موضوعات داغ

بررسی نمونه‌هایی از ماکت‌های موجود در بازار (قسمت چهارم)

عکس نویسنده
فربد امینی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
اینبار برای شما یک ماکت بسیار خاص و خاطره انگیز داریم و این ماکت چیزی نیست جز مرسدس بنز ۲۲۰ مدل دهه شصت است. به طور قطع می توان گفت یکی از بی نظیر ترین و خاص ترین ماکت های اتوآرت است که با ریز جزییاتی دقیق کار شده است.
بنز ۲۲۰ نه تنها در مقیاس ماکت بلکه در مقیاس واقعی نیز برای ما ایرانی ها بسیار خاطره ساز می باشد. در حال حاضر این‌ماکت در بازار موجود نیست و اگر قصد خرید آن را داشته باشید باید به مدل های دست دوم روی بیاورید که بعید است کسی این ماکت گرانبها را برای فروش بگذارد.
در زمان عرضه این ماکت قیمتی حدود ۹۰ الی ۱۰۰ هزار تومان داشت ولی الان کمتر از ۲ میلیون تومان نیست مگر اینکه ایرادی داشته باشد.

با جلوی ماکت آغاز می کنیم که آرم مرسدس بنز با ظرافت هر چه تمام کار شده است. در کاپوت را که باز می کنیم یک موتور چهار سیلندر خطی همراه با باطری، کاربورات و سایر ادوات مربوطه با تمامی جزییات قرار داشته و توری پشت جلو پنجره نیز در این بخش خود نمایی می کند.

در قسمت پشت خودرو نیز همین ظرافت به چشم می خورد و وقتی در صندوق را باز می کنید زاپاس نیز همانند نمونه واقعی جاسازی شده است.
در داخل کابین هم اعداد پشت آمپر به زیبایی و ظرافت منحصر به فرد جای داده شده و همانند سایر ماکت های اتوآرت کف پوش موکتی را هم داریم.
خطوط کروم روی فرمان نیز بر گرفته از نمونه اصلی می باشد. پدال ها، دسته دنده آینه و برف پاک کن ها نیز خیلی زیبا و ظریف و دقیق سر جای خود هستند.
اهرم شیشه بالابر، جا سیگاری و دستگیره باز و بست در هم از دیکر جزییات جالب توجه این ماکت است.

سیستم تعلیق هم در این ماکت قرار دارد که با فشار دادن چرخ ها عملکرد فنر را حس می کنید و اگر کف ماکت را ببینید فنرها در بخش داخلی گلگیر قابل مشاهده اند.
منبع و لوله ی اگزوز نیز از جلوی ماکت تا خروجی که در پشت خودرو است با دقت کار شده است.

این ماکت در رنگ بندی های کمی عرضه شده که شامل سفید شیری و مشکی میباشد ولی در مدلهای دو در تنوع رنگی کمی بیشتر است.
مدل دو در این ماکت نیز به تولید رسید که همانند مدل چهار در، مدل کمیاب و به اصطلاح زیر خاکی است.
در انتها شما را به دیدن گالری تصاویر این ماکت زیبا دعوت می کنیم.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/7
قیمت این ماکت ها چند است
1396/6/7
چقد هنرمندانه ساخته شده این ماکت و واقعا قیمت نداره
ای کاش مدل هایی مث بنز 220 یا کادیلاک سویل هنوز بصورت صفر کیلومتر حداقل برای نگهداری کلکسیونی و استفاده خاص تولید می شدند
1396/6/7
ایول...ماکت یعنی این همه جزئیات ریز رو رعایت کرده... واقعاً عالیه
1396/6/7
سلام و خداقووت به تیم قوی خوردو بانک سایتتون عااااااااالی و بینظره و روزی 2-3 بار بای چک ش کنم :))) واقعا تبریک امیدوارم هر روز پیشرفت های بزرگی بکنین


یه سوال این ماکت هعارو از کچاها میشه خرید؟؟؟؟
1396/6/8
از سايت هاي معتبر در اينستا و تلگرام ميتونيد خريداري كنيد.
در تهران هم شهرك غرب-ايران زمين ،ميرداماد و بازار تهران ميتونيد تهيه كنيد.
1401/3/4
ماکت بنز کلاس E ۲۰۱۷ باید از کجا پیدا کنم