موضوعات داغ

انتقاد شدید طراح سابق بی ام و در نمایشگاه فرانکفورت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایشگاه بین المللی فرانکفورت چند روزی می‌شود که کار خود را در "فرانکفورت" آلمان آغاز کرده است و تاکنون اتفاقات جالبی در این نمایشگاه رخ داده و اتومبیل‌های جدید بسیار زیادی رونمایی شده است که اکثر آنان آلمانی بوده‌اند، اما این نمایشگاه یک مهمان ویژه داشت و آن هم "کریس بنگل" یکی از طراحان سابق شرکت خودروسازی BMW بود که در مصاحبه خود با خبرنگار Autonews حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.
او در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد: خودروهای امروزی بسیار شگفت انگیز هستند و دارای تکنولوژی‌های پیشرفته و بسیار زیادی هستند، اما در جایگاه یک طراح اتومبیل که تاکنون مجموعه‌های مختلفی از طراحی داشته‌ام، ادامه صحبت‌هایم به نقد تبدیل می‌شود و اصلا دوست ندارم که آنان منتشر شود، اما باید گفت که خودروهای امروزی دارای طراحی جدیدی نیستند و بسیاری از الگوهای طراحی در جاه‌های دیگر دیده شده است، درحالی که آنان طراحان بسیار خوبی دارند. نقد من تنها مربوط به یک شرکت خودروسازی نمی‌شود، بلکه این اوضاح در تمامی صنعت خودروسازی وجود دارد و بیشتر شرکت‌های خودروسازی از طراحی یکسان برای اتومبیل‌های خود استفاده می‌کنند.
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: پیش از این شرکت‌های زیادی وجود داشتند که محصولات آنان خیلی خوب به نظر می‌رسید و تنوع آنان می‌توانست بسیاری از مشتریان را متقاعد کند، اما طراحی خودروهای امروزی به طور نگران کننده‌ای پیش می‌رود و به گونه‌ای شده است که شرکت‌های خودروسازی برای صرفه جویی در هزینه‌های خود از طراحی یکسان برای محصولاتشان استفاده می‌کنند.
به عنوان مثال پیش از این شرکت‌های مرسدس بنز، آئودی، ولوو، جگوار و ... محصولات مختلفی تولید می‌کردند، اما حالا صنعت خودروسازی به یک گودال فرو رفته است و منجر به تشکیل کمپین‌های محافظ کارانه در بین شرکت‌های خودروسازی شده است تا از یک طراحی ثابت استفاده کنند که تاسف بار است.
در پایان بد نیست بدانید که کریس بنگل (Chris Bangle) متولد 14 اکتبر سال 1956 میلادی بوده و یک طراح خودرو اهل ایالات متحده آمریکا است که بیشتر برای فعالیتش در نقش رئیس بخش طراحی گروه BMW شناخته شده است. اما علاوه بر عهده دار بودن بخش طراحی کمپانی خودروسازی BMW، وی ریاست بخش ساخت موتور شرکت‌های ماشین سازی بی.ام.و ، مینی و همچنین شرکت خودروسازی رولزرویس را بر عهده داشته است که هر یک از آنان به عنوان یکی از زیرمجموعه های کمپانی خودروسازی BMW به شمار می روند. هرچند بد نیست بدانید که خود "کریس بنگل" در حال کار بر روی یک محصول کاملا جدید است که تاکنون هیچگونه اطلاعاتی از آن ارائه نشده است و باید منتظر ماند و دید که انتقاد "کریس بنگل" در رابطه با طراحی ماشین‌های امروزی آیا شامل حال خودش هم می‌شود یا نه.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد