موضوعات داغ

داستان ورود شاسی‌بلند زوتی دامای X7 به ایران چیست؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی چند دستگاه زوتی X7 به نام دامای Damai به ایران آمده است که احتمال‌ها را به عرضه ورود این خودرو به ایران بیشتر کرده است. دامای زیر مجموعه گروه زوتی است که تابحال مدل زوتی Z300 به ایران نیز توسط سایپا آمده است و ورود مدل‌های دامای X7 نیز باعث شده تا نیم نگاهی به گروه خودروسازی سایپا به عنوان گزینه احتمالی وارد کننده این خودرو داشته باشیم. حال ورود دامای به ایران به صورت گذر موقت احتمالاً برای انجام تست‌های جاده‌ای است وگرنه کسی که توانایی واردات خودرو به صورت گذر موقت را داشته باشد، قطعاً به سراغ گزینه‌های چینی نمی‌رود! آن هم چند دستگاه!
دامای X7 در حقیقت کپی نسبتاً خوبی از فولکس واگن Cross Blue کوپه است که البته با توجه به اینکه در ایران چنین خودرویی وجود ندارد، در کشور ما چهره تازه‌ای محسوب می‌شود. البته این مدل از فولکس واگن هنوز به مرحله تولید نرسیده و تنها به صورت مفهومی معرفی شده و زوتی قبل از تولید آن توسط فولکس واگن دست به کار شده و به سرعت کپی آن را روانه بازار کرده است! دامای X7 در هر صورت چهره به روز و مدرنی دارد و زوتی در این مورد عقبه نسبتاً طولانی دارد و به طور مثال خودروهایی SR7 را از روی آئودی Q3 و دامای X5 را از روی فولکس واگن تیگوآن کپی کرده است.

دامای X7

دامای X7

دامای X7 دومین نسخه از محصولات دامای است و همانطورکه گفتیم دامای جزو زیرمجموعه زوتی محسوب می‌شود. البته نام انگلیسی این خودرو دومی Domy است و روی خودروهایی که به ایران آمده دومی نوشته شده و هنوز معلوم نیست در صورت ورود به ایران با چه نامی وارد خواهد شد. دامای؟ دومی؟ زوتی؟ یا یک اسم دیگری!

زوتی دومی

زوتی دومی

روی دامای و یا دومی، سه نوع پیشرانه توربوشارژ نصب شده است. دو نوع پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و یک نوع پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ که روی مدل های وارد شده همین مدل 1.8 لیتری توربوشارژ نصب شده که می‌تواند حداکثر 170 اسب بخار و 245 نیوتن متر را تولید کنند. روی این مدل گیربکس 6 سرعته دوکلاچه نصب شده است البته زوتی اعلام کرده که به زودی پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با توان 190 اسب بخار نیز روی این خودرو قرار خواهد گرفت.

دومی

دومی

طراحی داخلی دامای نیز خوب و مدرن است و صفحه نمایش بزرگی در وسط کنسول میانی قرار گرفته است. البته در این قسمت نیز کاملاً کپی برداری از فولکس واگن رعایت شده و طبق آن طراحی و پیاده سازی شده است.
دامای X7 در حقیقت خودروی بزرگی محسوب می‌شود و با سایز 4736 میلیمتر طول، 1942 میلیمتر عرض و 1672 میلیمتر ارتفاع باید گفت که با یک شاسی بلند بزرگ سر و کار داریم.
دامای X7 در ماه اکتبر به بازار چین عرضه خواهد شد و قیمت آن بین 78 هزار یوآن تا 154 هزار یوآن خواهد بود که با این قیمت‌ها باید گفت احتمالاً در ایران اصلاً ارزان قیمت نخواهد بود و باید منتظر قیمتی بیش از 150 میلیون تومان را برای این خودرو داشته باشیم. قیمتی که کار را برای دامای بسیار سخت خواهد کرد و رنج قیمتی بسیار سختی برای این چینی تازه وارد خواهد بود.

نظرات کاربران

45 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/2
آقا یه زمانی هم میگفتین پژو ۲۰۰۸ حداقل ۷۰ میلیون قیمت داره بعدش اومدن گفتن که حداقل ۹۸ میلیون اینم الان میگیم حداقل ۱۵۰ بعدش میشه حداقل ۲۰۰
ولی اینا اصن به کنار اونی که اینو واردات میکنه واقا چیجوری میخواد از پس رقابت با ژاپنی و کره ای جماعت بر بیاد؟؟
1396/6/2
با توجه به مشخصات به نظر می رسه موتور هاش رو از جک تامین کرده- چون این مشخصات موتورهای جک هست. یعنی هر سه مورد هم 1.5 هم 1.8 و هم 2 لیتیری! گیربکس هم همونه!
1396/6/2
150 میلیون رو پیشانی مردم چی نوشته شده؟
نوشته احمق؟؟؟
آخه کی حاضره بابت این خودرو 150 میلیون بده اونم برند زوتی که جایگاه بالایی در صنعت خودرو چین نداره
1396/6/3
اینجور آدما زیاده 130 تومن پول تیگو 7 میدن مطمئن باشید پول اینو هم میدن چون پول باد آورده تو ایران زیاد هست
1396/6/2
رنج بالای صد میلیون جاییه که چینی ها کم کم و با توجه به روند افزایش نرخ دلار میخوان به اونجا وارد بشن .... البته ماشین های کپی چینی واقعا وارداتش تاسف برانگیزه بهتره دست کم از اون شرکت های چینی واردات صورت بگیره که محصول مال خودشونه نه اینکه کپی باشه در نهایت اوردن این محصولات نشون دهنده اینه که سایپا رو تیبا گیر کرده و ایران خودرو رو سمند! ظاهرا خبری از توسعه محصول نیست!
1396/6/2
جالبه....توى فيلم هم مشخصه که دکمه اتومات سقف کار نميکنه و راننده تا آخر دستش رو دکمه است... احسنت به چين با اين توليداتش...و هزار احسنت به وارد کننده محترم که ميخواد اين ماشينو به ملت غالب کنه .....
1396/6/2
قیمتش رو اشتباه حساب کردین فکر کنم . فک کنم زیر 110-120میلیون باید باشه
1396/6/2
داخلش خیلی خوشکله، موتورشم به نسبت خوبه
فقط خدا کنه مثل چری قیمت نجومی نداشته باشه
1396/6/2
چرا فقط اين ماشينهاي چيني وارد كشور ما ميشوند تو هيچ كدام از كشورهاي همسايه ما كه گشتيم ماشين چيني نيست يعني لياقت ما كمتر از اهالي سوريه و عراق و تركيه و ... است ؟ اسم اسباب بازيهاي چيني رو هم تو سايت نزارين جنسهاي آشغال رو ميدن به خورد ملت ما و خودشون بنز و بي ام وي سوار ميشن
1396/6/3
اینکه فکر کنین همه چینی ها آشغالن و جایی دیگه صادر نمیشن کاملاً اشتباهه . چین الان فوق العاده پیشرفت کرده . در ضمن ماشین های دیگه ای هم میان ایران مثل بنز و رنو و بی ام و برندهای کره ای و... اما مشکل اینجاست که قیمتها درست نیست . اگه قیمتها درست باشه هر کسی میتونه با توجه به بودجش ماشین خوبی سوار بشه . یکی چینی . یکی آلمانی . یکی کره ای و .... . اون حرفتون راجع به بنز و بی ام و سوار شدن چینی ها هم اشتباهه تا رده 20 تو پرفروش ترینهای چینی اسمی از این برنده ها نیست . بیشترشون ماشین های فولکس واگن و تویوتا رو سوار میشن ( بیشترشون هم مونتاژ خود چین هست ) . راجع به سوریه و عراق هم نمیدونم راجع به کدوم خوشبختیشون صحبت میکنین . یه سفر برین عراق ( تازه مناطق امنش ) میبینین که چه ویرانه ای شده و چه وضعیتی داره . در آخر میگم الان خیلی از برندهای مشهور هم وارد ایران میشن اما مشکل فقط قیمتشون هست ( به خاطر مالیات و هزینه گمرک ) که چند برابر میشه .
1396/6/2
بیچاره تورگ!
1396/6/2
عجب عزیزان پیشرفت چینی ها شوخی نیست به عات وسعت بازار و صنعت و سهل الوصول بودن دستیابی به زیر ساختهای اولیه سیاست های اقتصادی و صنعتی صحیح حرف گوش کن بودن مردمشون دارند به سرعت پبشرفت میکنند وقتی جیلی در یک بازار 1 ملیارد نفری تحت حمایت فعالیت میکنه خیلی بیشتر و راحت تر از برندی مانند ولوو میفروشه بنابراین به راحتی پولدار میشه و ولوو رو میخره و حالا دیگه یه تیم طراحی خوب و یه برنده لوکسم داره
1396/6/2
سلام
یه سوال داشتم. یعنی کسی گیر میادکه برای خرید این ماشین بالای 150 میلیون بخواد هزینه کنه؟ قید اسپورتیج و توسان و سانتافه و گرند ویتارا و ... با یکم هزینه بیشتر یا کمتر رو بزنه؟
1396/6/5
واقعا رأست ميگى آدم بايد خيلى اسكل باشه كه اين كارو بكنه
1396/6/2
خخخخ بیش از ۱۵۰ این چندمین بار ک ی چینیه بالای ۱۰۰ شکست میخوره ولی بعضیا بازم اصرار دارند!چون میدونند چقد سود میکنند! مثل هاوال و جیلی x7
1396/6/2
فکر نکنم فروشی داشته باشه الان خودروهای زیر ۱۰۰ تومان فروخته نمیشه چه برسه به این
1396/6/3
طراحی بیرونی ماشین به یه طرف طراحی داخلیشم به یه طرف.... داخلش انگار از طراحی پیکان استفاده کردن
1396/6/3
نمیدونم چرا به عقبش نیگا میکنم پورشه پانارما چاق میبینم
1396/6/3
حالا انگار زوتی خودش چی هست که زیر شاخش domy چی باشه خدا کنه اگه وارد میشه بزنن زوتی روش که یوقت آبروریزی نشه
1396/6/3
حالا انگار زوتی خودش چی هست که زیر شاخش domy چی باشه خدا کنه اگه وارد میشه بزنن زوتی روش که یوقت آبروریزی نشه
1396/6/3
تمام ماشینهای چینی با قیمت متسط یوان 600 تومان به دست مشتری ایرانی میرسند پس قیمت فول این ماشین قیمت هایما است وحداکثر 90 میلیون خواهد بود بیخود روی ذهن مردم کار نکنید
1396/6/3
طراحیش خیلی دلچسب و همگون هست
واقعا کارشون درسته
خیلی عالیه
1396/6/3
جلو و عقب بی تناسب هستن ولی خوشگله
ولی موتوراشون افتضاحه
این چینیا عادت دارن فقط موتور کم حجم و کم قدرت تولید کنن.
ولی بازم میگم ارزش خرید نداره کیفیت ۰
1396/6/3
جونز
بیش از ۱۵۰ میلیون😲
البته از قدیم گفتند تا خر در جهان است مفلس در امان است
1396/6/3
چینی چینیه دیگه از تو فیلمه هم تابلویه بی کیفیته
1396/6/3
تنها خودرویی که میتونه برای کره ای ها رقیبی باشه فقط بی وای دی تانگ
1396/6/11
دقیقا بی وای دی تانگ یکی از بهتریناس
1396/9/25
زمانی میتونیم بی وای دی تانگ رو به قیمت منصفانه داشته باشیم که از برند های بی کیفیت و گمنام چینی استقبال نکنیم تا نظم بازار و نظم قیمت گذاری بهم بخوره و اگه این دست خودروها مورد توجه و استقبال قرار نگیرن مجبور میشن خودروی مثل بی وای دی تانگ رو وارد یا مونتاژ کنن.
1396/6/4
چینی ها کپی کاری زیاد کردند ولی زوتی به شکل وقیحانه و ناجوانمردانه ای کپی کاری می کند. این کار باعث حذف هزینه طراحی و کم شدن قیمتش میشه.
1396/6/4
حداقل کپی کاری رو بهتر از هر کشوری یاد گرفتن. ما که فقط نشستیم و نگاه کردیم و ایراد گرفتیم. کپی کاری هم یاد نگرفتیم.
1396/6/5
هر جوري حساب ميكنيم بالاي ١٠٠ تومن در نمياد چجوري ١٥٠ تومن؟؟؟؟ مردم بجاي خريد خودروي چيني با قيمت ١٠٠ به بالا ميرن كره ايي صفر يا دست دو ميخرم هر چقدم كه با كيفيت باشه بازم چيني هست،كره ايي حداقل يه برند داره!!
بيخودي جو نديد ١٥٠ تومن،قيمت اصليش اين نيس!يادتون هست كه زد ٣٠٠ رو چقد ميخواستن به مردم غالب كنن استقبال ازش نشد يهو ده بيست تومن كاهش قيمتو تجربه كرد؟؟ همه ميدونن قيمت واقعي اين نيست
1396/6/27
150هزرا یوان در 600 تومن ضرب کنید فولش میشه 90 تومن چرا بیخودی زدید 150 میلیون تومن مگه دلاره!!!؟
1396/7/2
عجب طراحی!! حال کردم
احسنت به چین
ایرانیا فقط نشستن ایراد بگیرن.بابا شما پراید تو سوار شو.از آخر کره ای و ژاپنی ها رو میگیرن
1398/4/20
دمت گرم دنمبال همین نظر می گشتم
1396/7/7
بنز مدل c قیمتش 30 هزار دلاره، نزدیک به 120 میلیون، تویوتا قیمتش 60 تا 90 میلیونه. در کشورهای خلیج و جاهای دیگه دنیا که نقدی هم نیست پرداختش، قسط واقعی بدون بهره هست. ولی تو دزد بازار ایران یه ماشین چینی میدن 100 میلیون و جدیدا هم دارن میرن سمت قیمت 120 میلیون و 150 میلیون
1396/7/8
چرا الکی جو میدید ؟؟؟ 78000 یوان میشه تقریبن ۵۰ میلیون اگ مثل تیگو ۵ ک مدل ۱۰۰۰۰۰ یوانیش داخل بازاره که میشه ۶۰ میلیون ک بیستا گذاشتند روش ۸۰ میفروشند مدل امکانات داره این با توجه به تیگو فایو میشه ۱۲۰۰۰۰۰ یوان ک نهایتن با بیست میلیون روش میشه ۹۰ میلیون ۹۰ کجا ۱۵۰ کجااا!!!! چرا الکی جو میدید اخه.مثلن مجله خودرویی هستید.
1396/7/8
این مدل خودرو چند وقت پیش وارد متطقه ازاد اروند شد و هنوز به فروش نرفته بودند برای فروش به نمایشگاه منتقل می شدند که چند تا از انها سیم کشی شون کاملا سوخت.
1396/7/15
تحسین میکنم دسازندگانش را و امیدوارم ایران خودرو آنرا وارد ایران کند .از لحاظ اندازه /قدرت /زیبایی و شکل خاصی که مثل هیچکدام از خودرو های وارداتی و یا ساخت داخل نیست و بسیار عالیست .
امیدوارم روزی با من تماس بگیرند و بگویند این خودرو برای فروش در نمایندگیها موجود است .یک دقیقه تامل نخواهم کرد و خواهم خرید .بسیار شکیل و زیبا و با ساختاری بزرگ و حجیم نمونه خوبی از تحول در خودرو هاست
1396/7/26
این چینی ها رحم ندارند...هنوز فولکس واگن خودش طرحشو نساخته.... این چینی ها طرح را رو هوا زدند
1396/8/5
دوستان پیج چینی بازا در اینستا رو ببینیدپاک، همه اینا روبه تحلیل کرده
1396/8/18
فوقش 100تا115 بیشتر از این کسی بده، پولش حرام
1396/9/5
با سلام خداییش انصاف داشته باشیم از خودروهای ما خیلی سر تر و بهتره اخه اگه 100 تومن واسه این شاسی بلند خوشگل زیبا اضافه است پول سمند پژو ما هم 5 تومن اضافه هستش
1396/9/5
با سلام خداییش انصاف داشته باشیم از خودروهای ما خیلی سر تر و بهتره اخه اگه 100 تومن واسه این شاسی بلند خوشگل زیبا اضافه است پول سمند پژو ما هم 5 تومن اضافه هستش
1396/9/8
به نظر من ماشینهای چینی همه شون از ماشینهای تولید خودمون بهترن و واسه قشر متوسط و ضعیف و کارمند مثل خودم بهترین فرصته که بتونیم توو این عمر کوتاه ذره ای از سواری با ماشن خوب لذت ببریم. ما که پول خریدن ماشین 150 تومنی رو نداریم. ای کاش فقط نمایندگی و خدمات پس از فروش داشتن. تنها نگرانی من واسه خرید ماشینی چینی ، نبودن تعمیرگاه و قطعات یدکی در شهرستانها هست وگرنه شنیدم تهران خوب پشتیبانی میشن. خدایا چرا این مملکت اینجوریه :( بخدا ما هم آدمیم یه جوان ایرانی باید در حسرت سوار شدن یه ماشین متوسط باشه تا بمیره :(
1396/11/9
کپی پورشه ماکان کی میاد بازا ایراران