موضوعات داغ

با حضور سفیر ایران در آلمان، بنز رسماً به ایران آمد

عکس مطلب اول
گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز قرارداد ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری را امضا کردند. همچنین قرار داد دو شرکت مشترک دیگر نیز در ماه های آینده نهایی می شود.
به گزارش ایکوپرس، این قرارداد روز سه شنبه میان شرکت ایران خودرو دیزل به نمایندگی از گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت بنز، در سایت تولید وورث، مقر اصلی مرسدس بنز به امضا رسید.
در امضای این قرارداد دکتر علی ماجدی سفیر ایران در آلمان، مهندس محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران ارشد دو شرکت حضور داشتند.
مهندس یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم با اشاره به امضای قرار داد و تفاهم نامه با شرکت بنز در تولید و فروش محصول سواری، ابراز امیدواری کرد که با توجه به همکاری های دو شرکت در حوزه خودروهای تجاری همکاری طرفین در خصوص تفاهم نامه و قرار داد سال گذشته نیز به همین منوال پیگیری شود.
قرار داد خودروهای تجاری که امروز امضا شدشامل ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری است.این شرکت، به صورت انحصاری مسئولیت فروش محصولات تجاری مرسدس بنز را بر عهده خواهد داشت.
همچنین شرکت دوم که قرار داد آن در ماه آینده نهایی می شود، مسئولیت تولید را برعهده دارد و نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس از جمله تولیدات این شرکت خواهد بود
نسل فعلی آکتروس تا سال 2019 تولید شده و نسل جدید این کامیون نیز از سال 2019 به بعد بر اساس استانداردهای روز اروپا تولید خواهد شد. در فاز بعدی نیز خط تولیدی جدید دیگری پیش بینی شده است.
بر اساس برنامه، ساخت داخل شرکت مشترک تولیدی در سال نخست به 20 درصد خواهد رسید و این میزان در صورت صرفه اقتصادی می تواند به 30 تا 50 درصد افزایش پیدا کند.
بر اساس این گزارش نیازسنجی و تولید محصولات جدید و جایگزینی با محصولات فعلی نیز در برنامه شرکت مشترک تولیدی ایران خودرو و دایملر پیش بینی شده است.
همچنین شرکت دیگر در حال مذاکره، در خصوص تولید موتور میان شرکت ایران خودرو دیزل و دایملر بوده که وظیفه آن تولید موتورهای جدید بر اساس نیاز بازار در شرکت مشترک جدید است.
شرکت مرسدس بنز نخستین برند خودروهای تجاری در دنیا را در اختیار دارد که امضای قرار داد سرمایه گذاری مشترک با ایران خودرو بیانگر امنیت سرمایه گذاری در ایران است.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/21
دنا پلاس پلاس با موتور بنز و گيربكس 405 به زودي
1396/6/22
ای کاش به متن خبر بیشتر عنایت داشتید که قرارداد برای تولید کامیون است. اگر به اخبار تصادفات جاده ای توجه بفرمایید یکی از پر حادثه ترین و خبرسازترین کامیون ها هووی چینی بود که دولت قبلی با افتخار وارد کشور کرده بود. این چه اشکالی دارد که به جای واردات آشغال چینی در کشور کامیون بنز تولید شود!؟
1396/6/21
بنز خوبه ، پولدار بودنم خوبه ولی هر کی ماشین گرون داره دزد نیست😕
یه دختر یا یه پسر جوون هم پشت ماشین گرون که نشسته باباش پولداره دیگه شما بابات پولدار باشه ماشین گرون نمیخری؟😐
ببخشید حرصم گرفته بود از این فرهنگ!
1396/6/22
مردم ایران اینجورین،چون خودشون عرضه ندارن پیشرفت کنن برچسب میچسبونن به بقیه.
1396/6/21
خدا بخیر کنه . . . از این به بعد CLS میبینیم با تودوزی پارچه، رینگ فولادی 14 و قالپاق، سقف تمام فلزی، کولر دستی ، پنجره عقب دستی و . . .. . . . . قیمت؛ فقط 600 میلیون تومن اونم تحویل 90 روزه !!!!
1396/6/22
:\\\\\\\\\\\\\\
://////////////
😐😐😐😐😐😐
😕😕😕😕😕😕
1396/6/21
تولید وساخت بنز تو ایران خیلی خوبه وقتی ماشین ها مثلا بنز داره تو کل دنیا ساخته میشه چرا یکی از این کارخانه های ساخت ایران نباشه؟

تو دنیای مهندسی- علم مهندسی و تکنولوژی و خط تولید ....از همه چیز مهم تر هست نه محل ساختُ
1396/6/21
یعنی من فقط منتظر این بودم که رسما بیاد ایران برم پنج تا بخرم بندازم تو پارکینگ!!!
۹۰ درصد مردم از خرید چنین ماشین هایی عاجز هستن.
1396/6/21
الان موتور tu5 میزارن رو اس کلاس میدن بیرون
1396/6/21
دولت 4 درصدی ها داره برا خودش ماشین میاره داخل اصلا هم به فکر قشر متوسط و ضعیف نیست.
1396/6/22
آخی....جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت؟
1396/6/22
آقای عشق ماشین،

برجام رو امضا کردیم که فقط رگباری واردات بشه؟
نه آقاجون، قرار بود مشکل آب برطرف شه،
مشکل بیکاری برطرف شه،
قرار بود ارزش ریال بره بالا.

این واردات قبلا هم بود، که نبودنش هم فرقی نداشت.
هیونداهای عباس آباد از کرمان موتور ارزون تره.
میفهمی یعنی چی؟
1396/6/22
عزیزم ظاهرا شما اول نظرات رو میخونید بعد متن رو

پلاسکو 20ثانیه ای ریخت اما هنوز هم ک هنوزه خبری از سرپا شدنش نیست
مملکتی که یه مدت کلا عقبگرد داشته انتظار دارید فوری درست شه؟

اگه کم کم فضای خودرویی داره رقابتی میشه(شاید کم..ولی بالاخره میشه)از اثرات چیه؟؟

ورود سرمایه گذار خارجی؟(البته اگه بذارن)...قراردادت قطعه ساز ها؟ و خیلی مورد های دیگه

حیف مجری نیستیم و الا بدلیل حمایت از برجام ممنوع التصویر میشدیم