موضوعات داغ

مزدا 3 مدل 2019 با موتور SkyActiv-X رویت شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
عکاسان جاسوسی موفق شدند در هفته‌ی جاری اولین تصاویر را در حالی ثبت کردند که نوشته‌های روی این خودرو نشان می دهد مزدا از پیشرانه ی جدید اسکای اکتیو ایکس در این خودرو استفاده می کند. اسکای اکتیو ایکس سری جدیدی از موتورهای اسکای اکتیو است که دیگر نیازی به شمع ندارد و احتراق سوخت و هوا در آن همانند موتورهای دیزلی با استفاده از فشار ناشی از تراکم انجام می شود.
این مزدا 3 پروتوتایپ (نمونه ی اولیه) که دارای پوشش استتاری مشکی مات بود را باید نه نسل جدیدی از این خودرو بلکه مدلی فیس لیفت از نسل فعلی مزدا 3 دانست.
با توجه به اینکه مزدا پیشتر اعلام کرده بود اسکای اکتیو ایکس را در سال 2019 روانه ی بازار خواهد کرد می توان حدث زد که این خودرو نیز برای سال 2019 وارد بازار خواهد شد.

مزدا 3 مدل 2019

مزدا 3 مدل 2019

نحوه ی کار این موتور به این صورت است که مخلوط سوخت و هوا به جای اینکه با کمک شمع مشتعل شود با استفاده از فشار ناشی از تراکم پیستون مشتعل می شود. البته مزدا برای کنترل این نوع احتراق از فناوری جدیدی با نام Spark Controlled Compression Ignition استفاده کرده است که به ادعای این کمپانی می تواند بازه ای را که سوخت و هوا در حال اشتعال هستند را افزایش داده و کنترل کند. مزدا این سری موتورها را حرکتی از موتورهای شمع دار به سمت موتورهای احتراق تراکمی می داند.
به ادعای مزدا این فناوری می تواند راندمان موتور را در مقایسه با سری اسکای اکتیو G به میزان 30 درصد افزایش دهد و مصرف سوخت آن نیز با موتورهای دیزلی اسکای اکتیو D برابر است.
این موتورها در سال 2019 و برای نخستین بار بر روی نسل جدید مزدا 3 عرضه خواهند شد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/13
یکی دیگر از انگل های خودرو سازی ایران بهمن خودرو داره هنوز نسخه 2010 مونتاژ میکنه :(
این مدل خیلی زیباست کاش ایران هم میومد
1396/6/14
تازه نسخه 2010 عینا همون 2006 هستش که Facelift شده و فقط گیربکسش 5 دنده شده . . .
1396/6/14
مزدا چیکارش کرده سوراخ سوراخش کرده
1396/6/14
مزدا9 و سری ch اومدن مردم ایران و بهمن خودرو کجایید؟ ما هنوز داریم مزدا3 نیو میخریم از همه چیز عقبیم!