهای ظاهری و گفته های عامه مردم که بیشترشون نیاز به تحقیق دارن.مرسی از توجهتون در کل پیشنهاد خرید من فراری 458 ایتالیا هست ، یکم از سمند خوشکلتره ، قزمزم هست ، یکمم خرجش بالاست که فداسرتون
1398/5/30
بدون توجه به کیفیت مدل های معرفی شده از زحمات شما باید تقدیر کرد.همین که زحمت کشیدی وبا تصاویر با کیفیت دو مدل را معرفی کردید ممنون
1399/2/17
چرخِ سمند به 206 می ارزه البته EF7 ، نه موتورِ داغونِ رده خارجِ پژو
1399/4/18
تنها آپشن 206 اینه که خانوما رو بیشتر جذب میکنه و جمع جورتره وگرنه سمند از خیلی جنبه ها ماشین بهتریه خصوصا ef7
1399/5/22
سلام
من هم سمند ال ایکس و هم ۲۰۶ صندوقدار داشتم
اگر واقعا مصرف کننده هستید سمند نسبت به قیمت و کیفیت قطعات در حال حاضر ...۱۳۹۹.. خیلی گزینه بهتری نسبت به ۲۰۶ است
بنده این حرفی که می گویم با توجه به داشتن هر دو خودرو در طول دوره سه ساله عرض کردم....
اگر تو کار خرید و فروش هستید هم فروش ۲۰۶ صندوقدار ۲۰۰ میلیونی سخت تر از سمند ۱۴۰تا ۱۵۰ میلیونی است...به نظر من یک سمند ال ایکس صفر به قیمت ۱۴۵ بخرید و حدود ۵۰ تا ۶۰ تومن مابقی را هم یک پراید تمیز کارکرده برای توی شهر و...بخرید...۲۰۶ صندوقدار با بدتر از آن ۲۰۶ تیپ ۲ نخرید...حتی ۲ ساعت رانندگی با ۲۰۶ نیز در بیرون شهر خسته تان می کند...۲۰۶ های ایرانی از لحاظ بدنه و شاسی بسیار نسب به ۲۰۶ های فرانسوی ضعیف هستند...
1399/8/23
سلام من 2 ساله 206 صندوقدار دارم میخوام از معایب و محاسن این ماشین براتون یه توضیح بدم، اول معایب
1.هزینه نگهداری نسبتا بالا
2.صدا افتادن داشبورد بعداز کارکرد 130000 کیلومتر
3.فصای پای عقب، اگر قد 175 بخواد عقب بشینه، اذیت میشه
حالا محاسن
1.شتاب فوق العاده خوب
2.هدلینگ عالی سر پیچ (فقط 206 sd)
3.فرمون نرم
4.کولر و بخاری عالی
5.ترمز های بسیار خوب
6.موتور کم و سرو صدا
7.موتور کم مصرف
8.ایمنی عالی نسبت به رقبا هم رده
9.کشش و شتاب خوب تو سربالایی ها

1399/8/25
آیکو سمند lx موتور 1.8 لیتری بهتر از پژو 206 sd v20 موتور 1.4 است!!!
1399/8/27
اصحاب کهف بعد حدود 300 سال که از خواب بیدار شدن داشتن شاخ در میاوردن، من بعد از سه سال!!!!!!!!!!!!!!! وقتی قیمت ماشینای ایران خودرو و سایپا 20 تا 40، 50 تومن بود همه اخ و پیف میکردن الان + 200/000/000 تومن شده همه دارن سر و دست میشکنن. کلن ما 180 درجه با کشورهای دیگه و مردم کشورهای دیگه فرق میکنیم. از ماست که بر ماست.
1399/10/9
من هم 206 تیپ 5 داشتم هم سمند LX ساده. میخوام یه قضاوت بی طرفانه برای مصرف کننده داشته باشم که بدونه تجربه رانندگی با جفتشون چطوره.
دنده های 206 خیلی بهتر از سمند جا میره و موقه تعویض دنده توی 206 حس بهتری داری اما دنده های سمند یکم سفت تر جا میره. فرمون جفتشون نرمه اما فرمون 206 یذره نرم تره که قابل توجا نیست اما دوی دور زدن بصورت درجا مخصوصا توی پارکینگ های طبقاتی سمند به فضای بیشتری احتیاج داره شاید مجبور شید پیجو دو فرمون رد کنین. حسی که پدال های کلاج و گاز و ترمز این دوتا ماشین بهت میدن چندان باهم فرق نداره. از نظر سیستم تعلیق سمند خیلی نرم تره انگار توی کشتی نشستی کلا رانندگی با سمند بخاطر وزن و ابعاد بزرگترش صندلی های راحت ترش و سیستم تعلیقش نرم تره اما 206 این حس نرمی و استحکام رو بهت نمیده. برای رانندگی توی ترافیک شهری 206 خیلی بهتره چون هم تیز تره هم برای سبقت ها چابک تره هم کوچیکتره و جاپارک راحت تر براش پیدا میشه همچنین مصرفش پایین تره اما 206 برای مسافت به هیچ وجه مناسب نیست. نه جا برای وسیله داره نه سرنشینا راحتن نه هندلینگ خوبی داره. با 206 نمیشه پیچا رو با سرعت رد کرد قشنگ حس میکنی الانه که ماشین چپ بشه. اما سمند برای جاده عالیه حس اعتماد و راحتی خاصی توی جاده بهت میده همچنین فضای کافی برای بار و سرنشین داره. کلا سرنشین ها توی سمند راحت ترن چون هم صندلی های راحت دارن، سرنشینای عقب زیر لیوانی و زیر آرنجی دارن دریچه کولر و بخاری مخصوص سرنشینای عقب دارن. از نظر میدان دید اگر ارتفاع صندلی سمند رو بدی بالا به دلیل پنجره های بزرگ و آینه بقل های بزرگ دید بهتری نسبت به 206 داره. امنیت سمند برای سرقت بهتره چون کلاف دراش خم نمیشه و در صندوقش فقط از داخل ماشین و توسط سوییچ باز میشه اما میشه کلاف در 206 رو تقویت کرد. البته هر دوتا ماشین به ابزار های ضد سرقت اختیاج دارن. راجبه هزینه نگهداری حرف نمیزنم چون واقعا بستگی به ماشینش داره. اما برای جمع بندی سمند مساوی است با راحتی بیشتر نرم تر حس اعتماد بیشتر و مناسب برای مسافرت و 206 مساوی است با چابکی مصرف سوخت کمتر کوچیکتر و مناسب برای رانندگی شهری موفق باشید
1401/11/27
عالی کفتید من هردو تجربه کردم
1399/11/30
به نظرم پژو 206 SD قبل از سال 1391 خیلی عالی بودن،شتابش هم خیلی عالیه
و همچنین برای اسپرت و تیونینگ کردن خیلی قشنگ و عالی میشه و پژو 206 SD هنوز جوان پسنده و خریدار زیادی هم داره
ولی سمند برای پیر مردا خوبه😂😂😂😂
1399/12/17
آخه براتون متاسفم 206 مسخره رو با خودرو ملی مقایسه میکنید؟؟؟؟؟!!!!! 206 به تیبا نمیرسه چه برسه به سمند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
1400/3/26
خداوکیلی هنوز از این ادما وجود داره ؟ خودرو ملی خودرو ملی
اولا گ*ه تو خودرو ملی ، دوما چی چیش ملی تارو پودشو در بیاری سر سوزنیش ملی نمیشه ...
1402/3/2
اقا شما که میگید سمند امنیتش یکم کمه شما اگه با اس دی از جلو تصادف کنی کاپوتش کلا جمع میشه و در ضمن سمند هم تنظیم برقی ایینه ها رو داره ولی خوب تنظیم اتومات تهویه سمند از سخنگو میشه دما رو تنظیم کرد تا خودش کار کنه و کامپیوتر سفری داره که اس دی نداره و شتاب رو هم سمند ای اف سون میتونه از اس دی برتری داشته باشه