موضوعات داغ

نتایج ضعیف پیکاپ‌های معروف در تست تصادف

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
موسسه ایمنی بزرگراه موسوم به IIHS در آخرین تست‌های ایمنی خود یکسری پیکاپ‌های سایز متوسط موجود در بازار از جمله شورلت کلرادو، نیسان فرانتیر، GMC کانیون و همچنین پیکاپ تویوتا تاکوما را مورد بررسی قرار داده است که هرکدام نتیجه‌ای متفاوت بدست آورده‌اند، اما هیچ یک از آنان موفق به دریافت سطح ایمنی بالا از سوی موسسه IIHS موسوم به Top Safety Pick نشده‌اند، به رغم اینکه یک پله بالاتر از آن، سطح "Top Safety Pick+" قرار می‌گیرد.

باتوجه به اطلاعات ارائه شده از سوی موسسه ایمنی IIHS در تست خودروهای پیکاپ ذکر شده، دلیل اصلی نمرات پایین دریافتی می‌تواند عدم استفاده از سیستم ترمز اضطراری خودکار و همچنین استفاده از چراغ‌های نامناسب و ضعیف در جلوی اتومبیل باشد، هرچند استقامت و ایمنی برخی از خودروهای داخل لیست هم در تست تصادف به چالش کشیده شده است.
به لطف استفاده از یک پلتفرم مشترک، تعجب آور نیست که دو خودروی شورلت کلرادو و GMC کانیون موفق به دریافت نمرات تصادف یکسان شده‌اند و هرکدام در تست تصادف از جلو، موفق به دریافت یک نمره خوب از سوی موسسه ایمنی IIHS شده‌اند، با این حال نسخه‌های Extended Cab این دو خودرو موفق به دریافت نمره قابل قبول شده‌اند که یک پله پایین‌تر از نمره "خوب" به شمار می‌رود.

برای نیسان فرانتیر، کمپانی خودروسازی نیسان از سال 2005 میلادی تاکنون ارتقا ساختاری بر روی این اتومبیل ارائه نکرده است که نتایج آن در تست تصادف اتومبیل کاملا مشهود است. در هر دو مدل King Cab و Crew Cab، خودروی نیسان فرانتیر نمرات حاشیه‌ای دریافت کرده است که تنها یک پله بالاتر از نمره "ضعیف" خواهد بود، هرچند مدل‌های 2017 از این خودرو به ایربگ‌های پرده‌ای مجهز شده است تا از سر راننده هنگام تصادف محافظت کند. با این حال، در تست تصادف این خودرو شاهد نفوذ 43 سانتی متری کابین به سمت راننده و همچنین شاهد نفوذ 36 سانتی متری کابین در قسمت شاگرد هستیم که می‌تواند صدماتی جدی به سرنشینان جلوی اتومبیل بویژه پاهای آنان وارد کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/19
صدای ژاپنی دوست ها نمیاد ؟؟؟؟؟